Doingthe116 update

Het is 1 april, de dag van de flauwe grappen en het begin van de beslissende maand in veel competities. Niet alles zal deze maand beslist worden, daarvoor hebben we mei nog, maar er zal al wel een hoop duidelijk worden. Een maand ook waarin ik een mooie Paastrip heb gepland, waarschijnlijk mijn laatste Engelandreis van het seizoen.

Doing the 116

Twee verslagen uit Schotland en die van Pheonixclub Hitchin heb ik online gegooid afgelopen maand. In april kunnen jullie er nog meer verwachten. Morgen zal het verslag van Peterhead v Celtic te lezen zijn en als ik terugkom van mijn Paastrip, kunnen jullie Charlton v Sheffield United lezen. Verder zal deze maand ook ook onze Februaritrip online komen, toen we een heerlijke dubbel maakten, met Gresley op zaterdag en de Steel City derby op zondag. Genoeg om naar uit te kijken dus.

Blogging FC

Ik ga de komende twee maanden stage lopen in Nijmegen in het kader van mijn studie, dus ik heb nog geen idee hoe druk ik het ga hebben. Voor de zekerheid heb ik alvast wat verhalen gemaakt, zodat mijn blog niet verandert in een tumbleweedgebeuren. Behalve de vaste rubrieken, zoals de Preview, de Video van de Week, de Woensdagfoto en AFC Nicknames (ditmaal over Barnsley), wil ik een stukje over Hughie Ferguson gaan schrijven en komt er een artikel over de tijd van Sjoerd Mossou in Engeland. Verder vieren we op 17 april dat mijn blog twee jaar bestaat (hiephoi).

Naar het beloofde land

De Pheonixclub-jinx is weer gelukt en het is nu in de zomer kijken wie ons volgende slachtoffer gaat worden. Maar eerst staat er deze maand nog een mooie Paastrip voor mij op programma. Het begint op Goede Vrijdag met Basingstoke v Woking, waarbij er voor allebei de clubs nog veel op het spel staat. ’s Avonds rijden we naar Arundel om daar een lokale bekerfinale te gaan bezoeken tussen Littlehampton en East Preston. De volgende dag staat het hoofdgerecht op programma, als we Southampton v Portsmouth gaan vincken. Heel misschien dat we naderhand nog een helftje meepakken van Gosport Borough, de club waar Steve Claridge nu in de spits loopt. Dat zou dan mijn 175ste wedstrijd zijn in Engeland en tevens de afsluiter van het seizoen. Door die stage is de kans namelijk klein dat ik nog iets ga vincken dit seizoen.

3 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Je zit in een andere gedeelt van de UK dan ik….

    Veel plezier..

  2. Ben je van plan ook nog wat van Willem II te posten? Voor de Belgische bezoekers van je site zijn die fotoreportages ook erg leuk ; ik heb bv geen idee wat ik me van TOP, Almere City of zo moet voorstellen qua ground.

    Niet vergeten trouwens om komend weekend de champagne klaar te zetten voor Celtic (ik ga er niet van uit dat de titelviering nog verder uitgesteld raakt, 1 punt volstaat nu ongeacht wat Motherwell en Rangers uitrichten)

  3. Hoewel een beetje offtopic maar ik wist niet in welk ander topic het te zetten: mijn groundhoppings lijden hevig onder mijn depressies en angstproblemen (die vaak geplande trips op het laatste moment P-P doen gaan) maar vorig weekend ben ik gaan vincken en morgen, als de depressie niet toeslaat, opnieuw. 2 wedstrijden in 2 weken tijd, dat is een jaar of 4 geleden dat me dat het laatst lukte.

    Vorig weekend Barcelona B-Cordoba in het Mini Estadi op uitnodiging van een kennis. Het Mini Estadi is eigenlijk erg fout genaamd want er kan quasi 20000 mensen in. Je hebt mooi uitzicht op de heuvels in de verte en de tribunes zijn netjes in het blaugrana gekleurd. In feite een beetje alsof je van Camp Nou enkel de onderste 2 niveaus zou hebben. Ikzelf kan perfect genieten van een wedstrijd zonder gezangen en met een quasi leeg stadion maar wie van sfeer houdt gaat beter elders. Het waren de ca 200 Cordoba fans die zich lieten horen nu en dan, de Barca fans die zich lieten horen waren hooguit een stuk of 10. De gate was 2500 dus trek er die ca 210 af en de rest waren mensen die in feite meer als scout kwamen kijken dan als fan, in de hoop de nieuwe Messi of Xavi aan het werk te zien maar zonder echt te supporteren. Barça B won met 2-0.

    Tenzij een stoorzender op het laatste moment opduikt (chas vechalila) trek ik morgen richting Badalona-Mallorca B voor de reserves van mijn eigen ploegje eens aan het werk te zien. Mijn 6e pot in het Spaanse voetbal als ik de regionale amateurs niet meereken, en 6e gratis. Lidmaatschap van een fanclub heeft zijn voordelen. Men vertelde me wel niet te hoge verwachtingen van de ground van badalona te hebben, maar ik kan evenzeer genieten van een veldje met slechts enkele trapjes en een kantine er omheen. Voordeel van derde afdeling Spanje is dat er allicht kunstgras ligt, ik ben daar een grote fan van. Belangrijkste is dat de depressie en angstaanvallen uitblijven, als de score meevalt is het mooi meegenomen maar niet het belangrijkste.

    Oh ja, en vanmiddag een stukje Man City gezien op TV tegen Norwich. Doodjammer dat die akelige stadsgenoten allicht toch weer kampioen worden.

Geef een reactie

