De Woensdagfoto: Sir Stanley Matthews at The Victoria Ground

(klikken voor vergroting)

Foto van: Flickr

9 Reacties op “De Woensdagfoto: Sir Stanley Matthews at The Victoria Ground

  1. Hier word ik heel erg gelukkig van. De oude ‘Vic’ en Sir Stanley Matthews. Super foto!

  2. William van Holsteijn

    Een fantastische foto, ik zie dat je aan bronvermelding hebt gedaan, je leert snel! Nu ik weet dat ie niet van ene De Jong is, kopieer ik hem, want deze kende ik nog niet. Ik prijs me gelukkig het oude Victoria Ground met een wedstrijd te hebben bezocht. Het zag er toen weliswaar wat anders uit, maar voor een vincker een must om hem bezocht te hebben. Helaas, voor velen te laat…

  3. Prachtige foto. Ik heb ook nog eens op dat veld mogen lopen (nou ja, mogen, er kwam een groundsman met een hooivork achter me aan toen ik werd gespot). Gelukkig werden we nog vriendjes en heeft hij me nog de kleedkamers e.d. laten zien. Ik heb maar niet verteld dat ik eigenlijk voor Port Vale in Stoke was.. Het zag er toen (’91) wel anders uit, alles overdekt en die bocht-tribune kan ik me ook niet herinneren.

    • Dat is wel jaloersmakend. Nog altijd fan van Port Vale?

      • Hmm, fan wil ik het niet noemen hoor, al vind ik het leuk als ze het goed doen (wat zelden voorkomt). Ik had toevallig een contact waardoor ik met een maat bij een Port Vale fan kon overnachten. Dat gezin was groot behuisd en gaf onderdak aan nieuwe spelers die van ver moesten komen en nog geen eigen huis hadden weten te bemachtigen. Robin vd Laan had er een paar weken daarvoor nog gewoond bijvoorbeeld. Het was kerst ’92 en we gingen heen voor een ‘dubbel’, de vrieskou gooide echter roet in het eten omdat Vale Park onbespeelbaar was. Later die week nog wel bij de uitwedstrijd tegen Bradford geweest, mooie pot maar een 3-2 nederlaag voor PVFC. Opvallend dat 1500 Valiants de moeite hadden genomen om de reis naar Bradford te maken (wij zaten vaak met z’n tweeën bij uitwedstrijden van Telstar). Vale Park vond ik toen niet zo bijzonder, maar het had wel terracing op de hoofdtribune. Nu zou ik dat geweldig vinden, toen was dat heel normaal. Valley Parade was een mooi stadion maar had nog een shed aan de lange zijde, waar die tribunebrand ooit had gewoed. Ik heb nog zo’n afgrijselijk PV-shirt gekocht in de aanbieding. Zo lelijk dat het bijna weer mooi is. Wat ik me nog goed kan herinneren is een video die we ipv de thuiswedstrijd hebben gekeken, een heroische cupderby van een paar weken eerder tussen Port Vale en Stoke, die Vale won met 3-1. Met die wedstrijd is mijn liefde voor engels voetbal echt begonnen. Wat een strijd, geweldig. Een zekere Neil Aspin liep een dikke knieblessure op (knie boog een flink stuk de verkeerde kant op) maar voetbalde de wedstrijd met de tanden op elkaar uit. Ik heb speciaal nog een handtekening aan die held gevraagd die nog op m’n Bradford-programmaboekje prijkt. Nu manager van Halifax lees ik op wikipedia.

      • Dit is een samenvattinkje van die cupwedstrijd. Alles er op en er aan, inclusief waterballet. http://www.youtube.com/watch?v=gNYn2O1Lt9E

      • En nu we toch bezig zijn nog een filmpje uit 88 met Vale Park in oude staat, met ook terracing achter de goal (het stadion was in 92 op de hoofdtribune na al zoals hij nu is). http://www.youtube.com/watch?v=zvooTtsyvmw&feature=related

      • Blijft genieten dat oude Vale Park. Zal die waarschijnlijk volgend seizoen bezoeken. Daar kijk ik heel erg naar uit.

Geef een reactie

