Bradford Park Avenue v Worksop Town

Vooraf wisten we al dat het stadion van Bradford Park Avenue afschuwelijk was. Helaas kon het bezoek zelf ons niet op andere gedachten brengen. Extra vervelend was dat de wedstrijd ook heel slecht was. Van de twaalf wedstrijden, was dit voor mij de minste. Ach ja, het is nog altijd beter om een potje voetbal te zien, dan een avond te moeten pim-pam-petten op de hotelkamer. Gelukkig was het programma van overdag wel leuk, met bezoekjes aan York en Harrogate. Dat je flink wat van het land kunt zien, is wel het voordeel van een week gaan. Voor degene die een lelijk sintelbaanstadion wil zien; hier het verslag.

Een Reactie op “Bradford Park Avenue v Worksop Town

  1. Deze foto heeft wel wat, met dat gekke niveauverschil: http://www.doingthe116.com/Bradford%20Park%20Avenue%2034.jpg

    Ik had vroeger een bloedhekel aan sintelbanen, maar dat is ergens ietwat veranderd. Alleen vind ik dat het niet echt past bij de traditie van West Europees voetbal. Een sintelbaan met van die grote kolossale betonnen tribunes, dat is iets typisch voor een oostblok-stadion. In die setting kan ik het wel waarderen omdat de Sovjet-nostalgie er van afdruipt. In feite is daar net een stadion zonder sintelbaan atypisch en fout. In West Europa is zo een sintelbaan niet meteen traditie, dus in die zin vind ik het niet meteen passen. Maar ik kan het wel ergens begrijpen dat als kleine club die het geld niet voor het oprapen heeft, je soms geen andere keuze hebt, en dat een gemeentebestuur om de kosten ietwat te drukken diverse sportclubs uit diverse sporttakken in 1 plek probeert onder te brengen. Mooi is het niet, begrijpelijk is het wel. Van alle sintelbaanstadions die ik zag lijkt Bradford Park Avenue me alleen niet zo geslaagd, bij een sintelbaan hoort een indrukwekkende Oostblok-achtige hoofdtribune, dan past het plaatje opnieuw. Zo een relatief lage zittribune langs de kant (ik kan me voorstellen dat het zicht op het veld niet eens zo goed is) maakt het geen mooi totaalplaatje.

Geef een reactie

