Intro Hitchin Town v Swindon Supermarine

Iets meer dan een week geleden bezochten we Hitchin Town in het kader van de Pheonixclub. Het was weer een geslaagde vinck. Tripjes als deze draaien niet om de wedstrijd, maar om de gezelligheid en het contact met de locals. Uiteraard verloor onze gesponsorde club, maar dat hoort erbij. Top Field is een juweeltje en de club heeft plannen om het te gaan verlaten of rigoureus te verbouwen, dus ga er snel heen voordat het te laat is.  Het verslag is hier te lezen.

2 Reacties op “Intro Hitchin Town v Swindon Supermarine

  1. Voor het eerst sinds ik je site haast elke week meermaals bezoek zie ik een Brits stadionnetje waarvan ik –had ik de titel niet gelezen– gegokt dat het in België lag. Van die kleine terraces die maar uit een 3 trapjes bestaan, een piepkleine kantine, en van die muren waarvan de panelen nog amper aan elkaar hangen, rommelhokken achter de kantine … Dat heb ik bij heel wat Belgische teams gezien in de provinciale reeksen. Nog bij geen enkel fotoverslag op je site had ik eerder een soort “dit lijkt Belgisch” gevoel. Maar die kleine grounds zijn wel juist genietbaar als die muurtjes uit elkaar vallen en het dak van de mini-terrace helemaal roest is. Om 1 of andere reden ademt dat amateursfeertje gezelligheid uit.

  2. http://www.groundhopping.be/beelden/Bouillon/Bouillon/index.html
    http://www.groundhopping.be/beelden/My/index.html
    http://www.groundhopping.be/beelden/maccabi/index.html
    http://www.groundhopping.be/beelden/stkruiswinkel/index.html

    (alle foto’s zijn van groundhopping.be, al heb ik deze accomodaties wel zelf bezocht, helaas in het tijdperk dat ik nog geen digitale camera had)

    Dit bedoel ik dus: van die gammele tribunes, stadionnetjes in de vreemdste omgevingen, roestige daken, reclamepanelen die haast uit elkaar vallen. En toch heeft het allemaal wel wat.

    Bij geen enkele van je reisverslagen zag ik een stadion dat me zo Belgisch aanvoelde als Hitchin Town. Diezelfde half uit elkaar vallende accomodaties en diezelfde gezelligheid …

Geef een reactie

