De Woensdagfoto: Loftus Road (1980)

6 Reacties op “De Woensdagfoto: Loftus Road (1980)

  1. Nice, op de lange zijde in het stadion heb je nu nog minder beenruimte dan bij de KLM.

  2. Leuke om die foto terug te zien…….ik heb mijn eerste wedstrijd in het buitenland gezien bij QPR gezien (eind januari 1988 QPR-West Ham 3-1 FA Cup). Toen zag Loftus Road er ook nog zo uit met al die staanplaatsen. Stadion was met 25.000 man helemaal afgeladen, mensen en politie te paard op het veld. Daar zou ik best een beelden van willen terugzien. Iemand??
    Groeten, Stephan

  3. Geweldige foto. Mijn cluppie. Met vrienden uit mijn dorp Heerjansdam ( en 1x per jaar met mijn vrouw ) 3 a 4 x per jaar naar QPR. ( sinds 1989 )
    Heel veel vrienden en kennissen gekregen in de loop der jaren.
    Groeten, Wim

  4. Mooi knus stadion . Moet sfeervol zijn daar, dat kan niet anders. Al kan ik nooit echt mn vinger leggen op QPR.
    @Wim: hoe zou je de club omschrijven? Volks of juist net? Wat voor publiek trekt QPR?

    • Beste Tim,
      Inderdaad erg sfeervol. Kleine club met een fanatieke erg trouwe aanhang. Echt een club van de wijk Shepherds Bush. Contact tussen spelers en publiek is altijd heel hecht. De club verderop Chelsea ( mag je eigenlijk niet uitspreken Ch……. is voldoende ) moet eigenlijk altijd van gewonnen worden.

  5. QPR is net als Crystal Palace een club waar ik altijd enige sympathie voor had vanwege de naam. Beide clubs hebben een haast sierlijke naam. Ik herinner me hen voorts nog goed van het wekelijkse programma Premier League op de Belgische TV, toen het Engelse voetbal nog een wekelijks apart programma kreeg waar ook de “kleinere” clubs wekelijks aan bod kwamen. Van de drie promovendi is QPR de club waar ik spontaan het eerst langs zou gaan. Vanwege de naam zou het ook hard zijn om te weerstaan aan de aankoop van een sjaal van de club.

    PS: Er is geen link met het Schotse Queens Park? Ze hebben een gelijkaardige naam en spelen beiden in hoops … maar dat zal wel puur toeval zijn? De clubs hebben geen band met elkaar in een ver verleden?

Geef een reactie

