Doingthe116 update

Mei is de maand waarin alle beslissingen vallen. Een maand waarin je ieder weekend pure oceanvreugde kunt zien, maar ook enorme droefheid. Ik heb een dubbel gevoel bij mei, want die beslissende wedstrijden zijn heerlijk, maar het is ook de maand waarin het Engels voetbal stopt. Het smachtend uitkijken naar Fixtureday (dit keer op 18 juni) kan dan weer beginnen.

Doing the 116

Er zijn flink wat verslagen online gekomen deze maand en dat zal de komende maand niet anders zijn. De drie stukken van mijn Paastrip, Basingstoke, Arundel en Southampton, komen eraan. Die laatste pot is echt een van de beste qua sfeer en spanning die ik ooit heb meegemaakt, dus dat kan een leuke worden. Verder ben ik nog bij Gillingham v Swindon geweest om Di Canio in de gaten te houden. Komt misschien ook nog online deze maand en anders is er nog wat in juni te lezen, voordat er even geen verslagen meer online komen.

Blogging FC

Mijn blog was redelijk actief en er waren ook veel reacties te lezen. Altijd leuk, want daar doe je het onder andere voor. Komende maand weer de vaste rubrieken met Birmingham City in AFC Nicknames en wat terugblikken op het seizoen. Voor de rest zal ik aandacht schenken aan de FA Vase en dan met name aan West Auckland Town dat na 101 jaar weer een hoofdprijs kan winnen. Dat is nog altijd minder lang dan het wachten op de Scottish Cup van Hibernian. 110 jaar is dat nu al, maar ze kunnen hem de negentiende winnen tegen aartsrivaal Hearts. Veel aandacht aan die finale dus, want dat is misschien wel de wedstrijd van dit seizoen in de UK.

Naar het beloofde land

Het liefst zou ik in mei ieder weekend in Engeland zitten, maar helaas lijken mijn reisgenoten in deze maand wat A-A na een zwaar seizoen. Jammer, want komend weekend is de laatste speelronde in zowel League One als Two. Hereford v Torquay is echt een kraker waar ik wel bij had willen zijn. Misschien dat ik nog wel de dertiende ga, als de finale in de Conference South wordt gespeeld. Al de clubs die daaraan meedoen zijn leuk, dus of de finale nu bij Dartford, Welling of Sutton wordt gespeeld maakt niet zoveel uit. Maar de klapper van het seizoen gaat Hibs v Hearts worden. Lange tijd leek dat een no-go te worden, maar het ziet er naar uit dat ik een kaartje kan regelen en er dus bij ben. De eerste Edinburgh Final sinds 1896, een betere afsluiter van het seizoen kun je jezelf niet wensen.

14 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Als je nog wat voetbal nodig hebt. Ik ga morgen naar kfc uerdingen – rot weiss essen. Er is nog plek in de auto. Ik wil iets na vijf uit Tilburg vertrekken.

  2. Ik wil je nog wel een gastverslagje aanleveren van de FA Trophy finale desgewenst.

  3. Die Edinburgh derby zou een geniale pot zijn. Gaan ze die finale ook effectief in Edinburgh spelen? Ikzelf heb een lichte voorkeur voor Hearts (vanwege de kleuren en de historiek rond het logo) maar daar waar de Old Firm me een negatief gevoel geeft vanwege de politieke ondertoon kan je bij de Edinburgh derby het derbygevoel nog opsnuiven zonder dat het tezeer intimiderend wordt. De pot zal wel te zien zijn in alle Irish pubs dus ik hoop ‘m op groot TV scherm mee te pikken.

    Overigens is het tussenseizoen altijd balen, ongeacht of je specifiek een Anglofiel bent of eerder (zoals ikzelf) een groundhopper met interesse in zowat alle landen hun leagues. Op Ierland en Scandinavië na valt alles stil in juni en juli (zelfs Rusland ook nu) dus dat is een wel erg desolate periode. Gelukkig is er het EK om het gat te vullen en niet tezeer ontwenningsverschijnselen te hebben. Mijn favoriete nationale teams kwalificeerden zich niet maar gewoon neutraal wedstrijdjes kijken is nog steeds beter dan twee maanden met quasi geen voetbal.

    • Nee, gewoon op Hampden. Enige finale die niet in Glasgow is gespeeld is die van 1896, die tussen Hibs en Hearts ging. Op zich zou Murrayfield niet eens onlogisch zijn, want het stadion ligt in Edinburgh en is groter. Maar de voetbalbond wil dat niet en de fans vinden het ook wel mooi dat er voor het eerst een Edinburgh Final op Hampden is.

  4. William van Holsteijn

    Ik zou toch weleens, desnoods via de mail, willen vernemen hoe jij aan kaarten voor Gillingham-Swindon Town bent gekomen. Zoals ik je heb laten weten, heb ik hemel en aarde bewogen, maar het lukte mij met geen mogelijkheid….

    • Ik kreeg ook geen tickets en ben op de bonnefooi naar Gillingham gegaan. Daar kreeg ik wederom te horen dat ik geen tickets kon kopen. Toen heb ik een seizoenkaarthouder aangesproken en ik mocht zijn kaart even lenen. Daarmee kon ik een kaartje kopen.

  5. William van Holsteijn

    Ga jij op de bonnefooi van Tilburg naar Gillingham in de wetenschap dat het haast kansloos is om binnen te komen????

    • Ik heb dat bij concerten en wedstrijden ook wel al eens gedaan, al spreken we dan over een kortere afstand (een 200 a 300 km hooguit, dus niets vergeleken met de afstand Tilburg-Gillingham). Maar houd er rekening mee dat er, als je echt niet binnenkan, er altijd wel in de buurt een wedstrijdje gespeeld wordt dus helemaal zonder voetbal te hebben gezien terugkeren is quasi onmogelijk. Natuurlijk dubbel zo leuk als de pot waarop je hoopte lukt, maar er zijn altijd alternatieven en groundhoppers weten van zulke situaties wel het beste te maken (ikzelf vink ook stadions en grounds zonder wedstrijd dus zo kan je bij eender welke trip er toch wat van maken ; en wie per sé een wedstrijd wil zien zal altijd wel een affiche vinden …)

      Uiteraard dubbel zo leuk als je toch de wedstrijd kan zien die je hoopte te zien. Maar hey, een leuke dagtrip doorheen het landschap, en met de zekerheid toch minstens een wedstrijd ergens te vinden …. Kan toch nooit helemaal verkeerd gaan?🙂

    • Ja, en anders had ik een verslag van een wedstrijd meemaken buiten het stadion kunnen schrijven.

  6. William van Holsteijn

    Nou ik weet van mezelf dat ik een enorme liefhebber ben, maar om op de bonnefooi te gaan terwijl je voor 80% zeker weet géén day-ticket te kunnen kopen…..! Dat zou ik toch te gek vinden, of er moeten voldoende alternatieven zijn.

    • Die zijn er doorgaans wel in eender welk West Europees land denk ik (tenzij de enorm landelijke gebieden in Noord Schotland en Ierland misschien met grote afstanden tussen de dorpen) ; in Engeland ga je, op een desolate uithoek na, enkele kilometers verderop altijd wel ergens een stadion (hetzij met/zonder partij) vinden dat de moeite waard is. De kans om helemaal niets te zien is erg klein ; al is het dubbel de moeite waard als je de wedstrijd ziet waar je het meeste op hoopte.

Geef een reactie

