The Goldstone Rap

Voordat ik op trip ga, verdiep ik me vaak in de club die ik ga vincken. Zo ben ik nu wat dingen over Brighton en Weymouth aan het lezen. Soms stuit je dan op mooie zaken. Zo kwam ik ineens de single “The Goldstone Rap” tegen. Gezongen in 1983 door de spelers van Brighton, ter ere van de FA Cup finale, die ze later die maand zouden spelen. De hoes van het singletje is al genieten, want er staan spelers op met te kleine broekjes. Helaas weinig snorren, maar gelukkig geen hippe kapsels en diamantjes in de oren. De gele keepersbroeken zijn pure kunst. Verder valt op dat Brighton in 1983 al een “Kabel” had. Spelers kunnen vaak niet zingen, denk aan Johan Cruijff, dus dat maakt het extra mooi. Tel daarbij de matige lyrics op en je hebt een geniale single. Jammer dat Brighton de FA Cup finale na een replay verloor van Manchester United, want dan was dit plaatje legendarisch geworden. Hieronder een clip met beelden van de oude Goldstone Ground. Ik hoop het plaatje over twee weken ergens in Brighton op de kop te kunnen tikken, want dit is toch wel een juweeltje.

7 Reacties op “The Goldstone Rap

  1. beste Joris,
    Brighton HA – Leeds United staat op jouw programma; heb jij kaarten voor deze wedstrijd? Zo ja, hoe heb jij deze verkregen?

  2. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

  3. ja, komend weekend staan Brigthon HA, Portsmouth en QPR op het programma. Via KickOff Voetbalreizen probeer ik aan kaarten voor Brighton HA te komen, maar ik heb nog geen bevestiging dat het is gelukt. Keep my fingers crossed. Mocht het niet lukken dan gaan we toch naar het stadion en proberen we op de zwarte markt aan kaarten te komen.

  4. Gestreepte shirts met daaronder gestreepte broekjes zijn briljant!

  5. Wat is er mis met een speler met een oorring of hip kapsel?🙂 Het moeten toch niet allemaal Rooney-achtige figuren met extreem kort haar en tattoos zijn?

    Persoonlijk krijg ik wel eens een rare blik in stadions met mijn lang haar en make-up. Niet dat ik me er wat van aantrek, maar uiteindelijk maakt het toch geen moer uit zolang de speler zijn taak maar doet op het veld? Tegenwoordig hebben amper nog spelers een snor, ook bizar, en spelers met een baard zijn ook zeldzaam. Veelzijdigheid op modieus vlak moet je alleszins niet in het voetbal zoeken😦

    On-topic: ik vermoed dat het plaatje zelf niet meer verkrijgbaar is? Zonde dat zoveel goeie platen (en om andere reden iconische platen, zoals deze) uit de handel verdwijnen na enkele maanden of hooguit (mits succes) jaren. Afzetters of Ebay en andere tweedehands sites komen zo wel eenvoudig aan hun trekken als je nergens anders het plaatje nog in de winkel kan krijgen.

Geef een reactie

