Intro Carlisle United v Sheffield United

Aan alle leuke dingen komt een eind, zo ook onze jaarwisselingstrip. Wat is er dan mooier om met een harde knal te eindigen? Carlisle v Sheffield United was de beste pot van de vier. Alles zat erin: spanning, sensatie, goals, een haatfiguur, topsfeer en dat alles staand op een terrace. Veel beter gaat het niet worden. Een perfecte afsluiter van deze trip, die hoog in mijn all-time list gaat komen. Brunton Park is een van de laatste klassiekers die nog over is, maar staat op de nominatie om plat te gaan. Bezoek Carlisle dus snel voordat het te laat is.  Lees hier het verslag van deze laatste trip.

2 Reacties op “Intro Carlisle United v Sheffield United

  1. Mooi verslag. Je bent nu echt beroemd aan het worden Joris😉 Je krijgt de loftrompet toegestoken door een NAC supporter in het AD van vandaag. http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumnisten/article/detail/3208505/2012/02/29/De-stadionautist-stuurt-zijn-auto-richting-lichtmast.dhtml

    Hoezo sport verbroederd niet😉

  2. “de stadionautist” … Ik ben groundhopper én ben autistisch. Gelukkig heb ik de nodige dosis zelfrelativering en, waar nodig, zelf-humor ; ik kreeg een zekere glimlach op het gezicht bij het lezen van die woordspeling in dat artikel. Al zal het in mijn geval inderdaad wel een link hebben met mijn autisme want ik bezoek ook veldjes van liefhebbersclubs waar op een grasveld met twee doelen na niets te zien is (daar waar de doorsnee groundhopper zich lijkt te beperken tot echte stadions met tribunes ; ik bezoek met evenveel plezier een grasveld met 2 doelen waar verder niets te zien is, maar kan evenzeer genieten puur door de kleur van de netten of de woonwijk op de achtergrond te observeren vanuit diverse hoeken van het veld gezien)

    Leuk artikel, en dat woordje toverde een glimlach op mijn gezicht. Dat gezegd zijnde is de voetbalcultuur bij grote clubs erg conformistisch en dus erg onwennig voor autisten. Misschien daarom dat ik liever een knus stadionnetje met weinig toeschouwers dan een kolkende arena met duizenden fans verkies. Autisme-vriendelijk is de voetbalcultuur op de tribunes zeker niet, maar op 1 of andere manier kan ik het groundhoppen ook niet missen.

Geef een reactie

