Vincken in 2012/2013

Gisteren kwamen de fixtures uit en hoeveel er nog volop verschoven gaat worden, heb ik alvast met potlood wat wedstrijden in de agenda gezet.Niet alles zal doorgaan, maar ik hoop toch dat ik het merendeel ervan zal bezoeken. De non-League maakt pas op 2 juli de speelschema’s bekend, dus dan pas kan ik daar wedstrijden van uitkiezen. Maar in principe zullen die wedstrijden allemaal rondom de wedstrijden hieronder worden gebouwd. Het principe van één topper uit het profvoetbal in combinatie met een non-League pot is me afgelopen seizoen erg goed bevallen.

11/08: Cowdenbeath v Dunfermline

Mijn eerste trip van het seizoen kan wel eens naar Schotland gaan. Cowdenbeath wil het stadion plat gaan gooien en er een horrording voor in de plaats zetten over twee seizoenen. Die moet ik dus nog vincken en wat is leuker dan tegen aartsrivaal Dunfermline? Vroeger, toen Cowdenbeath nog volop profiteerde van de mijnindustrie, was dit een beladen pot tegen de kakkers uit Dunfermline. Helaas ging de mijnindustrie op de fles en zakte Cowdenbeath ver weg. Maar door de degradatie van Dunfermline en de promotie van Cowdenbeath staat hij weer op het programma. Hopelijk is het mogelijk om een combi te maken met Hibernian v Hearts. Moet die laatste pot wel naar de zondag worden verschoven.

25/08 t/m 27/08: Non-League Weekender

SJ en ik zijn helemaal gek op de non-League. Vriendelijk volk, lekker rond kunnen lopen en een social club, wat wil een mens nog meer? Helaas zijn er altijd weinig non-League combi’s te maken, omdat ze altijd op zaterdag om 15:00 spelen. Maar er zijn uitzonderingen en dat zijn de Bank Holidays. Zo is er op maandag 27 augustus de tradionele Summer Bank Holiday op maandag. Op die dag spelen veel clubs op het negende niveau en lager al rond twaalf uur hun pot. Daarboven spelen ze gewoon om 15:00. Vorig jaar deden we op die manier de dubbel Windsor en Aveley. Zoiets hopen we dit jaar weer te doen. Dus een leuke non-League pot op zaterdag, dan hopelijk wat op zondag (kan geen non-League zijn, want die spelen weer op maandag, maar met Bristol City v Cardiff zal ik een gat in de lucht springen) en dan een dubbel op maandag. Drie non-League wedstrijden in een lang weekend. What’s not to like?

08/09: Brentford v Colchester United

Ik was van plan om flink wat dagtripjes te maken naar Londen komend seizoen. Vooral de onderlinge confrontaties tussen Charlton, Crystal Palace en Millwall leken me alle zes wel aardig. Maar helaas zijn die wedstrijden bijna allemaal op zaterdagen waarop Willem II ook thuis speelt en slechts voor heel bijzondere wedstrijden wil ik wel eens een thuispot overslaan. Gelukkig ga ik toch nog één mooie dagtrip naar Londen maken en dat is op 8 september. Het is dat weekend interlandvoetbal, de horror, en om toch nog mijn voetbalfix te krijgen, leek Brentford v Colchester me wel een aardige. Een van mijn favoriete club uit Londen clubs en een prachtig stadion. Colchester is dan niet echt heel spannend als tegenstander, maar bij Brentford maakt me dat niet zoveel uit. Ik kijk er nu al naar uit om die vier pubs te vincken in een lekker najaarszonnetje.

28/09 + 29/09: Finn Harps v Waterford en Sligo Rovers v Derry City

De herfst betekent een trip naar (Noord-)Ierland. Voor het vierde jaar op rij gaan SJ en ik naar het Groene Eiland om daar te gaan vincken. Ditmaal laten we het oosten helemaal met rust en gaan we naar het westen. Op vrijdagavond naar Finn Harps tegen Waterford in dat gare stadionnetje van ze. Finn Park schijnt in 2013 verlaten te worden, dus een ideaal moment om het nog eens te bezoeken. De dag erop speelt huidige koploper Sligo Rovers tegen Derry City, een soort derby. Zelf heb ik een groot zwak voor Derry, dus dit is voor mij persoonlijk een mooie pot. Stadionnetje lijkt me wel aardig en de omgeving is prachtig. Iets om naar uit te kijken dus. Noord-Ierland lijkt er helaas niet in te zitten, want de enige twee clubs die nog redelijk bereikbaar zijn als je om 19:45 in Sligo wilt zijn, zijn Dungannon Swifts en Ballinamallard United. Beide nemen we alleen in overweging als ‘onze club’ Cliftonville daar tegen gaat spelen, anders wordt het gewoon een leuk middagje Sligo.

