Jimmy Johnstone Memorial Garden

Afgelopen vincktrip logeerde ik drie dagen in Uddingston, de geboorteplaats van Jimmy “Jinky” Johnstone. Sinds midden augustus staat er daar een Memorial Garden ter ere van hem. Die moest ik natuurlijk bezoeken. De “Wee Man”, die de absolute ster was van de Lisbon Lions met zijn dribbels, heeft me altijd gefascineerd. In 2006 overleed hij op 61-jarige leeftijd aan ALS, maar vergeten zal hij nooit worden. Uitgeroepen tot grootste Celt allertijden en misschien wel de beste voetballer die de Britse eilanden ooit hebben voortgebracht. Het is daarom mooi om te zien dat vlakbij zijn geboortehuis nu dit monumentje staat. Hopelijk blijven de chavs er met hun poten vanaf, maar daar heb je nooit de garantie op. Hieronder wat foto’s van het monument. Dubbel op klikken en je ziet ze in groter formaat.

3 Reacties op “Jimmy Johnstone Memorial Garden

  1. Beste ooit van de Britse Eilanden? Hmmm, hoewel dit erg subjectief is… George Best?

  2. William van Holsteijn

    Mooie foto’s, ik ben van plan daar eens naar toe te gaan, maar kan jij mij de straatnaam geven? Op Internet is het (nog) niet te vinden!

    • Het is de hoofdstraat van Uddingston, tegenover het “stadion” van Thorniewood United. De naam weet ik ook niet precies, maar als je naar dat stadion rijdt, dan vind je het wel.

Geef een reactie

