Doingthe116 update

Afgelopen maand werd de boel hier op het hoofdkantoor van DT116 opgeschrikt door Guus de Jong, maar van dat soort figuren hebben we hopelijk de komende maand geen last. De focus zal dus vooral op het Britse voetbal liggen. Nog altijd geen wedstrijden helaas (oefenwedstrijden zijn alleen leuk als ze van je eigen club zijn), maar het begint nu wel te korten. In deze maand maken alle non-League competities hun speelschema bekend en gaat Sky de profwedstrijden tot en met november verschuiven. De plannen kunnen dan definitief gemaakt worden. Ik  heb er zin an.

Doing the 116

Door het gedoe met Guus de Jong heb ik nog altijd niets over Hibs v Hearts geplaatst. Een meevaller dus, want er komt dus nog een reisverslag aan. Voor de rest ben ik op mijn site bezig geweest om alle promoties en degradaties door te voeren. Rangers staat nog altijd in de SPL, maar die gaan daar dus uit verdwijnen. Zal heel gek, maar ook heel grappig, voelen om dat te doen. Misschien dat ik nog wat van mijn bezoekjes aan België en Duitsland ga plaatsen, maar die kans is klein. De focus gaat steeds meer op het Britse voetbal liggen, want er zijn genoeg andere groundhopsites waar je terecht kunt voor niet-Britse verslagen.

Blogging FC

Het EK is voorbij, dus kan de aandacht weer volledig naar het voetbal op het eiland. Ik ben van plan om een serie te maken naar aanleiding van het verdwijnen van Rangers. Reken dus vooral op Schotse verhalen, zoals over Don Kitchenbrand (een katholiek die stiekem voor The Gers speelde), Queen’s Park (dat 145 jaar bestaat), The Billy Boys (het lijflied van de mannetjes) en misschien wat updates over wat er nu met Rangers/Sevco 5088 gaat gebeuren. Verder wat over Robin Friday als voorbereiding op Reading in de PL, over Maidstone dat weer ‘thuis’ komt en wat over de vriendschappelijke pot tussen Cliftonville en Celtic. AFC Nicknames gaat over Blackburn en er komt weer een ‘Happy Hour’ aan. Ook hoop ik nog een artikel in de serie ‘Foreign Fans’ te maken.

Naar het beloofde land

De fixtures zijn bekend en ik heb mijn wensen al in een eerder artikel opgeschreven. Mijn eerste trip gaat, als er tenminste geen rare dingen gebeuren met Sevco 5088, naar Schotland. Het is even afwachten of Hibs v Hearts naar 12 augustus wordt verschoven, maar als dat gebeurt staat er ons niets meer in de weg om de elfde naar Cowdenbeath v Dunfermline te gaan en de volgende dag weer eens een keer de Edinburgh derby te bezoeken.  Het is alleen te hopen dat ze snel bekend maken dat die wedstrijd naar een zondag gaat, want dit is niet handig en vliegen wordt er niet goedkoper op.

Een Reactie op “Doingthe116 update

  1. Die oefenpot tussen Cliftonville en Celtic is een frequente (net als de oefenput tussen Linfield en Rangers) hetgeen in zekere zin gek want meer en meer fans van de Noord Ierse clubs beginnen zich te distantiëren van de Old Firm (allicht om imago redenen) en wat Cliftonville betreft is de band met Shamrock Rovers altijd sterker geweest dan die met Celtic. Desondanks is zo een oefenpot nog altijd kassa-kassa, ookal komen die Schotse teams doorgaans met hun B-elftal naar Noord Ierland.

    Ik houd de oefenwedstrijden wel in de gaten puur voor het feit dat men dan vaak op neutrale grond speelt op velden waar je anders niet spontaan zou komen, en soms is het een goeie gelegenheid om een stadion eens te bezoeken waar de prijzen voor een competitiewedstrijd te hoog liggen. Dan kan een friendly wel eens interessant zijn.

    Ik vind het best jammer dat het EK er straks weer op zit. Het geeft toch altijd een speciaal sfeertje want expats worden plots patriottisch en in de pubs heb je een soort mini-stadion-sfeertje. Wat mij betreft had het best wat langer mogen duren al ben ik nog steeds geen voorstander van een EK met 24 teams. Gelukkig is Wimbledon er als afleiding (wielrennen zegt me niet zoveel, rugby ook niet, ik volg naast voetbal vooral het tennis van nabij en dan is zo een Grand Slam een leuke overbrugging tussen het EK en het nieuwe voetbalseizoen). Overigens een vrij slecht EK voor mij want ik denk dat ik zelden meer minuten gemist heb per wedstrijd als dit keer. An sich geen drama, maar als depressie de reden is krijgt het een beetje een bittere smaak. Moge de finale straks wat goedmaken en geen saaie 0-0 opleveren …

Geef een reactie

