Intro Gillingham v Swindon Town

Soms heb je van die spontane opwellingen en zit je ineens in Engeland. Dat had ik eind april. Swindon Town kon promoveren en kampioen worden bij aartsrivaal Gillingham. Dat leek me wel wat. Aangezien Gillingham niet ver van de tunnel ligt, nog voor Londen zelfs, hoefde ik ook geen verre reis te maken. Gelukkig gingen er drie mannetjes naar Charlton en kon ik een gedeelte meerijden. Aangezien ik voor mijn afstuderen bezig ben met het maken van een cultvoetbaltijdschrift, besloot ik me voor deze wedstrijd alleen te richten op Di Canio en daar een artikel over te schrijven. Daar kreeg ik geen spijt van, want hij is zo gek als een deur. Hier alles over Gillingham v Swindon en die gekke Di Canio. Ik geef toe dat ik na afloop kapot was van het volgen van de Italiaan.

11 Reacties op “Intro Gillingham v Swindon Town

  1. [open deur modus]Leuk verslag wederom.[/open deur modus] Die kerel is ook echt een stereotype Italiaan. Gebaartjes en maniertjes all the way.

  2. Wat betreft je afstudeeropdacht: wordt dat een cultvoetbaltijdschrift over voetbal algemeen of specifiek over Engels voetbal/Willem II? Wat de bedoeling ook is, wordt het resultaat hier geplaatst? Anderzijds houd ik me aanbevolen voor een exemplaar (digitaal mag ook). Wat studeer je eigenlijk als ik vragen mag..?

    PS laat je niet kisten door die maffe fotograaf.

    • Dat gaat over voetbal in z’n algemeenheid. Engels voetbal zal er zeker in voorkomen, maar dat zal niet de hoofdmoot zijn. Overigens ben ik er pas net mee begonnen (ik hoop in december af te studeren, ik doe deeltijd journalistiek), dus het staat nog in de kinderschoenen. Mocht ik afgestudeerd zijn, dan zal ik wel een linkje hier neerzetten.

  3. Top. Veel succes ermee.

  4. William van Holsteijn

    Wat mij zo verbaasd is dat jij alleen op de bonnefooi naar zo’n wedstrijd bent geweest. Ik heb zelf hemel en aarde bewogen om voor diezelfde wedstrijd een ticket te bemachtigen, hetgeen niet is gelukt. Wat een vastberadenheid, maar mocht je in de toekomst weer met een dilemma zitten om wel of niet te gaan, neem contact met me op wellicht schikt het mij om je eens te vergezellen, gespreksstof genoeg!

  5. Ben dan ook nog nooit bij Gillingham geweest, een club die me best aanspreekt, maar dit verhaal is toch onengels.
    Van Everton tot aan Northampton, overal zijn ze tot nog toe bereidwillig geweest en wordt je enorm gastvrij ontvangen.

    Heb je/julie zulke ervaringen met meerdere clubs? AFC Wimbledon dacht ik al eens eerder hier gelezen te hebben…

    • Dat was TeeZee die bij AFC Wimbledon erg onvriendelijk verwelkomd werd. Ik maakte het 1x mee, bij Man United. Nu had ik sowieso al niets met United maar de manier waarop ik daar ontvangen werd was beneden alle peil. Vreselijk saai stadion ook, dat Old Trafford. Daar zien ze me niet snel terug. Op Everton enkele maanden later was de ontvangst heel vriendelijk én een prachtig stadion. Het contrast was enorm.

  6. ff off topic! Is Kettering Town ophouden te bestaan?

  7. In Belfast woonde ik ook in zo een typisch Britse straat met van die terraced housing. (http://www.doingthe116.com/Gillingham2%206.jpg) De straat waar ik woonde leek er wat op ; en pal naast de Sandy Row (en nee, nooit veiligheidsproblemen)

    Ik vind Di Canio een vreselijk figuur maar dat ligt aan mijn communistische overtuiging. Di Canio is een fascist dus zowat de totale tegenpool. Ik probeer sport en politiek te scheiden (ik zoek dus niet bewust linkse clubs op om mee te sympathiseren) maar bij een open and out fascist als Di Canio kan dat simpelweg niet. Ik heb een hekel aan dit figuur. Maar goed, ik neem aan dat die hekel wederzijds zal zijn want hij zal ook wel niet van communisten houden …

    Die facade van het stadion ziet er overigens wel leuk uit. Succes met het magazine!

  8. Verdorie, los in de broek …

    Er viel daar in Gillingham meer te vincken dan enkel stadions :p

Geef een reactie

