Verlanglijstje 2012/2013

Morgen worden de fixtures weer bekend gemaakt, een van de mooiste dagen van het jaar. Worden de potten die je wilt bezoeken in gunstige weekenden gespeeld of niet? Zijn er mooie dubbels te maken? En overlappen sommige wedstrijden elkaar niet? Vorig jaar was het even slikken, toen de fixtures uitkwamen en drie van de tien wedstrijden op mijn verlanglijstje op dezelfde dag werden gespeeld. Het rouwmoment was groot, dus ik hoop dat ze dit jaar allemaal mooi verspreid over het jaar zitten. Uiteraard met het zwaartepunt in het na- en voorjaar, wanneer de kansen op P-P’s het kleinste zijn. Morgen zullen we het allemaal weten.

Net zoals ieder jaar, heb ik al een lijstje gemaakt met wedstrijden die ik wil zien. Daarna is het een kwestie van ctrl+F en daarna de wedstrijd plakken. Zo weet ik meteen wanneer die gespeeld wordt en zet ik hem in mijn kalender. Dat is soms wel een balen, zoals afgelopen jaar. Sunderland v Newcastle, West Ham v Leeds en Swindon v Oxford waren allemaal op dezelfde dag. Ook baalde ik dat Brighton v Palace en Palace v Brighton allebei op een dinsdagavond werden gespeeld. Vorig jaar was sowieso geen topper op fixtureday, want Dunfermline v Celtic werd maar één keer voor de ‘split’ gespeeld en die was op 2 januari en kon ik dus vergeten.

Dit jaar hoop ik op wat gunstigere fixtures, hoewel ik afgelopen seizoen een heerlijk jaar heb gedraaid. In Engeland hoop ik mijn laatste drie clubs van de ‘92’ te vincken. Ik kijk dus erg uit naar Sunderland v Newcastle en Hull v Leeds of Sheffield Wednesday. Hopelijk zijn die vroeg in het jaar, zodat ik lekker lang kan toeleven naar Port Vale. Het maakt me in principe niets uit tegen wie ik die zie, maar het zal ergens eind april worden. Misschien besluit ik om nog een jaartje te wachten met het voltooien de ’92’, maar dat zien we dan wel. Ligt puur aan de thuiswedstrijden die Port Vale in april gaat spelen. Of misschien toch met Pasen?

Dit jaar wil ik een aantal keer naar Schotland. De Old Firm staat weer op het lijstje (als die gespeeld gaat worden) en verder hoop ik Ross County v Inverness en, hopelijk dit keer geen stakende scheidsrechters, Cowdenbeath v Dunfermline. Rondom oud en nieuw zullen deze potten zeker worden gespeeld (één van de derby’s is altijd rondom Nieuwjaar), maar laat Inverness en Dunfermline dan maar thuis spelen. Verder zal ik even snel kijken wanneer Celtic naar Ross County, St. Johnstone en Hibernian moet, want dat lijken me ook nog wel aardige potjes in combinatie met een wedstrijd in de lower league op zaterdag. Arbroath en Brechin staan heel hoog op de lijst en een tripje naar Berwick Rangers zal ik ook niet snel afslaan.

Als derde, ik heb de tijd want ik heb speciaal voor fixtureday vrij genomen (ja dat is erg triest), ga ik kijken welke derby’s wanneer worden gespeeld. Er zijn er een aantal die ik graag zou willen zien, maar die hebben minder prioriteit dan bovenstaande wedstrijden. Maar toch zijn Bristol City v Cardiff, Leeds v Sheffield Wednesday, Charlton v Crystal Palace, Huddersfield v Leeds en Burnley v Blackburn  allemaal geen verkeerde potjes en mocht het mogelijk zijn, dan wil ik die graag vincken. Sowieso zijn dit allemaal aanraders voor mensen die eens een echte Engelse pot willen zien. Veel leuker dan de Premier League.

Daarna is het een tijdje wachten op de wedstrijden uit de non-League, waar de fixtures van de drie Conferences op 2 juli bekend gemaakt gaan worden.  Ik hoop de laatste wedstrijden op St. George’s Lane van Worcester City en The Northolme van Gainsborough Trinity bij te wonen. Qua wedstrijden steken Dartford v Ebbsfleet (ook de return in Northfleet spreekt me aan) en Lincoln City v Grimsby er bovenuit. Ook wil ik heel graag Newport County op Rodney Parade zien. Het liefst tegen Hereford, maar Newport v Wrexham sla ik ook niet af. Verder lijkt Forest Green Rovers v Hereford United me geen verkeerde pot. Voor de rest zie ik wel. Ik heb een heel lijstje non-League clubs die ik ooit nog wil bezoeken, maar niet perse met een bepaalde wedstrijd.

Ook is er het plan om eind september weer naar het Groene Eiland te gaan. De Ierse fixtures zijn al bekend en SJ en ik hebben eind september op vrijdagavond Finn Harps v Waterford en zaterdagavond Sligo Rovers v Derry City al met potlood in de agenda gezet. Daar kan perfect nog een zaterdagmiddagpot bij in Noord-Ierland, maar daar is het wedstrijdschema nog niet bekend. Gezien de locatie waar we zitten zou het wel heel mooi zijn als Dungannon Swifts thuis zou spelen (liefst tegen Cliftonville). Leuke ground en we zitten al in de goede hoek. Dat is mijn laatste verzoekje aan de vinckgod. Als 80% van bovenstaande uitkomt, ben ik een heel tevreden man.

2 Reacties op “Verlanglijstje 2012/2013

  1. Zelf wil ik graag Burnley tegen “the Bastards” zien. Het liefst in Burnley, want daar is het stappen tot nu toe geweldig geweest. Verder willen we nog een keer met de boot over en dan een paar wedstrijden meepakken aan de kust. Ik kijk uit naar de tips die volgen……

  2. Ik zit morgen ook in spanning en heb ook vrij haha. Ben uiteraard benieuwd naar Villa, eb voor de winterstop een paar weekenden beschikbaar dus moet gewoon hopen dat er leuke wedstrijden voor Villa zijn met leuke combi´s. Daarnaast wil ik sws naar Fulam-away en dan heb ik alle PL-uitwedstrijden wel gehad.

    Wel ff wennen om Forest Green v Hereford te lezen… Hoop dat The Bulls weer terug komen in de Football League.

Geef een reactie

