Video van de Week: Firhill Stadium

Soms heb ik het gevoel te laat geboren te zijn. Dat gevoel borrelt vooral op als ik foto’s of filmpjes zie van oude stadions. Dan denk ik “shit, dat had ik graag willen zien”. En dat heb ik niet alleen bij verdwenen stadions, maar ook bij grounds die ingrijpend verbouwd zijn. Zoals het bovenstaande Firhill Stadium. Partick Thistle is een beetje de vergeten club uit Glasgow, maar dat is onterecht. Ze hebben prijzen gepakt en hadden een behoorlijke aanhang. Hierboven zie je ook dat ze ooit een fantastisch stadion hadden. Helaas is alleen die hoofdtribune nog over. De rest is gesloopt. Pijnlijk, maar gelukkig hebben we het filmpje nog en dat is genieten.

5 Reacties op “Video van de Week: Firhill Stadium

  1. William van Holsteijn

    Wat een fantastisch filmpje! Soms heeft ouder zijn voordelen, in dit geval zeer zeker want ik ben nog in dit stadion geweest toen het er zo uit zag. Digitale camera’s bestonden toen niet dus ik moet het met dit filmpje doen, maar dat is geen straf!

    Inderdaad een fraai stadion, alleen jammer van de ovale vormgeving. De Stands zijn zoals ze zijn moeten, smullen dus!
    Partick Thistle was zeker in de jaren 70 en 80 een club die tot de subtop van Schotland behoorde, in een tijd dat het Schotse voetbal (internationaal) nog wat voorstelde. Dus het is zeker geen ‘vergeten’club’, althans bij mij niet!
    Ik heb er toen, 1981, een shirt van gekocht die ik nu nog heb!

  2. Ja mooi man. Ik ga er om de 2 jaar heen. Partick is mijn clubje in schotland. In het begin gingen we met z’n tweeen. Dit jaar gaan we begin Maart met een groepje. Allemaal het shirt van Partick aan en zeggen dat ze de club van Glasgow zijn. Worden ze helemaal gek daar die Jags. Goede sfeer en je wordt als een VIP behandeld.

  3. Trouwens, ik moet dit even in het algemeen nog zeggen, dat dit een fantastische site is. Ik lees al vele jaren met plezier naar deze site. En wat een informatie over het Engels voetbal. Joris is het geen idee om ooit hier nog een boek over te schrijven. je schrijft heel gemakkelijk, lekker leesbaar met humor. Kortom het zou een mooie aanvulling zijn van de boeken die over groundhopping gaan en over Engels voetbal en alles wat daar mee te maken heeft. Ik zou zeggen ga zo door en als je een boek gaat schrijven, koop ik hem direct!!

    • Hoi Dimitri,

      Dat is leuk om te horen. Een boek uitbrengen zit wel in mijn achterhoofd. Ik wil dat eigenlijk doen als ik de 92 heb volbracht. Dat zal ergens volgend seizoen zijn, dus zeg de zomer van 2013.

      Gr. Joris

  4. Floodlights op het dak! Dat is modern voetbal, mannetješŸ˜‰

Geef een reactie

