Alle Dertien Goed

Komend weekend een van de hoogtepunten in het Britse voetbal: de bekerrondes in Engeland en Schotland waar de grote kanonnen erbij komen. Opvallend genoeg zijn de Schotse wedstrijden ditmaal leuker dan die in Engeland. Toch zijn er ook daar veel leuke potten te vinden. Hieronder de dertien leukste bekerwedstrijden van komend weekend. Waarom dertien? Omdat foute cd’s uit de jaren tachtig ook altijd dertien hits uitkozen. Hieronder mijn dertien leukste potten van het weekend.

13. Liverpool v Oldham Athletic

12. Everton v Tamworth

11. Manchester City v Manchester United

10. Gillingham v Stoke City

9. Tottenham Hotspur v Cheltenham Town

8. Dagenham & Redbridge v Millwall

7. Macclesfield Town v Bolton Wanderers

6. Heart of Midlothian v Auchinleck Talbot

5. Cowdenbeath v Hibernian

4. Fleetwood Town v Blackpool

3. Forfar Athletic v Aberdeen

2. Arbroath v Rangers

1. Peterhead v Celtic

8 Reacties op “Alle Dertien Goed

  1. Ik zou niet meteen aan 13 komen maar ben het wel eens met je top-2 (al zou ik de volgorde omkeren vanwege Gayfield Park dat me erg aantrekkelijk lijkt)

    Ook nr 3, 5 en 11 zijn erg leuk ; nr 11 vooral omdat de kans groot is dat Bigmouth Alex Ferguson nog eens op de bek gaat tegen de rivaal en dat is altijd leuk (ookal heb ik an sich weinig met Man City)

    Ik zou er nog bijzetten:
    MK Dons v QPR (heb een soft spot voor de Dons maar vind QPR ook een erg aardige club)
    Bristol v Aston Villa (soft spot voor Villa en toch met ietwat goede wil een beetje een derby)
    Arsenal v Leeds (Leeds is en blijft in mijn ogen een club die in het hoogste niveau hoort)
    Ross County v Stenhousemuir (de noordelijkste club overblijvend in de Britse cuptoernooien, en extremen spreken altijd aan)
    Motherwell v Queens Park (vind QPFC erg sympathieke club met hun trouw aan de amateurstatus)
    Partick Thistle v Queen of the South (heerlijke namen en toch ook een klein beetje een derby)

    Vind het jammer dat Peterhead-Celtic en Arbroath-Rangers allebei op zondag vallen. Als je ze allebei wil zien ben je in feite heel je zondagnamiddag kwijt en een hele namiddag in de pub zitten voor clubs waar ik niet echt fan van ben is er toch wat over voor me. Dat wordt dus een keuze maken … Jammer dat ze niet 1 partij op zaterdag en de andere op zondag zetten want Peterhead-Celtic en Arbroath-Rangers zijn ook voor mij de twee veruit interessantste potten (op die van mijn eigen club na dan) dit weekend.

  2. In de marge: wie is de knappe BH-loze deerne bovenaan dit artikel?

  3. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

  4. Jerney Kaagman😉

  5. Bestaan er wat verhullender foto’s van deze deerne?😉

    Heb by the way toch zowel Celtic als Rangers in de Irish pub gezien. Zat eenzaam in een hoekje naar de SFA Cup te staren terwijl de rest van de pub gloryhuntte met Man United. Die vuurrode wolken en vuurtoren die al de zee moest verlichtten terwijl het daar amper 16:00 lokale tijd was (het was al helemaal donker en de lichten moesten aan in Peterhead) blijven me bij, wist niet dat het zo vroeg donker werd daar in Noord Schotland. De partijen op zich waren leuk maar misten spankracht. Peterhead en Arbroath verweerden zich moedig maar je zag toch dat er een te groot klasseverschil was. Ik vraag me af of die spelers profs zijn? Het is League en men zegt dat enkel Queens Park amateurs zijn, dus logischerwijze zou ik denken dat Peterhead en Arbroath profs zijn ; maar het niveau leek me toch echt vrij laag (Celtic en Rangers moesten niet eens echt veel moeite doen om comfortabel te winnen)… Dat zijn toch part-timers hooguit lijkt me? De commentator sprak van gemiddeld 500 toeschouwers bij Peterhead’s thuiswedstrijden ; daarmee krijg je toch geen budget rond als je met profvoetballers werkt?

    Nu ja, het was best idyllisch en een leuk dagje voetbal met 3 wedstrijden op rij in de pub (de derde was Espanyol-Barcelona die ik bekeek in 1 van de weinige Espanyol-gezinde pubs… Dat publiek is toch het fanatiekste van Spanje zowat, non-stop gezangen, stadionomroeper die het publiek opzweept. Ook het stadion doet best Brits aan. Een stuk fanatieker publiek alleszins dan in Camp Nou, waar het op een kleine groep fans na toch vaak nogal tam is)

    3 potten voetbal op 1 dag, ik ben weer verzadigd … tot volgend weekend🙂

    • Ze heeft een keer in de Playboy gestaan, dus succes net Googlen😉

      Peterhead en Arbroath zijn semi-profs. Alleen de SPL en een gedeelte van de First Division clubs zijn fulltime.

      Peterhead was inderdaad genieten met die rode luchten. Ik had echt het gevoel aan de rand van de aarde te staan. Kilometers leeg gebied met hier en daar een schaap en dan ineens dat affreuze power station van Peterhead, gevolgd door de stad.

      • Ga dadelijk even google’n, de vod ligt klaar voor nadien😉

        Ik had al zo een vermoeden dat die clubs onmogelijk professioneel konden draaien. De commentator (ik zag zowel Arbroath-Rangers als Peterhead-Celtic op TV) noemde dat gemiddelde toeschouwersaantallen rond de 500 maximaal liggen. Daarmee kan je onmogelijk professioneel voetbal betalen, het verbaast me zelfs nog enigzins dat ze semi-profs kunnen betalen (want die vergoedingen, ookal zijn het geen volwaardige profs, liggen nog altijd hoger dan de doorsnee persoon zou vermoeden)

        Zijn de Juniors en de Highland League zuivere amateurs of wordt daar ook (al dan niet in het zwart) wel iets betaald? Profs zullen er wel niet zijn, maar lagere reeksen in eender welk Europees land zijn vaak voor lokale sponsors een handige manier om hun zwart geld wit te wassen. Moest men alle clubs schorsen die hun spelers met zwart geld winstpremies betalen, dan verdwenen meteen duizenden “amateurclubs” in heel Europa. Voor types a la Ron Brooks en Armand Melis is zo een lokaal “amateur”team een droom om propaganda te voeren en meteen de nodige witwaspraktijken door te voeren.

Geef een reactie