13/10: Non-League Day

Al twee jaar op rij heb ik Non-League Day moeten missen, doordat het nét na onze augustustrip was. Dit jaar moet het er dan maar eens van komen, hoewel ik de week erop ook al ga. Fixtures van de non-League worden pas in juli (de drie Conference de tweede, de rest later) bekend gemaakt, dus ik heb nog geen idee welke club het gaat worden. In ieder geval niet te ver van de tunnel vandaan en de club moet wel wat doen aan het promoten van Non-League Day. Maar dat zien we tegen die tijd wel, hoewel een club als Hastings United me wel heel erg aardig lijkt. Of Gosport Borough, maar je zult zien dat die allebei uit spelen die dag. Ik hoop in ieder geval dat ik tijdens die bijzondere dag in Engeland ben. In Nederland is sowieso niets te beleven, want het is weer zo’n vreselijk interlandweekend.

20/10: Sunderland v Newcastle United

89 gedaan, nog 3 te gaan. Sunderland is een van die drie clubs die ik nog nooit gevinckt heb en aangezien ik al vanaf de 70 bezig ben om de clubs die ik nog moet zoveel mogelijk met een derby wil vincken, kan ik Sunderland alleen tegen Newcastle vincken. Datum komt me perfect uit. Geen Willem II die dag en behalve non-League Day weinigs leuks in de buurt van deze datum. Ideaal. Nog idealer zou zijn als deze pot naar de zondag gaat. Heb daarom al met een schuin oog naar de zaterdag gekeken en dat maakt me helemaal vrolijk. Sheffield Wednesday v Leeds, Huddersfield v Wolves, Burnley v Blackpool, Preston v Sheffield United, Tow Law Town v Whitehaven, en Berwick Rangers v Clyde zijn allemaal wedstrijden waar ik graag bij zou willen zijn. Persoonlijk zou ik voor Tow Law Town of Berwick kiezen, maar aangezien ik met een grotere groep ga, zal het waarschijnlijk een andere pot gaan worden. Niet erg, want dat zijn ook heel mooie potten.

29/12 t/m 03/01: Nieuwjaarstrip

Vorig jaar nam ik het risico door met nieuwjaar naar Engeland te gaan en dat pakte goed uit. Het weer was uitstekend en we zagen vier leuke potten. Dit jaar wil ik dat eigenlijk opnieuw gaan doen. Er zijn namelijk zoveel leuke potten rond die tijd, dat het zonde zou zijn om niet te gaan. Hull City v Leeds springt er voor mij bovenuit. Hull is een van de drie clubs die ik nog niet gevinckt heb en wilde ik perse tegen Leeds of Wednesday doen. Tegen The Owls is op 12 januari, maar dan spreekt 29 december me meer aan. De dertigste zullen we ook wel iets vinden (het is ook Huddersfield v Wednesday op de 29ste en ik verwacht dat die of de pot van Hull naar de dag erop gaat) en dan is het op oudjaarsavond mooi om door te rijden naar Hartlepool, want daar Oud & Nieuw vieren is nog marginaler dan in Cleethorpes. Volgende dag dan naar Hartlepool v Preston, de tweede naar Schotland voor de eerste Highland League derby op het hoogste niveau in Dingwall: Ross County v Inverness (als die niet P-P weet ik het ook niet meer) en dan afsluiten met Hearts v Hibs op de derde januari. Nu moet het weer alleen nog meezitten.

23/03: Port Vale v Aldershot

Daarna treedt lange tijd een stilte in. Waarschijnlijk ergens begin maart de Pheonixclub en als dat nieuwe Rangers wordt toegelaten in de SPL, ga ik eind februari naar Glasgow om op de 23ste Partick v Dundee te vincken en de dag erop Celtic v The Rangers. Ik had het plan om dit jaar de 92 te volbrengen, maar de laatste drie wedstrijden van Port Vale zijn tegen clubs die me totaal niet aanspreken (Cheltenham, Burton en Northampton). In principe maakt de wedstrijd me niet zoveel uit, maar ik moet wel ‘iets’ met de tegenstander hebben. Gelukkig spelen ze 23 maart nog tegen Aldershot, dat vind ik wel een leuke club.  Het zou dus kunnen dat ik die dag de ’92’ vol ga maken, maar momenteel denk ik niet dat dat gaat gebeuren en dat ik volgend jaar rondom Fixture Day gewoon een mooie pot ga uitkiezen. Liefst een derby tegen Crewe of een semi-derby tegen Shrewsbury, Walsall of Wrexham. En anders kies ik gewoon een pot tegen een club die ik sympathiek vind, zoals Barnet.

