Op trip met DT116

 
Komende zaterdag speelt Maidenhead United tegen Aldershot. Dat is precies 140 jaar en één dag nadat Maidenhead v Marlow de allereerste FA Cup wedstrijd was. De wedstrijd werd gespeeld op York Road. De wedstrijd van zaterdag wordt gespeeld op… York Road. Zo’n historische wedstrijd, daar wil ik wel bij zijn. En jij kunt er ook bij zijn, want er zijn nog twee plekken over in de auto. Wil je mee, stuur dan een mailtje naar admin@doingthe116.com of reageer hier onder dit artikel. Alles gaat gewoon tegen kostprijs.

21 Reacties op “Op trip met DT116

  1. Wat is de kostprijs?
    Groetjes, Nico.

  2. Ligt eraan met hoeveel man we gaan. Zestig euro voor de tunnel voor een auto (met vieren dus vijftien euro de man), twaalf pond voor een kaartje en dan de benzine nog. Ik denk dat het zo’n euro of vijftig is als we met z’n vieren gaan. Wel een mooie trip, met vier mensen die elkaar nog nooit gezien hebben. Woon je nog altijd in Antwerpen?

  3. Ja .. Is het vertrekken vanuit Tilburg dan? Klinkt wel leuk !

  4. Stuur me maar even een mail op admin@doingthe116.com, dan kunnen we verder dingen afspreken.

  5. DT116 voetbaltrips, nice😉

  6. Ik heb vijf reacties gehad, dus dit is zeker voor herhaling vatbaar. Nu nog commercieel gaan uitbuiten😉

  7. Precies, bij iedereen een tientje erop en jij kunt gratis naar Albion😉
    De laatste keer gingen wij al met tien man. De volgende keer een coach en de keer erna die hele boot….Peenvogel BV voetbalreizen.

  8. Mooi initiatief.
    Ik volg deze site nu ruim een jaar en het is elke keer genieten.
    Zelf ben ik de afgelopen weken een keer bij Westfalia Herne in Duitsland en bij Union St. Gilles in Brussel geweest en heb zondag as. een tripje naar Luik gepland om Buraufosse en Herstal te bezoeken. Komend voorjaar heb ik plannen om weer over te steken naar Engeland. Het lijkt me mooi een keer met een paar mensen die ik alleen via internet ken maar dezelfde passie hebben als ik een wedstrijd te bezoeken.
    Als er weer een keer de gelegenheid is hou ik me aanbevolen.
    Groeten Anton en veel plezier zaterdag!!!

    • Idd een mooi iniatief, als het kan, ben ik er bij.
      Overigens is Herstal ook echt de moeite waard om een x te zien. Op een beetje donkere dag als deze is het toch een griezelplekje. Verdwaalde schoenen, stoeltjes en kapotte ruitjes maken het toch ergens een beetje creepy. Enjoy!

      • Ben nog op Herstal geweest toen het stadion er nog relatief goed bijlag. Ik heb gehoord dat het sindsdien wel zeer in verval is geraakt en voor sloop in aanmerking kwam. Hoop dat je er nog binnenkan, want het kan er flink afgesloten zijn. Nu ligt er in de buurt van Luik sowieso veel genietbaars. Stade du Pairay in Seraing is erg leuk, in Verviers liggen erg fraaie stadions, Eupen is dan weer een voorbeeld van hoe moderne stadions toch gezellig kunnen zijn. Ook Hoei (Huy) schijnt erg fraai te zijn, al ben ik daar zelf niet geweest.

        Voordeel van de Benelux is dat je veel stadions op korte afstand hebt en goed georganiseerd openbaar vervoer. Dat was bv in Ierland wel een probleem om frequent te groundhoppen, het openbaar vervoer is daar nog vrij slecht ontwikkeld (en hier in Spanje idem dito eens je buiten de grotere steden gaat). Carpooling onder groundhoppers zou veel frequenter georganiseerd moeten worden, helaas heb je veel kleinere kliekjes die apart en naast elkaar functioneren, jammer want met de auto doorheen het land (eender welk land met ietwat voetbalcultuur) omringd door andere hoppers kan heel aangenaam zijn en je kan op 1 dag eenvoudig heel wat stadions spotten.

  9. Ik wil in het voorjaar weer een boottripje organiseren (in een weekend dat Hull en Grimsby tegelijkertijd thuis spelen) zodat men kan kiezen waar ze naar toe willen. Als het concreter is laat ik het wel aan Joris weten. Met meer dan 10 man kan je voor rond de 60 euro p.p. heen en weer. ‘beetje’ bieren aan boord.

  10. tripjes met dt116,misschien een idee??volg de site al ruim een jaar,het is mijn gids in het beloofde land!!

  11. Zaterdag dus de eerste editie van DT116 Voetbalreizen NV. Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Als we elkaar de hersenen in gaan slaan, zal er waarschijnlijk geen vervolg komen. Slaagt het, dan moeten we het eens vaker gaan doen.

  12. Goed idee. Naar York laatst kregen we met meer dan 10 man ruim 15% korting op de overtocht. Is toch weer twee pints. En dat hersens inslaan, wat nou hersens? We zijn toch voetbalsupporterTs😉

  13. Peenvogel, dit zal wel een dialect-achtig iets zijn en als Belg ben ik niet zozeer vertrouwd met de Nederlandse streekdialecten, maar ik vraag me al behoorlijk lang af waar die extra -T vandaan komt aan het einde van je woorden🙂 Ofwel is dit een soort Klingon-achtige codetaal maar het fascineert me best op een of andere manier. Is er ook een grammaticale regel wanneer je wel/niet een extra T toevoegt?🙂

    • Gerrit, die extra T plakken wij RotterdammerTs overal achteraan (in de spreektaal weliswaar) op plekken waar die T vooral niet thuishoort (zoals ‘pleurt op’ en ‘gozert’) en dat cultiveren we door het ook op te schrijven en dan het liefst met een hoofdletterT. Het is meer een geintje waar overigens verdacht veel mensen aan meedoen😉

      • Maar er zit dan toch een zekere grammatica achter? Bijvoorbeeld geintjeT zou allicht niet zo goed klinken? Het wordt vooral achter een medeklinker gezet? Je moet eens een parodie versie in het Rotterdamse dialect van Google maken, in Belgie hebben we er behoorlijk wat. Bijvoorbeeld http://www.hoehel.be/

        Anyways, veel plezier aan allen die richting Maidenhead trekken! En niet té veel pints he mensen🙂

  14. Bedankt voor de tips, ik hoop er zondag mijn voordeel mee te doen.
    Meestal ga ik alleen op pad en soms met vrienden per auto maar een keer met een club gelijkgestemden voetbal kijken en een klein glaasje bier nuttigen lijkt me mooi. Zoals ik al zei, ik hou me aanbevolen in de nabije toekomst.

  15. @Anton : een KLEIN glaasje in Engeland? succes met zoeken

  16. Lijkt me tof. Maar ik kan niet..

    http://fcw.blogse.nl

Geef een reactie

