Intro Basingstoke Town v Woking

Dit jaar werd er weer een klassieke Paastrip gemaakt. Het draaide allemaal om de South Coast derby, maar de dag ervoor hadden we een mooie non-League dubbel. ’s Avonds gingen we een vage bekerfinale vincken en overdag stond Basingstoke v Woking op het programma. Op papier was het een belangrijke pot en Woking is mijn soft spot, dus dat kon bijna niet verkeerd gaan. Het was dan ook een leuk middag. Woking was fantastisch en het verbaast me nog altijd dat Basingstoke toch nog de play-offs heeft gehaald. Vond The Camrose wat tegenvallen, maar nog altijd beter dan hun nieuwe stadion. Het gehele verslag is hier te lezen.

8 Reacties op “Intro Basingstoke Town v Woking

  1. Vanwege het shirt wil ik nog steeds een keer naar Woking inderdaad. De Kidderminster Harriers hadden een paar seizoenen geleden ook een (voor ons dan) juweeltje.

    • Ik vind het ook wel een mooi shirt en heb er ook een thuis, mede doordat ik een zwak voor Woking heb. Voor de politiek incorrecte Feyenoord is de shirtsponsor helemaal geweldig. Woking is ook best een leuk plaatsje. Je hebt er volop pubs, het stadion is te voet goed te bereiken vanaf het centrum en ik vind het ook best een leuk stadionnetje. Wil er zeker nog eens terugkomen.

      • Hahaha, ja die shirtsponsor….Ik heb er wel eens naar gekeken voor een bezoek op het moment dat we plannen maakten voor een Engelandtripje en een bepaalde actieradius hadden. Maar nu moet ik zeker een keer gaan.

    • Vreemd maar toeval allicht, maar ik heb het ook voor Woking. Van de jaren 90 al toen enkel Ceefax een blik op non-league bood en je een soort idee van de clubs moest vormen gebaseerd op een naam alleen. Vreemd genoeg vond ik Woking om 1 of andere reden leuk klinken en die sympathie is gebleven.

  2. Gras en vegetatie op tribunes, kitscherige hekjes, een lekker oude main stand, kleine terrace met een soort aluminium afdak erboven … Daar houd ik dus ook erg van. Lijkt me toch absoluut geen verkeerd stadion. Toch enige bemerking: “raar” haar? Ik heb ook lang haar (net iets korter als deze: http://www.doingthe116.com/Basingstoke%2034.jpg ; maar het duurt hopelijk niet meer lang voor ik die lengte bereikt heb) en draag ook eyeliner ; toch heb ik nooit begrepen waarom dit zo opvallend zou zijn en waarom voetballers en voetbalfans nog altijd gek opkijken van lang haar. De tijd dat mannen met lang haar als hippie werden beschouwd is toch al lang achter ons (en gelukkig maar). Gek genoeg had ik vroeger een beetje het kapsel als die afro-kerel in je fotoreportage, tot ik mijn haar heb laten straktrekken zodat ik nu lang haar tot onder de schouders heb. Ik zou daar prima in het geheel gepast hebben.

    Overigens is dat vehicel van Woking wel de kleinste spelersbus die ik ooit zag. Daar kan toch (reservespelers en coach inclusief) nooit 15 of 16 man in? Het lijkt eerder een spelersbus van een kaatsteam of een bowlingteam. Maar goed, rariteiten zijn leuk en dit is een wel heel originele spelersbus, ben benieuwd hoe je daar een heel elftal in krijgt🙂

    After all is said and done, dat stadionnetje lijkt me best aardig. Vegetatie, kitscherig hekje, van die typische 2-etage terraces die je enkel in het amateurvoetbal ziet, verkeerde clubnaam op de borden … Het komt kleinschalig en gezellig maar toch authentiek over. Zo zie ik het graag. Zonde dat ze gaan verhuizen.

  3. Zulk haar (lees matje) als die verzorgerT heeft kom je in Nederland alleen nog maar in Den Haag tegen. Eind jaren ’80 en begin jaren ’90 was het samen met bomberjacks en ciak’s de klederdracht bij mijn club. Totdat gabber zijn intrede deed en de tondeuse overuren maakte.

    • In feite is iemands kapsel toch bijzaak. Het valt me wel vaker op dat als ik wedstrijden bezoek, ik 1 van de enigen met lang haar ben. Is dat puur toeval of … ? Ik vermoed dat het toeval is, want er is toch geen echt rationele verklaring waarom alle fans eenzelfde kapsel zouden hebben?

      Als sporter zou ik het nog ergens snappen dat ze allemaal een kapsel nemen dat makkelijk zit bij het sporten, maar zelfs dat … Ik ga vaak zwemmen en mijn lang haar heeft daar nooit bij gehinderd.

      Wat me wel vaak opvalt is de kledij van fans. Bij sommige clubs zie je enkel van die sportpakken die je in hiphop videoclips ziet. En dan heb je van die clubs die zich als chique proberen presenteren ; bij Anderlecht bv moet je een stropdas dragen om niet uit de toon te vallen op de hoofdtribune.

      In feite is dit soort dingen bijzaak al heeft t me wel eens 1 enkel leuk moment opgeleverd toen ik een wedstrijd van de Noord Ierse nationale ploeg bezocht. Een andere toeschouwer die mijn donkere eyeliner opmerkte zette een gezang “One gothic fan here, there’s only one gothic fan here” in op de tonen zoals men vaak zingt “One (voeg naam speler in), there’s only one (naam speler)”. Dat was een leuk moment, en aangenaam gezelschap naast je op de tribune.

  4. En over Hendon gesproken, dat is net als bv Gainsborough een club die nog nooit gedegradeerd is in de meer dan 100 jaar dat ze bestaan.

Geef een reactie