29/03 t/m 01/04: Paastrip

Een van de eerste fixtures die ik opzoek, zijn die rondom Pasen. Traditioneel is dat een ideale tijd om te gaan vincken. Goed, ik weet dat de non-League fixtures nog moeten komen, maar echt enthousiast word ik er niet van. Leukste pot is Plymouth v Exeter, maar is te ver weg. Momenteel spreekt Barnet v Dag & Red me wel aan (zal wel naar vrijdag gaan) en Ipswich v Leeds is ook niet verkeerd. Op Tweede Paasdag wordt er niet gevoetbald in de Premier League, dus ik verwacht wel een wedstrijdje of twee, drie op zondag. Helaas zijn er weinig aantrekkelijke potten dan. Tweede Paasdag zelf valt ook wel wat tegen. Alleen de drie leuke derby’s tussen Walsall v Coventry, Wimbledon v Barnet, Aldershot v Oxford spreken me nog wel wat aan. Nee, wil ik een Paastrip gaan maken dit jaar, dan zal het van de non-League moeten komen.

13/04: Leeds United v Sheffield Wednesday

Het is al een tijdje geleden dat ik in Leeds ben geweest en dat is toch de club die ik het vaakst aan het werk heb gezien (in totaal acht keer). Nu Wednesday, mijn favoriete Engelse club, weer terug is, is dit een ideale mogelijkheid om Elland Road weer eens te vincken. Is al vanaf 2006/20007 geleden dat ze in dezelfde divisie zaten, dus ik verwacht hier wel wat van. Hopelijk staat er nog wat op het spel dan, want dan kan het sfeertechnisch wel een topper worden. Ik hoop dat ze deze naar zondag gaan verschuiven, lijkt me bijna wel zeker, zodat ik op zaterdag wat anders kan vincken. Misschien wel een van die leuke nieuwe stadionnetjes in de buurt van Sheffield, bijvoorbeeld Chesterfield v Bradford of Rotherham v Fleetwood, of anders een echte topper met Newcastle v Sunderland. Een leuke non-League pot is ook een optie, want we zitten al in Yorkshire. Hoe dan ook belooft het een heerlijk jaar te worden. Hopelijk wordt het allemaal net zo’n succes als 2011/2012.

38 Reacties op “Vincken in 2012/2013

  1. Ik vraag me steeds weer af of je een keer de Lotto hebt gewonnen🙂
    Als wij gaan kan dat echt maar één of twee keer per jaar. Anders is het voor mij echt niet te financieren.
    Hoe reizen jullie? Meestal met de auto toch?

    • Yep, met de auto en niet via een of ander reisbureau. Dat scheelt ook veel.

      • Wie nog wat wil meepikken haast zich dit seizoen beter wel. Volgens de Maya’s vergaat de wereld in het najaar … Veel vincken voor the Day of Reckoning is de boodschap dus, lijstje nog snel afgewerkt voor we allemaal P-P gaan …

  2. William van Holsteijn

    Ik sluit me bij de 1e opmerking van Weus aan; bovendien gaat het je dan niet vervelen om zó vaak te gaan?
    Gelet op de dagtrip naar Brentford; is het een idee om aan te haken en mee te gaan? Daarnaast nog een vraag; ga je nog een trip organiseren voor een grotere groep?

    • Brentford zit al vol en die grote trip moet ik nog even kijken als de fixtures zijn verschoven. En vervelen doet het nooit. Ik zie ook 20+ wedstrijden van Willem II per seizoen en dat verveelt ook nooit. Sterker nog, ik zou wel vaker willen gaan.

  3. Ik zal jullie eens shockeren, ik heb net even gekeken en ik verdien net iets onder modaal. Misschien moeten jullie die SUV’s maar eens de deur uit doen. Nergens voor nodig in het vlakke Nederland😉

  4. Eerste trip is zojuist geboekt…Hull – Millwall (sat 15/9), Millwall – Cardiff (tues 18/9) en Millwall – Brighton (sat 22/9). Hoop dat er ook nog wat leuks wordt verschoven naar de zondag , woesdag en vrijdag…..

