The FA Cup Quest

Mijn site heet “doingthe116”, maar daadwerkelijk de 116 doen, is geen doel voor mij. Momenteel denk ik zelfs dat nooit te halen, vanwege stadions als die van Newport County, Gateshead en Darlington. Zelfs de zogenaamde 92 is geen doel, hoewel ik die waarschijnlijk een dezer jaren wel ga volmaken. Ik sta op 87, dus dan is dat wel realistisch. Ik heb zelfs al een potentiële 92ste: Port Vale. Maar nogmaals; het is geen doel op zich. Toch is er wel iets dat ik ooit zou willen volbrengen en dat is in alle veertien rondes van de FA Cup minstens één wedstrijd bezoeken. Voetbalnerderig? Dat zeker, maar het lijkt me gewoon geweldig om ooit eens te doen. Dit jaar ga ik proefdraaien. Ik ga niet werkelijk die potten bezoeken, alleen virtueel. Deze post wordt iedere ronde aangepast met de wedstrijd die ik zou bezoeken en de reden waarom eronder. Ik maak dat iedere keer bekend op Twitter. Ik ben namelijk benieuwd welke veertien wedstrijden er dan uit komt rollen. Buiten mijn “wedstrijd van de ronde”, ga ik ook de FA Cup volgen op de Brian James-manier. Die koos in 1976/1977 een club (Tividale) en volgde die, totdat ze werden uitgeschakeld. Daarna ging hij de club volgen die Tividale versloeg, totdat die werd uitgeschakeld en zo verder tot aan de finale. Uiteindelijk schreef James, een befaamde journalist, er het meesterwerk “Journey to Wembley” over. Aangezien ik dit jaar in de eerste ronde Malvern Town v Causeway United zag, neem ik die als startpunt voor de tocht op de Brian James-manier. Achter de clubs zie je getallen staan, die staan voor het niveau waarop de betreffende club speelt.

 Extra Preliminary Round (20/08):

Tow Law Town (9) v Marske United (9) 1-2

Waarom deze pot in de Extra Preliminary Round? Het lijkt me leuk om in ieder deel van Engeland te komen en zo’n noordelijke plek als Tow Law, kun je het beste in de zomer doen. Tow Law Town facineert me sinds ik de volgende uitspraak van commentator Frank McGee las: “Arsenal were saved from a fate worse than death – a trip to Tow Law in January”. Deze uitspraak werd gedaan na aanleiding van een 6-2 overwinning van Shrewsbury Town op Tow Law. Het was een replay in de tweede ronde van de FA Cup, nadat het in Tow Law 1-1 was gebleven. Meteen na dat gelijkspel was er geloot van de derde ronde, waarin ook de clubs uit de twee hoogste divisies mee doen. Daar rolde Shrewsbury Town/Tow Law Town v Arsenal uit. Bij Arsenal hadden ze weinig zin in een uitwedstrijd naar het op grote hoogte gelegen Tow Law. Vooral niet in januari als het daar ijskoud is. Vandaar dat Frank McGee zijn legendarische uitspraak deed en ik nog altijd een keer naar Tow Law Town wil. De allereerste ronde lijkt me daarvoor een uitstekend moment. Mijn virtuele aftrap is dus in Tow Law.

De Brian James manier:

Malvern Town (10) v Causeway United (9) 0-0

Causeaway United v Malvern Town 5-0

Preliminary Round (03/09):

Garforth Town (8) v Sheffield FC (8) 3-2

Veel leuke potten deze ronde, zoals de thuiswedstrijd van Marlow (de enige club die zich voor iedere FA Cup sinds het begin in 1871 heeft opgegeven). Verder is Corinthian v Maidstone United natuurlijk ook een pot met een verhaal, maar ik kies voor Garforth Town v Sheffield FC. Sheffield FC heeft geen introductie nodig. De club werd in 1860 opgericht en is de oudste voetbalclub ter wereld en is alleen al daarom erg interessant. Toch zit ook in Garforth een verhaal. Het is een oude mijnwerkersclub, die in 2003 werd overgenomen door Simon Clifford. Deze Brazilië-liefhebber heeft mannen als Socrates, Careca en Carlos Alberto voor de club laten spelen. Bizar om die daar in Garforth te zijn. Er wordt ook op z’n Braziliaans getraind bij de club en ze spelen in het kanariegeel en blauw. Een mooier contrast met het oer-Britse Sheffield FC is er bijna niet te vinden. Vandaar de keuze voor deze pot.

