What’s New

Een nieuw jaar is altijd een goed moment om nieuwe dingen uit te proberen. Zo ben ik in 2012 van plan om wat nieuwe rubrieken op te starten. Zo komen er series over bijnamen uit 1933 en lichtmasten. Verder zullen er gastschrijvers stukjes gaan schrijven over hun reizen. En eindelijk zal deze site zijn naam waarmaken en ook aandacht gaan schenken aan de Conference.

AFC Nicknames

Ik heb op ebay een geweldige serie op de kop getikt: AFC Nicknames. Het is een reeks van vijftig kaartjes die in 1933 werd uitgegeven door Ogden’s Cigarettes. Voorop staat een plaatje van de bijnaam van een club en achterop extra informatie. Niet alleen bekende clubs komen langs, maar ook kleinere als Northampton, Darlington en het verdwenen New Brighton. Omdat het in 1933 is uitgegeven, komen er ook bijnamen in voor die allang verdwenen zijn. Zo nu en dan ga ik een van deze plaatjes scannen en er een verhaaltje bij schrijven.

Floodlight Fetish

Ik kick op lichtmasten. Iedere keer als ik er eentje zie, wordt ik automatisch naar ze toe gezogen. Ik heb er daarom aan gedacht om er een paar te plaatsen bij ‘de woensdagfoto’, maar eigenlijk verdienen ze een eigen rubriek en die gaat er dan ook komen: Floodlight Fetish.

Guest reports

Ik plaats mijn verslagen altijd op mijn andere site en heb er wel eens aan gedacht om verhalen van lezers daar ook te plaatsen. Het leek me alleen lastig om te organiseren. Vandaar dat ik ze daarom hier op het blog ga plaatsen. Er staan er al een paar in de wachtkamer en dat gaat genieten worden. De eerste gaat namelijk over een pot die ik heel graag had gevinckt: Portsmouth v Southampton. Gelukkig was daar een van mijn lezers wel bij en die heeft foto’s gemaakt en een verhaaltje geschreven.

Kijkje in de Conference

In Paul’s Preview is er veel aandacht voor de 92 clubs in de Football League. Terecht natuurlijk, maar de non-league mag ook wel eens in de schijnwerpers staan. Vooral als je een site hebt die naar de 116 is genoemd. Vandaar dat er voortaan regelmatig updates komen over de Conference hier op DT116. Dit weekend is er geen vol programma, maar vanaf volgende week zal de vijfde divisie ook worden besproken in dit theater.

4 Reacties op “What’s New

  1. Liefhebbers van floodlights komen enorm aan hun trekken hier in Spanje: alles beneden tweede afdeling zijn nog van die ouderwetse floodlights (maar dat gezegd, eens onder de tweede afdeling stellen de stadions vaak erg teleur, op een uitzondering na is capaciteit 5000 al veel naar de normen van derde afdeling. Ik vinckte er onlangs eentje met hooguit 500 plaatsen en die hebben nog in derde gespeeld recent)

    Ik kan gerust, als je wil, wat verhalen over mijn wedstrijden in Ierland schrijven. Is wel al 5 jaar geleden dat ik er vertrok maar heb er 3 jaar gewoond en sommige wedstrijden zijn wel in het geheugen blijven hangen. That is, als Ierland wordt meegerekend (technisch gesproken is het geen echt Brits voetbal, op Noord Ierland na) en ik heb er vooral elk weekend gaan vincken in de periode 2004-2007 dus al een poosje geleden.

  2. Moet je eens in Tsjechie, Slowakije en Hongarije kijken, daar hebben de ‘floodlights’ de meest bizarre vormen. Hier wat voorbeelden:

    AS Trencin (vliegenmepper):
    https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard/OostenrijkSlowakijeTsjechi2007#5158775431057571906

    FC Slovacko (hartje):
    https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard/OostenrijkSlowakijeTsjechi2007#5158776066712732066

    Ujpest (driehoek):
    https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard/Boedapest2006JpestDoszEnMTKBoedapest#5160970816475841634

    Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

    Groeten, Stephan

  3. Oostblok stadions zijn een pure lekkernij zowel voor floodlight liefhebbers als voor liefhebbers van oude stadions algemeen. Het is niet voor niets dat op groundhopping vlak een roadtrip doorheen Rusland en de Caucasus een natte droom van me is. Dat zou me in feite meer boeien dan doorheen Engeland of Duitsland of zo een stadiontrip maken. In de oude Sovjet staten heeft men, op Moskou, St Petersburg en Donetsk na, al die stadions nog niet gerenoveerd en lijk je zo terug in de tijd te reizen toen het IJzeren Gordijn nog bestond. Het nationale stadion van Azerbaijan, Armenië of Wit Rusland bijvoorbeeld, dat is pure lekkernij zoals je ze in West Europa weinig vindt.

    (that said, mijn absolute groundhopping levensdoel is een wedstrijd van Noord Korea in een volgepakt Kim Il Sung stadion…)

Geef een reactie

