Greenock Morton v St. Mirren

Voorafgaand aan onze trip sprongen er twee duels bovenuit: Swindon v Oxford en Greenock Morton v St. Mirren. Beide derby’s in geweldige stadions. Het mooie was, dat de verwachtingen helemaal uitkwamen. Zowel qua wedstrijd, stadion als sfeer, sprongen deze twee duels boven de rest uit. Als ik moet kiezen tussen deze twee, is het Greenock Morton v St. Mirren dat de topper was van onze week. Een knotsgekke wedstrijd in een van mijn favoriete stadions. De vorige keer genoot ik ook al met volle teugen in Greenock, maar dat werd deze keer overtroffen. Enige minpunt was dat Morton niet won, maar je kunt nu eenmaal niet alles hebben. Klik hier voor het verslag van deze heerlijke pot.

2 Reacties op “Greenock Morton v St. Mirren

  1. Ik heb een vriendin gehad die nog in Greenock woonde toen ze een half jaar in Schotland werkte. Zij vond het er erg aangenaam wonen en niet pauper, maar ze woonde voorheen dan ook in Dublin dus dan ben je wel wat gewend als het op ghetto’s aankomt. Bovendien is Greenock volgens de doorsnee persoon die ik sprak erg classy vergeleken met Port Glasgow (niet te verwarren met Glasgow zelf) hetgeen pas helemaal pauper en grauw schijnt te zijn. Allicht ga je als je ghetto’s gewend bent een half-pauper plekje al snel genieten vinden omdat je simpelweg nog erger gewend bent.

    Greenock Morton hoop ik ooit nog te bezoeken. Nu ben ik persoonlijk niet zo een fan van grauwe arbeidersbuurten, maar omgeving niet meegerekend ziet het stadion zelf er wel heel dik in orde uit. Mooie combo van zitplaatsen en terraces, en het ziet er oud maar niet vervallen uit. Altijd mooi om zulke dingen te zien.

    Waar komt de naam Greenock Morton overigens vandaan? Het klinkt alsof men twee dorpsnamen bijeengevoegd heeft, maar naar ik begrijp is dit niet het geval?

  2. Ik las gisteravond je verslag op de site, erg leuk om te lezen. Ik heb mijn verslag nog steeds niet af, erg druk gehad de afgelopen weken.

    @Gerrit, Cappielow ligt niet echt in een arbeiderswijk, meer in een verlaten industriegebied aan de rand van de stad. De club heette vroeger Morton, naar ‘Morton Terrace’ waar de club tijdens de oprichting speelde. ‘Greenock’ werd er in de jaren ’90 aan de naam toegevoegd, mogelijk stond daar een subsidie van Inverclyde Council tegenover maar dat is mij niet bekend (gevalletje Roda JC Kerkrade, RKC Waalwijk). Je bent goed geinformeerd, Port Glasgow is een nog grotere dump, maar is aanzienlijk kleiner dan Greenock.

Geef een reactie

