Doingthe116 update

Langzaam gaan we richting de winter. Dat betekent sfeervolle wedstrijden, maar ook veel P-P’s. Dit jaar heb ik daarom besloten om mijn trips tot een minimum te beperken. De angst zit er na de afgelopen seizoenen toch diep in. De kans is groot dat ik in november niet ga vincken, hoewel ik toch al een heel leuk potje op het oog heb…

Doing the 116

Afgelopen weekend zijn we naar Ierland gegaan. Het was een heerlijke trip, zoals Ierland-trips dat altijd wel zijn. Deze. De verslagen van Derry, Portadown en Cork komen deze maand online. Maar als eerste komen de verslagen van het weekendje in september, naar Brighton en Weymouth, online. Die kan ik nu eindelijk gaan afmaken, nu ik klaar ben met de twaalf wedstrijden uit augustus.

Blogging FC

Behalve de vijf reisverhalen, zullen er nog een aantal verhalen komen. Helaas minder dan normaal en dat heeft een reden. Ik moet namelijk dit jaar afstuderen, ik doe deeltijd journalistiek, en dat heeft prioriteit. Daardoor zullen er de komende maanden minder verhalen verschijnen. Ik had graag nog een hele serie over een derby gedaan, maar daar gaat gewoon teveel tijd in zitten. Toch zal niet de hele site op zwart gaan en zullen er de komende maand stukken verschijnen over Maidenhead United, Willie Angus, Enfield Town en komt er een nieuwe Foreign Fans aan.

Naar het beloofde land

Het was genieten in (Noord-)Ierland en op de laatste wedstrijden kan ik wel even teren. Dat is maar goed ook, want mijn volgende trip staat pas voor 30 december gepland (mocht het weer meezitten). Toch heeft de loting voor de FA Cup ervoor gezorgd dat het weer is gaan kriebelen. Op 11 november 1871 was Maidenhead v Marlow de eerste wedstrijd ooit in de FA Cup. Nu, 140 jaar en 1 dag later, is het Maidenhead v Aldershot. Nog mooier is dat Maidenhead nog altijd in hetzelfde stadion speelt als destijds. Tsja, eigenlijk moet ik daar wel bij zijn.

3 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Hoi Joris, Maidenhead schijnt heel leuk te zijn. Dus zeker een aanrader. Ik heb vandaag gehoord dat mijn tickets voor Brighton-Burnley geregeld zijn (gewoon via de ticketoffice). De trip met de derby tussen Portsmouth en Southampton is dus helemaal rond nu. Ik kijk nu al erg naar beide wedstrijden (en stadions ……. zal wel ’n groot contrast zijn) uit. Groeten, Stephan

  2. Ga je de Belgische onder-voorbehoud trips naar Union en Aalst uiteindelijk doen? Zo heb je eventueel toch nog iets voor te vincken en hoef je niet volledig op de honger te blijven zitten. En wie weet valt er dan ergens nog een britse wedstrijd uit de kast, of een uit-pot met Celtic in Europa.

    Ikzelf heb Barcelona-Mallorca bijgewoond vorig weekend. Net als vorig jaar gratis tickets, dit keer op de foto met 4 spelers en een aantal andere spelers nog begroet bij het spelershotel, alleen de score was minder leuk dan vorig seizoen. Mijn vinckplannen staan door omstandigheden ook op een laag pitje, een 2 a 3 wedstrijden in een afstand van maximum half uur per metro staan op de lijst maar voor langere trips ontbreekt het momenteel aan cash en staan er andere prioriteiten voor de deur. Voetbal is eigenlijk geen wintersport, men zou beter zoals in Ierland of Rusland overschakelen op een seizoen dat begint in het voorjaar en tot de late herfst duurt. Hoe sfeervol voetbal met kerst ook kan zijn, voor groundhoppers zorgt het risico op P-P’s er voor dat je onbewust op de rem gaat staan wat betreft bookings en plannen vastleggen.

  3. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

Geef een reactie

