Intro Barnsley v Leeds United

De tweede wedstrijd van onze jaarwisselingstrip bracht ons naar Barnsley. Ik was er drie jaar eerder al geweest en wist dat het een geweldige ground was. Tel daarbij op dat ze tegen Leeds moesten spelen en het kon bijna niet misgaan. Dat ging het ook niet. Sterker nog, de wedstrijd overtrof alle verwachtingen. Uiteindelijk zagen we een heerlijke pot voetbal, met een topsfeer en uitzicht op de heuvels rondom Barnsley. Veel beter gaat het niet worden. Benieuwd naar het verslag en de foto’s? Klik dan hier.

3 Reacties op “Intro Barnsley v Leeds United

  1. William van Holsteijn

    Weer een fraai verslag, alleen die West stand maakt het al zinvol om naar Barsnley te gaan, de rest is weinig spraakmakend. Op naar het volgende verslag!

  2. William van Holsteijn

    Leuk verslag, alleen die West Stand maakt het in z’n eentje al zinvol om eens naar Barnsley te gaan kijken, de rest is nietszeggend! Op naar het volgende verslag!

  3. Ik herinner me Barnsley nog in de Premiership. destijds had VT4 de uitzendrechten gekocht voor de Premiership en kwam elk weekend een uur lang Engels voetbal op de Belgische TV. Dat was 1 van de programma’s die ik nooit oversloeg, ondanks het wat onhandige uur (zondagavond 22u als ik me goed herinner). Barnsley speelde toen een enkel seizoen in de Premiership. Duidelijk dat ze daarvoor eigenlijk te kort kwamen, doch ze gaven geen gekke bedragen uit en genoten van hun jaartje in de spotlights. Ik herinner me vanop dat TV programma nog dat ze als (1 van de ?) enige een clubdichter hadden die enkel gedichten over de club schreef. Als poëet (over heel andere thema’s dan voetbal weliswaar) zijnde ben ik benieuwd hoe ik me zo een collectie gedichten over een enkele voetbalclub moet voorstellen, maar blijkbaar was die man een bekend figuur op de tribunes en een stukje folklore van de club.

    Leeds bezocht ik in 2006 voor een concert van Echo & The Bunnymen. Fantastische stad, qua architectuur 1 van de mooiste die ik op de Britse Eilanden heb gezien. Ben er ook de new-wave club ingeweest waar Sisters of Mercy en Soft Cell hun allereerste stappen gezet hebben. Balen wel dat ik de kans niet had om het stadion te bezoeken. Leeds speelde dat weekend op verplaatsing en ik moest de ochtend nadien vroeg de trein naar Birmingham nemen, dus de kans dat die ground niet op slot zat om 7 u ’s ochtens was nihil. Jammer want ik had het stadion graag bezocht. Leeds is gevoelsmatig voor mij altijd een Premiership club gebleven, die club hoort gewoon op het hoogste niveau thuis.

Geef een reactie