    • Dat zijn leuke tripjes. Pak je veel wedstrijden mee van Millwall iedere jaar?

      • Ik had vorig seizoen een seizoenskaart genomen omdat ik persé naar West Ham uit wilde, maar uitendelijk ben ik maar 7 thuiswedstrijden geweest. Maar de thuiswedstrijden kunnen me eigenlijk niet veel meer boeien. De uitwedstrijden zijn veel leuker. Vorig jaar ben ik naar Leeds, Palace, Hull en West Ham uit geweest. Dit jaar ben ik van plan vaker te gaan. Zeker nu Excelsior weer op de vrijdag speelt…

        Hull – Millwall gaat voor mij niet door. Dan ga waarschijnlijk met een paar maatjes naar Charlton – Palace.

    • Dat is ideaal aan die Jupiler League. Ik moet dit jaar veel leuke potjes laten schieten, waaronder Charlton v Palace, doordat Willem II dan ’s avonds speelt. wat dat betreft was er weinig mis aan die vrijdagavond.

      • Vrijdag is inderdaad ideaal. Ik ben er ook niet rouwig om dat we gedegradeerd zijn.
        Charlton – Palace is wel leuk, gezonde spanningen veel banter. Ik ga naar die wedstrijd met Ad die wel is een paar stukjes heeft geschreven voor je website.

  5. Brentford zit al vol? Lijkt toch op een soort illegaal de facto reisburo dan als je op een dag of twee al volgeboekt bent🙂

    Over de kosten: mijn groundhopping en die van Joris zijn niet te vergelijken (omdat ik tot het allerlaagste niveau vinck en dus ook veldjes waar an sich haast niets te zien is dan gras, en omdat ik ook velden en stadions zonder wedstrijd vinck) maar de truuc om het vaak te doen:
    1) Carpooling en kosten delen (en als je alleen wilt gaan: de meeste spoorwegen in Europa hebben wel voordelige soorten tickets waarmee je X keer kan sporen voor een voordeelprijs)
    2) Combo van op wandelafstand (of korte rij-afstand) bij elkaar gelegen grounds
    3) Reis nu en dan eens met een supportersbus mee naar een uitwedstrijd ookal ben je niet echt fan van die club en ga je enkel voor de gezelligheid en voor het stadion. Maar door de supportersbus te nemen bespaar je weer tegenover het op eigen houtje ondernemen.

    Door mijn angstproblemen kan ik enkel dagtrips doen (voor langere trips komt enkel een hotel met kamer en-suite in aanmerking –niet egotrippen maar pure noodzaak gezien mijn situatie– en dat kost al snel behoorlijk veel, dus ik houd het op enkel dagtrips) maar door ook grounds zonder wedstrijd mee te pikken kan je er in een stedelijk gebied makkelijk 10 op een dag doen met enkel metro of wandelen. In landelijk gebied met grotere afstanden is 5 of 6 nog altijd goed haalbaar als je een goede wandelaar bent. MP3 speler mee en lekker lang wandelen van dorp tot dorp, overal het voetbalveldje bezoeken en je komt snel aan 5 of meer op een dag. In feite is het vincken zonder wedstrijd gemakkelijker dan mét wedstrijd, tenzij je op laag niveau vinckt waar nooit combi-regelingen zijn en dus vrij bent voor/na de wedstrijd nog wat naburige veldjes zonder wedstrijd te bezoeken.

    Kostprijs valt dus goed mee, ik kan me wel voorstellen dat niet-dagtrips duurder zijn (maar daar kan ik niet over meespreken gezien ik enkel dagtrips doe) maar hetzij via carpooling of via een goedkope formule bij de spoorwegen valt het best mee. Ik heb destijds in België toch een 1000-tal vincks gezet en dat was toen ik nog student was en geen inkomen had. Als je onderweg zuinig bent met eten en drinken en lang kan wandelen in plaats van gemakshalve de bus te nemen, jaag je de prijs weer omlaag.

    Mijn grote droom qua groundhopping is een tocht doorheen de ex-USSR van St Petersburg via Minsk, Moskou, Kiev of Tbilisi tot ofwel Yerevan ofwel Baku (beiden is onmogelijk want dan moet je oorlogsgebied doorkruisen). Dat wordt wel flink dokken …. maar ik heb een fetish voor die Oostblokstadions en voor de lokale architectuur dus ik heb het er wel voor over om dan 1 keer wel eens flink trein- en hotelkosten te betalen. Maar het wordt paar jaar sparen voor ik die trip kan doen.

