Happy Hour: The Housemartins

Een van de elementen die voor veel mensen onmisbaar is bij een Engels voetbal is dat pub. De pub neemt een heel centrale rol in bij de Engelsen en vooral rondom een potje voetbal. Het kan er ook beregezellig zijn. Ik maak vaak foto’s van pubs bij voetbalstadions en het wordt eens tijd om die eens met jullie te delen. Vandaar de nieuwe serie “Happy Hour” op DT116, genoemd naar het ultieme publied van The Housemartins. Een lied met een diepere betekenis, want als je goed luistert het is eigenlijk een waar working class anthem. Maar binnenkort dus wat plaatjes van Britse drankholen bij stadions in plaats van een clipje.

11 Reacties op “Happy Hour: The Housemartins

  1. Ga je er behalve beeld nog meer mee doen? Ik kan me zo voorstellen dat er achter behoorlijk wat van die pubs een mooi verhaal schuil gaat.

  2. Klinkt goed. Wat kunnen we al zoal verwachten de komende maanden? Is Sheffield al vertegenwoordigd?😉

  3. Ondermeer Iers recordkampioen Shamrock Rovers dankt haar naam indirect aan een kroeg. Veel mensen denken dat de naam verwijst naar Ierland algemeen doch dit is incorrect. De club dankt haar naam aan de Shamrock Road, een straat waar de club is opgericht… in de lokale kroeg in die straat🙂

    En helemaal legendarisch zijn de pub quizzes. Twee uur lang brainstormen over voetbal met een al dan niet alcoholische drank als gezelschap. In feite moet iedereen die regelmatig op de Britse Eilanden komt eens zo een quiz gedaan hebben, het hoort bij het Britse voetbal (that said: ik deed 1x een poging toen ik in Belfast woonde en eindigde roemloos laatste)

  4. Leuk item. Ik kom zelf graag in The rose off denmark, een pub nabij de Valley. Voor de wedstrijd van Charlton mag daar iedereen binnen, na de wedstrijd moet je achterom via de keuken naar binnen, members only. Is echt hilarisch.

  5. De pub-crawl bij Brentford is ook een leuke. In iedere pub een pint doen voor de wedstrijd.

  6. Het eerste wat me te binnen schiet is The Marine Hotel, thans de Marine pub, waar Marine AFC is opgericht.

  7. Klassieker van het album London 0 Hull 4, de eerste keer dat ik ooit van “Hull” had gehoord…

    • Mijn pa had die in z’n platenkast staan en de titel fascineerde me altijd vanwege de voetbaluitslag. Was trouwens geweldig dat Hull City in het eerste PL-jaar de eerste vier wedstrijden tegen Londense clubs won. Toen zag je ineens die platentitel overal opduiken in de tabloids.

  8. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

Geef een reactie

