Dundee derby art

(klik voor vergroting)

5 Reacties op “Dundee derby art

  1. Mooie omhaal🙂

    Alleen geluksvolgens zullen bij de Dundee-derby (de eerste in SPL sinds 2004) aanwezig zijn.

    O ja, even ‘off topic’ ……. ik weet niet of iemand nog kaarten voor FC Barcelona –Real Madrid nodig heeft, maar er zijn er nog voldoende in de vrije verkoop!

    Zie onderstaande link:

    http://www.fcbarcelona.com/info-tickets/detail/article/tickets-for-spanish-supercup-barca-v-real-madrid

    Groeten, Stephan

  2. Barça en Real, leuke clubs *kuch* Vanaf volgend seizoen speelt men de Spaanse supercup in Peking. Kwestie dat de Chinezen massaal prullaria van die twee zouden kopen uiteraard. Mooie geste van Barça. Catalaans tot het bot volgens hen zelf, maar dat is een farce. Nu ja, good luck aan een Chinees die moet achterhalen wat “Mes que un club” betekent. En hoe kan je anders dan dit soort clubs boycotten wanneer ze in volle crisis (die heel hard toesloeg hier) blijven met geld gooien? Elk jaar andere shirts etc, zodat zelfs nu het geld op is fans zouden blijven kopen…

    Nope, geen cent krijgen ze van mij. Trouwens, op de zwarte markt vragen ze al gouw 700 euro voor zo een ticket terwijl veel werklozen nog geen eens zulk bedrag als uitkering per maand krijgen. Waanzin. Barcelona heeft bovendien fans met evenveel enthousiasme als een cinemapubliek. Ik vind het een fantastische stad, maar Barça moet ik steeds minder van hebben. Wil je een leuke avond voetbal, ga dan naar Espanyol. Passioneel publiek, acceptabele toegangsprijzen, heel fraai stadion, en heel leuke mensen die vriendelijk zijn buiten het stadion en je geen merch door je strot rammen, maar tijdens de wedstrijd vocaal veel meer aanwezig zijn dan de Barça-fans. En, in tegenstelling tot wat de naam Espanyol doet vermoeden, zijn de tijden dat ze politiek getint waren, grotendeels voorbij. Barça daarentegen profileert zich als Catalaans-nationalistisch maar dat is in feite meer een imago voor marketing doeleinden dan wat anders.

    Wie echt tegen het modern voetbal is blijft weg van dit soort partijen. Ga naar Espanyol als je in Barcelona bent en écht leuk voetbal met een leuke sfeer wil zien. Ben je in Madrid, geef dan Rayo Vallecano een steuntje. Maar toch niet Real en Barça? Die clubs horen thuis in het rijtje Man City, Man United, Chelsea: financiëel een ramp en hun prullaria door de strot rammen van mensen die ze amper kunnen betalen. Ik ben 2x op Camp Nou geweest (tegen mijn favorieten Mallorca) en gelukkig kon ik 2x gratis binnen zodat ik geen euro in de zak van Barça hoefde te steken. Aan Espanyol had ik met plezier het ticket betaald hadden ze me ook daar geen 2x gratis toegang gegeven. Veel aangenamer club dan Barça. Net zoals in Madrid ook veel leuker alternatieven zijn (Rayo in de eerste plaats en ook Atletico in mindere mate)

    Als UEFA hun plan vasthoudt om vanaf 2015 enkel schuldenvrije clubs toe te laten in Europa zullen we noch Real noch Barça (en noch Man U en noch Liverpool) in Europa zien vanaf dan. Hopelijk, want hoe die clubs met geld omgaan is een kaakslag voor alle eerlijke clubs.

  3. On topic: de Dundee derby, een leuk alternatief nu de Old Firm is weggevallen voor minstens enkele seizoenen! Ik kan door mijn gezondheidsproblemen (angstaanvallen) niet meer dan dagtrips maken, maar voor zij die weekendtrips geen probleem vinden is dit wel een attractieve pot. Goed dat ze Dundee de promotie gunden. Het bankroet van Rangers hoefde ten slotte niet te betekenen dat er geen club moest degraderen op sportieve wijze. Ik meen dat ook Stranraer nu alsnog mocht promoveren dankzij de Rangers tax case?

    • Dundee in naar de SPL, Airdrie (heel foute club) naar SFL1 en Stranraer naar SFL2. Voor Stranraer echt een geschenk uit de hemel, want nu is de derby tegen Queen of the South weer terug en ook tegen Ayr United is redelijk lokaal voor Stranraer, beide clubs nemen ook veel volk mee naar Stranraer.

      • Toen ik in Belfast woonde (2005-2007) was er een Stranraer fanclub. Telde maar een 5-tal leden maar ze gingen echt heel vaak naar Schotland. Je vraagt je af waarom een Noord Ier dan naar Stranraer trekt in plaats van naar de Old Firm. Ik denk dat het gewoon een combo is van en dagje weg van huis en toch makkelijk bereikbaar per boot. Maar toch bizar op charmante wijze dat clubs als Stranraer buitenlandse fans hebben zonder allerlei merchandising campagnes om fans te ronselen.

Geef een reactie