    Maar korter bij huis (Benelux en aangrenzende landen zoals zuiden Engeland of Noordwest Duitsland) kan je het best goedkoop houden en mits de nodige planning meerdere grounds in 1 moeite bezoeken. De spoorwegen doen vaak promoties en als comfort geen vereiste is: met Eurolines ga je spotgoedkoop naar eender welke stad in West Europa.

    • PS: vervelen? Ik doe het nu 15 jaar toch, en het verveelt nooit. Ik doe het zelfs zo graag dat ik het supporteren voor 1 bepaalde club niet meer zo aantrekkelijk vind. Elke week hetzelfde team en dezelfde mensen, dan heb ik wel eens een deja-vu gevoel. Maar groundhoppen is elke keer weer een nieuw stadion, nieuwe omgeving, je ontmoet steeds andere mensen (voordeel van vaak alleen op tocht te gaan: je moet wel met de locals spreken want je hebt geen reisgenoot) en je komt in dorpjes waar je nooit zou komen moest je niet groundhoppen. Het is dermate leuk dat ik het in alle eerlijkheid liever doe dan een club intensief volgen. Groundhopping is telkens weer een ontdekking, telkens weer een nieuwe ervaring, en dat is na al die jaren nog geen moment gaan vervelen. Ik denk alleen dat ik er moeite mee zou hebben me tot 1 land of regio te beperken ; ik stel me dus geen doel om in een bepaald land of bepaalde divisie alle velden te bezoeken, maar ga gewoon waar ik zin in heb mits het bereikbaar en betaalbaar is. Vervelen doet het nooit. Het is een erg verslavende hobby, daarom ook dat ik het na al die jaren nog steeds doe ondanks de moeilijke persoonlijke omstandigheden. Om 1 of andere manier blijft het toch boeien.

      • Helemaal mee eens. Ik heb dan nog wel een club die ik volg, maar iedere trip blijft genieten. Je komt op plekken die je nog nooit hebt gezien, ontmoet nieuwe mensen, hebt een gezellige tijd met je maten en als het meezit zie je ook nog eens een leuke pot voetbal. Nee, dat gaat me nooit vervelen.

        Evenals Gerrit heb ik ook een droom, buiten mijn Engelandtripjes, en dat is ooit een week of drie naar Argentinië om daar me helemaal gek te vincken en door het land te trekken. Ik heb dat in de planning staan voor als ik 40 wordt, dus we hebben nog even de tijd om daar voor te sparen😉

      • Joris, een maat van me uit Belgie heeft familie in Buenos Aires en gaat elk jaar voor 3 maand naar Zuid Amerika. Heeft al in Cuba, California, Mexico, Bolivia, Argentinië, Brazilië en ik meen ook Paraguay en Chili gezeten. Neemt telkens wat potten voetbal mee. Een Buenos Aires derby is volgens hem erg bijzonder: de hele stad is belegerd en hele wijken worden van elkaar afgeschermd omdat dat de enige manier is om rellen ietwat te vermijden. Zelfs in 3e afdeling worden soms uitsupporters gewoonweg verboden om confrontaties te voorkomen. Ze zijn daar passioneel met de clubs begaan zoals we het in Europa niet kennen. Een derby in Buenos Aires betekent een half leger die de stad in twee deelt om de fans uit elkaar te houden en in het stadion is het een gekkenhuis van passie waar eender welke Ultra bij in het niets verdwijnt. Boca-River Plate is dé grote derby maar je hebt ook nog Independiente en Racing Club in de stad, en ook die clubs hebben passionele fans om toch de hele stad in de ban te houden. Met 4 clubs in de hoofdstad en nog een aantal in de randstad, heb je veel derby´s.

