Doingthe116 update

De kop is eraf. De verschillende leagues draaien weer op volle toeren en zelf heb ik ook mijn eerste shot Engels voetbal gehad. Daar ben ik nu nog van aan het nagenieten, maar komende maand ga ik aan de slag om weer wat handel op DT116 te dumpen. Hieronder een overzicht van wat er in september allemaal staat te gebeuren.

Doing the 116

Ik ben weer naar Engeland en Schotland geweest, dus de komende maand zijn er veel verslagen te verwachten op de hoofdsite. In totaal heb ik twaalf wedstrijden bezocht, dus het zal wel even duren voordat alles online staat, maar Bath v Barrow heb ik al zo goed als klaar en zal op 3 september online komen.

Blogging FC

Komende maand staat vooral in het teken van de tripverslagen, maar ook qua blogs zal er voldoende te zien zijn. Ik ga voortaan de inleidingen van de tripverslagen op het blog schrijven. Is handig als iemand wil reageren op een trip, want dat kan helaas niet op de hoofdsite. Verder komen de vaste onderdelen, zoals de column, de voorbeschouwingen en Passion for London weer terug. Ook komt er een stuk over John Thompson, de keeper van Celtic die tachtig jaar geleden stierf tijdens de Old Firm door een schop tegen zijn hoofd. En voor de rest een artikel over waarom Juve uitgerekend tegen Notts County zijn nieuwe stadion opent en weer een update over de FA Cup Quest.

Naar het beloofde land

Ik ben nog aan het bijkomen van mijn reis, maar met potlood staat mijn volgende trip al gepland. Waarom met potlood? Omdat het nog niet zeker is of het gaat lukken. De bedoeling is namelijk om om 23/09 naar Brighton v Leeds te gaan, gevolgd door Weymouth v Barwell op de volgende dag. Helaas is het nogal moeilijk om aan kaartjes voor Brighton te komen, maar misschien gaat het toch wel lukken. Anders zal het een triploze maand worden en is de Ierlandtrip van eind oktober mijn volgende.

4 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Cool!

    Ik ga je weer volgen, man. Geniet ervan, doe ik ook.

  2. Succes……….ik hoop voor je dat Brighton lukt. Brighton staat bij mij op de planning voor 17/12 tegen Burnley. Deze wedstrijd willen we combineren met Pompey-So’ton op zondag! Heb je m’n foto van Wimbledon-Bristol Rovers, So’ton-Leeds en West Ham-Cardiff al gezien?

    Ze staan op mijn Picasa-album: https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard

    Ik ben benieuwd naar jouw foto’s van afgelopen trip. Ik neem aan dat je het enorm naar je zin hebt gehad op Ibrox😦

    Groeten, Stephan

    • Mooie plaatjes. Goede trip gehad? Zelfs Southampton lijkt me wel oké, zo in het zonnetje. Mocht je trouwens tijd/zin hebben om een stukje te schrijven over het debuut van AFC Wimbledon in de League, dan houd ik me aanbevolen. Lijkt me wel aardig voor hier op het blog.

      Ja, dat was wel genieten dat ze eruit vlogen😛. Ibrox an sich is natuurlijk wel een geweldig stadion. Dat Maribor was trouwens een verschrikkelijk irritant schwalbeclub waar ik normaal op kots. Wat een vervelende spelers hadden die.

  3. Vanwaar je eigen voorliefde voor Rangers, Stephan? In het buitenland (= non UK) vind je tal van Celtic fanclubs (hetzij officiëel hetzij de facto in een Irish pub) maar Rangers fanclubs zijn eerder de uitzondering. Vanwaar je eigen band met Rangers?

    PS: Ik supporter voor geen enkele Schotse club, al vind ik Inverness wel enigzins wat hebben. Maar ik ben geen fan van een bepaalde club dus het is niet alsof ik betrokken partij ben in het debat. Ik distantiëer me eigenlijk liever van clubs met een politieke ondertoon, ongeacht welke politieke ideologie. Ik ben zelf communist (en aangesloten bij de lokale communistische partij) en zeer politiek qua persoonlijkheid, maar ik vind voetbalstadia niet de juiste plek om aan politiek te doen. Mijn talrijke politieke debatten houd ik dan ook voor daarvoor geschikte plaatsen, in het voetbal hou ik niet van politiek getinte clubs omdat dat vaak voor hommeles zorgt. Je zal me dus ook niet snel met een Livorno of St Pauli sjaal of shirt zien, ookal sluiten die clubs in theorie aan bij mijn politieke voorkeur (Hapoel Tel Aviv is een uitzondering maar die vind ik eerder leuk vanwege andere redenen dan de politieke ondertoon… De tijd dat Hapoel trouwens nog banden had met de Mistradut zijn intussen verleden tijd). In Ierland was ik fan van Shelbourne toen ik er woonde, pas achteraf hoorde ik dat de fangroep waar ik vaak naast zat erg links getint was. Ik wist dat op het moment dat ik er woonde niet eens, dus politiek speelde geenszins mee in mijn keuze. Ik hou politiek van eender welke soort liever weg uit de stadions.

Geef een reactie

