De Woensdagfoto: Roker Park II

9 Reacties op “De Woensdagfoto: Roker Park II

  1. Die jarenzeventigletters zijn echt geweldig. En de tekst ‘Welcome to Sunderland’ – ik weet niet of het zo bedoeld is, maar op mij komt het redelijk afschrikwekkend over. It’s grim up north…

  2. Roker Park blijft toch één van mijn favoriete stadions ooit! Opnieuw een prachtfoto. De woensdagfoto uit 2010 van Roker Park vind ik nog steeds de mooiste tot nu toe. Op die foto klopt alles. Floodlights, schoorstenen, terraces, de zee en een wapperende union jack. Als we toch eens terug in de tijd konden…..

  3. Ben een paar jaar geleden wel in het nieuwe stadion geweest voor een wedstrijd, maar dat oude had ik honderd keer liever bezocht. De avond ervoor bij Hartlepool was dan weer wel Oldskool…
    Vroeger was alles beter…

    • Dat klopt en het zal op stadiongebied alleen maar minder en minder worden in de toekomst (opa spreekt).

      • Ik ben op stadionvlak een Oostblok/ex-USSR liefhebber. Die stadions staan doorgaans nog in originele staat te verkommeren. Van die gigantische betonnen constructies die al decennia niet onderhouden zijn, gigantische floodlights. Vroeger had je die in West Europa ook, maar er wordt helaas bij het moderniseren weinig creatief gedacht. Veel nieuwe stadions lijken replica’s van elkaar. Helaas sturen ze nu ook EK’s en WK’s richting Oostblok zodat, op Wit Rusland na, ook daar veel van die typische stadions aan het omgebouwd worden tot twaalf-in-een-dozijn stadions.

        Ik herinner me Roker Park nog uit het TV programma Premier League op VT4, eind jaren 90. Die letters hebben niet meteen iets intimiderends vind ik, maar dat dak is dan weer pure cult.

  4. William van Holsteijn

    Blijft altijd fraai zo´n oude bak! Moet zeggen, ik ben in het Stadium of Light geweest en het viel niet tegen.

    Joris, ik heb nog een bestandje met heel wat fraaie foto´s van Roker Park. Als je interesse hebt, laat het me weten.

  5. Geweldig artikel over een geweldige band en geeft mooi de sfeer van Derry Ciity FC weer. Ga snel de cd opzoeken en genieten

  6. Prachtig stadion dat roker park. Ook het stadium of light heeft wel wat, vooral het hek bij de ingang. Ik kom er graag.

Geef een reactie