        Naast die USSR trip heb ik nog 1 andere vinckdroom: een wedstrijd van Noord Korea in het Kim Il Sung Stadion in Pyongyang. Een stadion van 80000 mensen waar iedereen exact gelijk gekleed loopt, waar evenveel leger als burgers op de tribune zitten … het is zo surreëel dat ik dat eens wil meegemaakt hebben. Sowieso wil ik eens in Noord Korea op rondreis. Maar ik zou het reisburo wel expliciet vragen om een wedstrijd van Noord Korea in het pakket te laten opnemen. Ik ben geneigd te zeggen: haasten voor het land helemaal verandert maar met Kim Jung Un (jongste staatshoofd ter wereld) aan het roer zit er eentje in het zadel die nog wel een tijdje zal meegaan en dus heb ik denk ik nog wel tijd voor die trip. Kost immers een dikke 4000 € … Die ex-USSR trip is organisatorisch wat eenvoudiger en je hebt meer rijsvrijheid. Die Oostblokstadions met die grote sintelbanen, reusachtige floodlights en kleurloze kolossale tribunes, dat is ronduit geil. Jammer dat Armenie en Azerbaijan in oorlog leven en de grenzen gesloten zijn, je kan dus onmogelijk zowel Yerevan als Baku in de trip opnemen, en met wat pech doet Oekraïne of Georgië ook moeilijk. Gelukkig heb je qua stadionvoer in Minsk en Moskou alleen al voldoende lekkers en dan neem je er ofwel Baku of Yerevan bij, en mits de grenzen open zijn Oekraïne of Armenië. Ik vrees dat beide vinck-dromen van me echter een dure onderneming worden dus ik denk dat ik ook eerder dat voor na een paar jaar sparen moet voorzien eerder dan in de nabije toekomst😦

      • PS over die kennis van me (heb m wel al enkele jaren niet meer gezien) : hij is tijdens zijn Zuid Amerika trips ook eens met een huurauto dwars door de bergen van Argentinië naar Chili gereden en kreeg autopech ergens in the middle of nowhere op een berg, dichtste dorp dermate ver dat je er een dag over wandelt. Hoewel hij zich kalm hield zei hij wel dat hij binnenin panikeerde en panikeerde tot het moment hij de auto weer aan de praat kreeg. Met wat pech zat hij dagenlang alleen vast in de bergen waar amper een andere levende ziel komt … Dat stelt een tripje in West Europa met een wedstrijd die P-P gaat wel in een ander daglicht🙂

        In alle landen waar hij kwam vinckte hij maar vreemd genoeg neemt hij nooit foto’s. Dat snap ik dus niet. Mocht ik de luxe hebben dat ik in landen als Cuba, California, Mexico, Chili, Argentinië etc kan gaan rondreizen en vincken dan zou ik me denk ik gek fotograferen. Hij zegt dat herinneringen volstaan maar ik zou dat niet kunnen, zo ver reizen om dan zonder foto’s terug te keren. Verdorie, zelfs bij een trip naar een dorp op 20 km afstand neem ik de camera al mee …

      • En nog een PS (ik vergeet duidelijk dingen en moet minder snel op “Publish” drukken :)): die gast over wie ik het heb reist naar Zuid Amerika met … enkel een rugzak. Hij plant ook zelden van tevoren en kiest gewoon terplekke welke stad of dorp hij de dag nadien bezoekt. Slapen doet hij vaak in hostels die erg klein zijn maar gezien hij als bagage enkel een rugzak meeneemt vormt plaatsgebrek geen probleem. Hoe hij het financiert (hij werkt als postbode — toch geen beroep waarmee je miljoenen verdient) om elk jaar voor 3 maand te gaan rondreizen weet ik niet, maar hij deed dit toch al jaren na elkaar toen ik m laatst sprak. Heb met hem nog gaan groundhoppen in Brussel en Luxemburg toen destijds. Toen ik in Ierland woonde was hij 1 keer op Shelbourne maar ik heb m maar kort gesproken, hij logeerde in een B&B en dus heb ik ‘m enkel kort gesproken in het stadion.

        Ik zou ook wel eens de plas over willen maar dan vooral Cuba. Gezien ik lid ben van een communistische partij zou dat een soort studiereis zijn. Onze partij stuurt elk jaar mensen naar Cuba voor een werkvakantie (je werkt een halve dag vrijwilligerswerk en hebt de namiddag en avond vrij). Als ik Fidel nog wil ontmoeten haast ik me beter wél bij die trip. Ik denk dat je in Zuid Amerika ook enorm lekkere dames kan vincken (Venezuela …) al zal het duurder zijn dan in het Oostblok (in Roemenië kan je al voor 1 € een vinck zetten mits je een bosje in een park geen probleem vindt…)

  6. Joris, ik neem aan dat het geen toeval is dat Hull City en Scunthorpe nooit tegelijkertijd thuis spelen (althans niet de weekenden dat ik gekeken heb). Ik wilde namelijk weer een reis organiseren met de boot waarbij de mensen kunnen kiezen of ze naar Hull gaan of naar een club in de buurt om de kosten te drukken.

