Intro Southampton v Portsmouth

Een van mijn grootste wensen voorafgaand aan het seizoen, was om de South Coast derby te bezoeken. Ik hoopte hem zowel in Portsmouth als Southampton te zien, maar uiteindelijk lukte het alleen om naar die laatste te gaan. Qua stadion wat minder, maar er stond sportief veel meer op het spel. Kaartjes kopen was erg lastig, maar uiteindelijk lukte het. Gelukkig maar, want wát een pot was het. Echt alles zat er in. De sfeer was super, het scoreverloop idem dito en we zaten vlakbij de uitfans, zodat we alles nog eens extra meekregen. Alles klopte gewoon. Samen met Blackburn v Burnley was dit de beste derby die ik ooit heb bezocht in Engeland. Kippevel als ik er aan terugdenk. Voor het verslag van deze topwedstrijd klik je hier.

8 Reacties op “Intro Southampton v Portsmouth

  1. Reblogged this on voetbalpraatje and commented:
    Een Engelse Derby, altijd een ongekende sfeer. Geniet van deze South Coast derby!

  2. William van Holsteijn

    Mooi verhaal, maar op zich lijkt mij St. Mary’s niet tegenvallen, zéker niet in beschouwing nemend dat het één van de nieuwe stadions is???

    Ik ben er (nog) niet geweest, maar ik kan me vergissen?

    • Ik kan hier niet objectief over oordelen, omdat de wedstrijd zo geweldig was, maar voor mijn gevoel is het ook een van de betere nieuwe stadions. De ligging is ook heel goed, dicht bij het water en de stad (The Dell lag verder van het centrum vandaan). Tel die gasworks erbij op en ik vond het best aardig. Leuke toevoeging aan de PL volgend jaar en zeker een aanrader, als je overweegt om te gaan.

  3. Mooi verslag!

    Ben toevallig naar die wedstrijd tegen Doncaster geweest, maar daar was de sfeer ook al geweldig. Tegen de nummer laatst, maar het ging helemaal los.

    Was me eerste buitenlandse wedstrijd, volgend jaar neem ik maar wat vrienden mee naar een PL duel van Soton, vlakbij in Milton aan de kust in een mooie bed & breakfast, mooi man.

  4. Lijkt best een aardige bestemming voor mij te zijn. Ik hou van die ex-oostblok architectuur. Qua stadions ook (gisteren was het echt genieten bij die Hongarije-Ierland in Budapest: atletiekbaan, kolossale gigantische tribunes en enorme lichtmasten ; zo zie ik het graag — ik moet dringend eens een road trip doorheen de ex-USSR maken) maar ook qua gebouwen algemeen. Die flats en zelfs die universiteit in Southampton hebben dus wel wat. Het stadion lijkt minder uitnodigend, een beetje een twaalf-in-een-dozijn geval. Maar de omgeving lijkt het wel wat goed te maken. Stadions bij het water zijn altijd leuk. Ik zou er alleen niet heen gaan voor dit soort wedstrijden. Volwassen mensen die hun middenvinger opsteken zijn enorm zielig, en dat een volwassen mens zich niet kan beheersen en een agent te lijf gaat is echt een dieptepunt. Mits een wedstrijd waar het publiek zich gedraagt en de nodige tijd om haven en stadje te verkennen is het misschien nog wel het overwegen waard. De omgeving lijkt me wel meer inspirerend dan het stadion zelf.

  5. Ik dacht dat je bij Morecambe al eerder een fietsenstalling had gezien?

  6. Gaaf verhaal Joris! Thanks voor je bijdrage aan http://www.welikefans.com. Voor de liefhebbers, je kunt het minute-to-minute verslag van het bezoekje aan Southampton-Portsmouth lezen op http://www.welikefans.com/ek/doing-the-116

Geef een reactie

