De Woensdagfoto: Achtung! Surrender Fritz!

3 Reacties op “De Woensdagfoto: Achtung! Surrender Fritz!

  1. Ze gingen wel ver hè destijds. Maar wel grappig. En die duitsers gingen gewoon weer met die titel aan de haal. Hopen dat we ze vanavond kunnen pakken!

    • Ik gun Duitsland de titel eigenlijk wel, bij afwezigheid van mijn echte favorieten (Noorwegen, Israel, Turkije). Duitsers zijn heerlijke mensen, heel openminded. Ik kom altijd erg graag in Duitsland en elke keer als ik Duitse toeristen ontmoet en in gesprek raak blijken dat heel aardige mensen te zijn. Muzikaal en qua steden is Duitsland top, en qua stadions vind ik het ook heel fraai (al is de Bundesliga wat minder, maar lagere niveaus is genieten). Maar vooral: Duitsland heeft een heerlijk multicultureel elftal. Gomez (Spaanse roots), Khedira (Tunesische roots), Özil (Turkse roots), Podolski (geboren in Polen), … In tijden van Le Pen, Wilders en De Winter is zo een multicultureel elftal dat de multiculturele maatschappij van haar land weerspiegelt, een opluchting. Dit vind ik ook zo geweldig aan Duitsland als land: de steden zijn multicultureel en de mensen vinden het prima zo. Waren de mensen in de Benelux maar even tolerant … Ik vind het prachtig dat Duitse elftal te zien met al die spelers die hun allochtone roots niet verbergen en toch voluit gaan voor hun land. En Mesut Özil is 1 van de mooist spelende voetballers die er op deze planeet rondlopen. Neuer is een geweldige doelman. Müller en Lahm zijn heel leuke spelers om te zien. Dit Duitsland is niet fysiek knokken zoals vroeger, het swingt echt.

      Wat mij betreft gun ik Duitsland de eindzege. Rusland of Duitsland. Mijn favoriete teams kwalificeerden zich niet, maar als neutral is Duitsland gewoon een heel leuk team om te bekijken met heel aardige mensen die je tegenkomt als je de wedstrijd in de pubs bekijkt. Voor dit ene toernooi en bij afwezigheid van mijn favorieten betrapte ik me er toch op spontaan mee te supporteren eens de wedstrijden van Duitsland op gang komen.

    • PS: het grappige van lachen met de oorlog is er trouwens wel wat af. 70 jaar later is het echt wel tijd om eens te stoppen met Duitsland te associëren met de nazi’s. Het is verdorie 1 van de meest tolerante samenlevingen van Europa. Neem dat kreng van een Merkel weg en ik zie weinig fout aan het hedendaagse Duitsland. Trouwens, Hitler was een Oostenrijker, geboren in Brenau.

Geef een reactie

