Intro Brighton & Hove Albion v Leeds United

Na onze vinckweek, stond er een maandje later opnieuw een tripje op het programma. Op vrijdag zou het nieuwe stadion van Brighton worden gevinckt en de dag erop stond eindelijk Weymouth op het programma. Het nieuwe stadion van Brighton leek me geweldig, maar het viel wat tegen. Gelukkig was dat het enige wat minder was, want qua stad, wedstrijd en sfeer was het genieten in het Falmer. Een leuke aftrap van ons weekendje Engeland. Het verslag van de 3-3 is hier te lezen.

5 Reacties op “Intro Brighton & Hove Albion v Leeds United

  1. beste Joris,

    mooi verslag van de wedstrijd en leuke en goede foto’s van Brighton en van het stadion / de wedstrijd. Wij zaten in hetzelfde vak als jij ; de wedstrijd en de sfeer was top. We kwamen een kwartier voor de wedstrijd bij het stadion als gevolg van problemen met het treinverkeer rond Brighton . Weinig tijd gehad om buiten het stadion foto’s te maken, aangezien we ook nog kaarten moesten regelen.
    .

  2. Het zal wel met mijn voorliefde voor de zee te maken hebben, maar voor Brighton heb ik al sympathie sinds lang voor ik wist dat ze een nieuw stadion aan het bouwen waren. Die zeemeeuw op het logo maakt het ook helemaal af, ik probeer mijn financiën wat te controleren maar een sjaal van Brighton met dat logo erbij zou best lastig te weerstaan zijn. Ik gun het de club zeker dat ze het nu zo goed doen en zou hen graag in de Premier League zien. Vorig jaar had ik daar erg veel sympathie voor Blackpool (allicht ook vanwege mijn voorliefde voor kustplaatsjes), moest Brighton de Premiership halen zou ik zeker met aandacht hun wedstrijden volgen (hetgeen best lastig is nu, gezien de Irish pubs vooral wedstrijden uit de EPL uitzenden en weinig aandacht aan de lagere reeksen geven). Hup Brighton dus!

    PS: Leeds komt me wat over als een ruige en té luidruchtige aanhang, anderzijds heb ik ook tegen die club zeker niets. Ben ik Leeds geweest voor een concert in 2006 en vond het 1 van de mooiste steden van de Britse Eilanden. Prachtige architectuur daar. De new-wave/gothic scene is er nog vrij levendig ook, het is ook de stad waar Soft Cell en Sisters of Mercy zijn begonnen. Vond het toen zonde dat Leeds dat weekend niet thuis speelde want had het anders graag gecombineerd met een wedstrijd.

    Lichte voorkeur voor Brighton, maar ik zou er niet rouwig om zijn als beide clubs promoveren. Ook Nottingham is zo een gevallen grootheid die ik graag terug zou zien keren. Voorlopig is de Championship een stuk aantrekkelijker dan de Premiership als je ziet welke clubs daar spelen.

  3. Tja Gerrit, maar voor jou is het al te ruig als 2 tieners hardop met elkaar praten. Misschien kun je beter fan worden van een volleybal club?

  4. Dat is nog meer lawaai want in een sporthal heb je meer echo😉 Nee, ik bedoel maar dat Leeds fans wat ruigs hadden toen ik ze laatst bezig zag, misschien een verkeerde indruk en een inzoomende camera die er de foute personen uithaalde. Ik zou de club overigens wel graag terug op het hoogste niveau zien, het is een alleraardigste stad en ik herinner me nog hoe mooi voetbal ze speelden toen ze het laatst Champions league haalden (niet eens zo gek lang geleden, gek om zo een club nu weggegleden te zien)

Geef een reactie