    Bij P&O krijg je namelijk korting als je met meer dan 10 man bent, maar zoveel mensen krijg ik niet mee naar ScunthorpeJoris, ik neem aan dat het geen toeval is dat Hull City en Scunthorpe nooit tegelijkertijd thuis spelen (althans niet de weekenden dat ik gekeken heb). Ik wilde namelijk weer een reis organiseren met de boot waarbij de mensen kunnen kiezen of ze naar Hull gaan of naar een club in de buurt om de kosten te drukken. Bij P&O krijg je namelijk korting als je met meer dan 10 man bent, maar zoveel mensen krijg ik niet mee naar Scunthorpe denk ik.

    • Nee, die zijn expres uit elkaar gehaald. Je zou ook naar Lincoln City kunnen gaan. Heel leuk stadje en club. Stadion doet altijd wat Belgisch aan doordat de tribune totaal niet bij elkaar passen.

  7. Eerste wednesday matches geplant
    Eerste uitmatch tegen derby mocht ik kaartjes kunnen regelen
    Dan de dinsdag erna eerste thuismatch..

    Probably ook Leeds thuis met de hele groep van de derby vorig jaar!

    • Wednesday v Leeds, daar is niets mis mee. Ga ik misschien ook wel doen, als die op een andere dag valt dan Sunderland v Newcastle. Leeds v Wednesday staat al zo goed als zeker vast.

      Woon je ondertussen alweer in Nederland?

  8. Dat zou een optie zijn als het qua reistijd niet net op de grens van het relaxte zou zijn (op de terugweg) om de boot die avond makkelijk te bereiken. Dat organiseren moet lollig blijven natuurlijk, ik moet er geen stress van gaan krijgen🙂 Dan maar eens een andere dubbel gaan bestuderen.

  9. Klinkt als een uitstekend plan Joris!
    Ik heb de 1e drie maanden ook weer geboekt en wil de topclubs nu niet meer aan doen. De stadions heb ik nu gezien en wil Villa wat vaker zien winnen.

    Augustus: Villa v Everton
    September: Villa v West Bromwich
    Oktober: Fulham v Villa

    Nu hopen op leuke combi´s in deze weekenden! Wanneer wordt dat bekend gemaakt? de verschuivingen naar de zondag etc?

    • Dat zijn leuke potjes. Villa v Everton is niets mis mee en West Brom is toch een historische rivaal. Craven Cottage is een van de mooiste grounds van de PL. Drie leuke potjes dus. Ben erg benieuwd hoe Paul Lambert het bij jullie gaat doen. Vind ik een goede manager.

      Clubs moeten al op- en aanmerkingen voor 25 juni inleveren en uiterlijk op 5 juli worden alle verschuivingen bekend gemaakt.

  10. @ UltraHenk, die dubbel hebben we begin dit jaar al gedaan.

  11. Omdat je het over een eventuele Old Firm hebt, Joris, … Hoe zit het nu eigenlijk met Rangers? Ik bedoel, de planning en fixtures moeten stilaan vastgelegd worden en ze moeten nu toch wel stilaan beslissen in welke afdeling Rangers gaat uitkomen (en indien dat niet de SPL zou zijn: wie de plaats van Rangers inneemt). Op wikipedia stond toen ik laatst checkte nog niets over liquidation en een herstart, wel stond er dat ze nog in administration zijn en daardoor niet Europees mogen spelen. Met als gek gevolg dat zowaar Motherwell de Champions League voorrondes voor niet-kampioenen in mag… Over een echt einde en herstart van Rangers heb ik nog niets kunnen vinden maar jij bent vast veel beter geïnformeerd.

    PS (ik weet dat dit offtopic is maar als celtic-fan zal je dit wel interessant vinden): in de Belgische krant werd Samaras als het lichtpunt van het Griekse EK elftal beschreven. Ze noemden hem “het licht in de duisternis” = de enige leuke speler in een verder saaie ploeg. Ze beschreven hem als “technisch zeer begaafd”. Ik dacht nochtans dat de meningen onder Celtic-fans over zijn kwaliteiten nogal verdeeld zijn? Of is dat gewoon het type voetbal (meer fysiek dan technisch gericht) dat hem niet zo ligt? In elk geval, dat artikel was leuke reclame voor Celtic want de journalist in kwestie was best onder de indruk van Samaras.

