Intro Forfar Athletic v Aberdeen

Na de pot tegen Dundee, reden we een kwartiertje naar het noorden om Forfar v Aberdeen te vincken. Station Park is echt een geweldig stadionnetje. Ik heb nog nooit in mijn leven een bekerstunt gezien in de UK en dat zou ook deze keer niet gebeuren, want Aberdeen was veel te sterk. Jammer, maar het was toch wel genieten daar in Forfar. Het stadionnetje was top, de fans van Aberdeen zorgden voor een goede sfeer en de Forfar Bridie smaakte goed. Dundee en Forfar op een dag was erg geslaagd. Het verslag van deze pot is hier te lezen.

7 Reacties op “Intro Forfar Athletic v Aberdeen

  1. Hoi Joris,
    Ik heb genoten van je verslag en foto’s van Forfar ……………. Station Park is echt een leuke ground !!
    Groeten, Stephan

  2. Aan dit stadionnetje lijkt alles inderdaad te kloppen (en dit komt van iemand die nochtans zitplaatsen verkiest boven op een crash barrier te leunen ; maar ik vind het wel aangenaam zo een terracing te aanschouwen terwijl ik zelf op mijn luie kont zit :)) ; die hoofdtribune alleen al is pure lekkernij met die nummers in verf, veel hout en raampjes aan de zijkanten. Ik krijg weer een beetje een België-gevoel, in de lagere reeksen in Belgie heb je ook enkele stadions met een soortgelijke tribune. In Duitsland idem (maar dan echt de lagere reeksen, beneden de 2.Bundesliga). Ik heb de indruk dat Engeland een beetje eenheidsworst is vergeleken met de andere delen van de Britse eilanden. Afgaande op je vele foto’s uit Schotland en op mijn eigen groundhoppings in Ierland en Noord-Ierland (in Wales ben ik nooit geweest) ; misschien is het net omdat die clubs geen grote aanhang hebben en dus die oude tribunes nog perfect aan de noden voldoen. Het moment dat zo een club plots duizenden fans krijgt en moet moderniseren gaat in zekere zin een stuk charme verloren. Misschien is het voor de groundhopper in die zin een zegen dat die clubs kleinschalig gebleven zijn.

    • Schotland en Engeland zijn een beetje als België en Nederland, waarbij het ene land flink moderniseert en het andere land een stuk minder snel. Engeland heeft natuurlijk nog steeds heel veel geweldige stadions, maar je moet steeds lager gaan om die eenheidsworst te ontlopen.

  3. Jammer dat je nooit in Wales bij een wedstrijd bent geweest. Cardiff (Ninian Park) en Swansea (The Vetch) waren echt de moeite waard om te bezoeken. Ik zou maar snel naar Wrexham gaan, die hebben nog een hele fraai terrace!

    • Ik heb het niet zo begrepen op die Welshe clubs in het Engelse systeem, ik vind niet dat dit veroorloofd is nu Wales een eigen liga heeft. Dus als ik Wales zou bezoeken zou ik spontaan eerder een League of Wales wedstrijd uitkiezen (misschien wel eens langs Wrexham puur voor de ground op foto te zetten echter, groundhopping hoeft voor mij niet per sé gepaard te gaan met een wedstrijd gezien het mij meer om de stadions an sich te doen is dan om het wedstrijdgebeuren)

      Mocht ik 1 van de Welshe clubs in de Engelse liga bezoeken zou het zeker Wrexham zijn. Cardiff en Swansea zitten nu in van die moderne stadions waarvan ik er al zoveel heb gezien. Dat stadion van Wrexham ziet er nog lekker authentiek uit.

      • Forfar, ooit eens met een Engelse maat van mij geweest. Stadion is een museumstuk, om je tenen bij af te likken. De catacomben is een reis terug in de tijd, vooral de aanwezigheid van een ouderwetse tea-room is schitterend. De vriendelijke groundsman liet ons alles zien en ik kon er geen genoeg van krijgen. Bij het afscheid kreeg ik een Forfar wedstrijd shirt cadeau. Zal hem ooit eens dragen bij een bezoek aan een Forfar thuis wedstrijd.

  4. Ik heb ook wel een zwak voor de club. Eigenlijk moet je die wel een keertje bezoeken en dan je shirt aantrekken natuurlijk😉

Geef een reactie

