Guus de Jong vs. Doingthe116 III

Voor de liefhebbers van de Guus de Jong-saga heb ik slecht nieuws, want dit is de laatste keer dat ik aandacht besteed aan dit figuur. Het bloedgeld is namelijk overgemaakt. Ondertussen is het volgende blog alweer aangeklaagd door zijn advocaten. Sommige mensen hebben blijkbaar nooit genoeg. Ik vraag me af of De Jong, als hij over een tijdje zijn laatste adem uitblaast, gelukkig zal zijn? Als je zijn naam in Google gooit, lees je van alles over een lijkenpikker. Ik hoop dat de zilverlingen die hij met deze praktijken verdient hem gelukkig maken, want zijn legacy is flink besmeurd door zijn gedrag en dat terwijl hij echt een aantal mooie foto’s heeft gemaakt in het verleden. Maar de jonge generatie kent hem niet meer daarvan. Die kent hem alleen als een agressieve zakkenvuller zonder moraal.

Maar genoeg over dit figuur. Ik wil iedereen bedanken die mij gesteund heeft in deze zaak. Het is mooi om te zien dat er zoveel mensen, van wie ik er veel nog nooit heb gezien, geld aan me hebben overgemaakt. Ook van het mediaoffensief kreeg ik kippenvel. Er is in Nederland daadwerkelijk sprake van een voetbalblogosphere. Stukken over mijn conflict met De Jong verschenen onder andere op GS Oranje, FootballCulture, In de Hekken, Tilbo, Gogme United, Wij Zijn Voetbal en Feyenoord Casuals. Ik heb steunbetuigingen gekregen van allerlei mensen, waarvan ik niet iedereen kan noemen omdat de advocaten van Guus de Jong hen een zwijgplicht hebben opgelegd. Maar jullie weten wel wie jullie zijn.

Tot slot gaat mijn dank uit naar de donateurs, waardoor ik de boete kon betalen: H. Jansen, P. Frusch, H. Michel, G. Korving, M. van ’t Kruis, M. van der Burgh, P. Nijmeijer, D. Hager, W. van Holsteijn, E. Hardiek, M. Mureau, A. Hendriks, E. van den Berg, T. Kolkman, A. Kommer, B. Hoving, J. Spoel, F. Loonstra, T. Franssen, K. van Nunen, H. Breebaart, T. Kattouw, Beter Wonen Groningen, Goirle Hallee, Dirruk, Chocovla, Ramirez, UltraHenk, Chrissie van Cheese & Union,  @Stadiongebod, @DaveHIJS, @FootballCulture, @Denniz1974, @DutchAddick, @sjoerdmossou, @31matches, @CatenaccioNL, @JorisvanDuin en @antaladriaanse, @DeCliniC en Arnoud Engelfriet voor juridisch advies.

7 Reacties op “Guus de Jong vs. Doingthe116 III

  1. Ik heb helaas de strijd verloren van Guus. Drie dagen een foto van hem op mijn site kost me uiteindelijk meer dan € 3.000. Diezelfde foto staat wel al 4 jaar op sportgeschiedenis.nl, maar daar ‘heeft hij toestemming voor gegeven’. Zo creeert hij de valkuil voor menig blogger. Ik heb veel werk gestoken in de verdediging, maar de kantonrechter heeft het schriftelijk afgedaan. Mocht niet eens in de rechtszaal komen om mijn betoog mondeling te ondersteunen. Nu krijgt Guus € 500 en zijn advocate de rest.

    • Ik heb al veel versies van jouw verhaal gehoord en het leek me daarom maar beter om de schikking te accepteren. Je verliest namelijk altijd. Zuur geld, maar in die duizenden euro’s boete had ik geen trek.

  2. Ik was even met vakantie dus had de uitkomst gemist. Kun je mij de bankrek. nummer mailen Joris? Dan doe ik ook nog een duit in het zakje.

  3. Het bankrekeningnummer bedoelde ik dus. Dat je niet denkt dat ik slecht ben met voorzetsels😉

  4. Kunnen we niet iets vinden om die kerel te naaien?

Geef een reactie