    • http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/18422397
      Hibs is duidelijk van plan tegen de newco in de SPL te stemmen, terweil Kilmarnock duidelijk de newco Rangers wél in de SPL wil omdat men “straffen minder belangrijk vindt dan leren uit fouten”. Ook bij Ross County lijken ze geneigd pro-Rangers te stemmen. Hibs verwoordt het erg mooi: ethisch aan sport doen hoort niet te koop te zijn en te grabbel te worden gegooid, ongeacht het bedrag. En de voorzitter van de Scottish League (divisies 4 tot en met 2) zegt dat geen Rangers in de First Division te willen: ofwel is het dus SPL ofwel is het Third Division. Stemming op 4 juli. Opvallend hoeveel clubs beweren overleg te willen met hun fanverenigingen voor ze stemmen over Rangers in de SPL ; benieuwd of dat in werkelijkheid wel zo ver komt want een SPL met Rangers betekent meer TV geld en meer verkochte tickets en dan gaan clubs hun ethische bezwaren al snel opzij zetten…

      Je zou natuurlijk wel de derby Rangers-Queens Park in de agenda kunnen zetten als er geen Old Firm komen zou.

      Hoe fout de club haar achtergrond ook is, een sjaal waar Sevco 5088 op gedrukt staat in plaats van Rangers zou ik wel willen, puur voor de ironie. Sevco 5088, hoe komen ze er op?! Klinkt eerder als een benaming voor een nieuw ontdekte bacterie of voor een nieuwe planeet buiten ons zonnestelsel…

      Strikt genomen: als het newco Rangers niet tot de SPL wordt toegelaten zou in feite een stemming moeten komen voor een plek in Third Division waar ook andere non-league clubs zich kandidaat kunnen stellen. Toen Gretna bankroet ging is het newco Gretna (Gretna 2008) toch ook niet toegelaten in de league (de plek ging naar Annan) dus waarom zou het newco Rangers niet gewoon moeten verkozen worden zoals elke nieuwe league-kandidaat?!

      • Ik ben al even bezig met een stuk over Rangers en hun P-P zijn, maar iedere dag verandert er wel iets. Ik hoop het daarom de dag voor de stemming te plaatsen.

      • Sowieso is het een uniek feit: die newco mag nog zo erg op het oude Rangers lijken, de prijzenkast kunnen ze NIET claimen want het gaat om een totaal nieuwe club. Het is zoals met Derry City die na 1 jaar tweede afdeling “terug” waren op het hoogste niveau ; onzin, het oude Derry City bestaat niet meer, het huidige Derry is een newco. Rangers is een exact hetzelfde geval: zelfs al kopen ze de rechten op naam en logo van de oude club, dan nog blijft het een nieuwe juridische entiteit die geen aanspraak kan maken op de vroegere Rangers’ titels. Gezien dat een recordreeks was, is dat een record dat dus nu niet meer verder kan worden uitgebreid (mogelijks verliezen de oude Rangers zelfs nog enkele titels uit hun laatste jaren voor het bankroet…)

        Ik vind het allemaal weinig kosher. Als een plek vrijkomt in de League mogen normaal verschillende clubs kandidaat stellen en komt een stemming. Zie Gretna: Gretna 2008 werd niet verkozen , maar wel Annan. Waarom zou een newco Rangers per definitie zonder dat andere clubs kandidaat zijn in de League mogen starten? In de buurt van Edinbugh en in Noord Schotland (Highland League) zitten enkele clubs die voorheen interesse toonden in de League. Eerlijk zou een verkiezing zijn eerder dan die newco Rangers meteen een plek in de League te beloven zonder stemming. Met wat pech spelen de newco’s dan in de South of Scotland non-league amateurcompetitie🙂

        Laten starten meteen in de SPL zou een mes in de rug zijn voor alle mensen die om fairplay in de sport geven. Hibs’ reactie verwoordt het perfect: integriteit hoort niet te koop te zijn.

  12. Ben ontzettend content met Lambert, beetje zelfde sfeer hangt er als toen O´Neill werd aangesteld. Hopelijk wordt Villa Park een lastige ground voor uitwedstrijden.

    5 Juli dus! Hangt toch ook nog af van ESPSN en Skysport?

  13. Uitteams bedoel ik uiteraard

  14. Hoeveel heb je er nu gevinckt van de 116?

  15. Volgend seizoen weer newcastle-arsenal sunderland-arsenal en eindelijk naar boilen ground voor westham-arsenal

  16. Pingback: Doingthe116 update | Doing the 116 Blog

Geef een reactie

