From Wembley to Wembley?

Ik lees net een bizar bericht dat Wembley FC, een club uitkomend in de Combined Counties League (negende divisie) voor het komende seizoen Ray Parlour, David Seaman, Graeme Le Saux, Claudio Caniggia, Martin Keown en Brian McBride heeft vastgelegd. Alle zes zijn ze al even gestopt, maar speciaal voor de FA Cup gaan ze voor Wembley spelen. Sinds Budweiser, de sponsor van de FA Cup ook Wembley FC is gaan sponsoren, komen ze met de ene stunt na de andere stunt. Eerst werd ex-bondscoach Terry Venables vastgelegd als technisch directeur en nu deze zes spelers. Zuur voor de spelers van Wembley is dat de zes alleen in de bekerwedstrijden gaan spelen en zij dus op de bank of tribune mogen zitten tijdens de potten. Er zit ook een commercieel staartje aan, want een Amerikaanse documentairemaker gaat de ploeg volgen in de FA Cup. Ik moet zelf nog even bepalen wat ik er van vind. Het is aan de ene kant erg fout, maar aan de andere kant lijkt het me geweldig om die ploeg in actie te zien. Claudio Caniggia, wat een geweldenaar was dat.

2 Reacties op “From Wembley to Wembley?

  1. In theorie fout, maar als Caniggia er bij is is het hen vergeven. Man, wat een geweldige voetballer.

    Ik draag zelf make-up en heb lang haar, en vaak staren mensen me in het stadion aan alsof ik van mars kom (niet dat ik dat erg vind, ik zie er de humor zelfs van in) ; alsof lang haar een rariteit is voor een man. Komaan zeg, we leven toch niet meer in de tijd dat vrouwen rokjes moesten dragen en mannen kortgeknipt moesten lopen … Caniggia weigerde voor de nationale ploeg uit te komen omdat zijn lang haar hem meer waard was. Sindsdien is dat toch wel 1 van mijn favoriete voetballers ooit (toeval maar mijn huidige favoriet, Dudu Aouate, heeft ook relatief lange lokken). Go Caniggia dus!!

    Le Saux en Keown etc herinner ik me maar vaag meer maar Seaman nog wel levendig. Was zelf doelman (heel amateur) dus ik heb altijd extra oog voor keepers. Engeland heeft heel lang met klungelaars tussen de palen gestaan sinds Seaman stopte. OK, Seaman was niet perfect maar doorgaans erg betrouwbaar. Nadien kwamen Robinson (matige keeper), Green (ook weinig bijzonder) en moest de bijna “bejaarde” David James zelfs nog in doel op het WK. Nu hebben ze met Joe Hart eindelijk weer een keeper waarop je echt kan betrouwen. Voor het eerst sinds Seaman hebben ze weer een echte nr 1. Seaman was geen perfecte keeper maar toch, hij straalde vertrouwen uit en vooral zijn reflexen waren prima. Ik herinner me nog een kopbal van enorm dichtbij die hij er uit sprong op een manier dat je je afvroeg hoe dat überhaupt mogelijk was. Was ook niet slecht op penalty’s.

    Toch dat Wembley FC even in het oog houden, al was het maar voor Caniggia alleen. Nog steeds met trots lang haar, zo zie ik het graag.

    PS: in theorie is dit natuurlijk fout, hoewel? Naast dit gezelschap moeten er toch nog enkele spelers opdraven om aan 11 mensen te komen, dus enkele “gewone” spelers van de club zullen gewoon meespelen én voor een speler op dat niveau is dat toch geweldig om eens naast spelers als Seaman, Caniggia, Le Saux, etc te spelen? Dus ik denk dat sommige Wembley FC spelers er best gein in hebben en er naar uitkijken om met die levende legendes te mogen trainen en spelen.

  2. Pingback: The Road to Wembley: Tividale v Stratford Town | Doing the 116 Blog

Geef een reactie