De Brian James manier:

Causeway United (9) v Leek Town (8) 3-4

First Qualifying Round (17/09):

Wingate & Finchley (7) v Redbridge FC (8) 0-3

Voor mijn derde wedstrijd hoef ik niet ver te rijden, want Wingate & Finchley speelt in Barnet, Noord-Londen. De club is genoemd naar de Britse militair Orde Wingate. Wingate was een briljante generaal, die het Zionisme steunde en al voor WO II streed voor een aparte Joodse staat. Ter ere van hem werd er in Londen de Joodse club Wingate FC opgericht. In 1991 fuseerde Wingate met Finchley, waarmee de huidige clubnaam is verklaard. Het is nog altijd een grotendeels Joodse club, hoewel er voldoende niet-Joodse fans en spelers bij de club zijn. Toch is het de enige Joodse club die op behoorlijk niveau speelt (Isthmian Premier, zevende divisie), dus zeker eens de moeite om te bezoeken. Tegenstander Redbridge FC komt ook uit Londen en speelt een divisie onder Wigate & Finchley, in de Isthmian North. De club stond tot 2004 bekend als Ford United, maar veranderde van naam om populairder te worden in de borough Redbridge. Dat is niet echt gelukt, maar wie weet wat een mooie cuprun kan doen. Bekervoetbal blijft toch iets dat in het bloed van de Engelsen zit.

De Brian James manier:

Leek Town (8) v Tipton Town (9) 2-0

Second Qualifying Round (01/10):

Frickley Athletic (7) v Harrogate Town (6) 1-1

Harrogate Town v Frickley Athletic 1-2

Dit is de ronde waarin er flink wat grotere namen uit het non-league voetbal bijkomen. De clubs uit de Conference North en South moeten nu namelijk ook aan de bak.  Er zijn veel leuke wedstrijden deze ronde, zoals Sutton United v Dulwich Hamlet, Dartford v Harrow Borough en FC United of Manchester v Lancaster City, maar mijn keuze zou zijn gevallen op Frickley Athletic v Harrogate Town. Aan de club Frickley kleeft veel geschiedenis en ze hebben een geweldig stadion. De club is van oorsprong een mijnwerkersvereniging. De mijnwerkers doneerden altijd een deel van hun salaris aan de club en zo kon het gebeuren dat Frickley, vernoemd naar de Frickley Colliery in South Elmsall, een top non-leagueclub werd. De mijnen werden helaas gesloten door Thatcher en consorten en het werk verdween. De club, in 1986 nog tweede in de Conference, zakte ver weg. Terugkeren naar de Conference zie ik niet gebeuren, dus hoop ik maar op een mooie cuprun voor ze.

 De Brian James manier:

Deeping Rangers (9) v Leek Town (8) 0-2

Third Qualifying Round (15/10):

Gainsborough Trinity (6) v Frickley Athletic (7) 2-0

Een ronde die puur bedoeld is om een aantal clubs kwijt te raken. Pas in de volgende ronde komen de clubs uit de Conference erbij. Het was best lastig kiezen dit keer. Weinig echte krakers. De mooiste pot, is er weer eentje van Frickley. Die versloegen de vorige ronde verrassend en mogen nu tegen Gainsborough Trinity. Die laatste is een ex-Leagueclub en ze spelen in een aardig stadionnetje. Daarnaast is de club uniek, aangezien ze sinds de oprichting in 1873 nooit gedegradeerd zijn (ze werden wel uit de League gestemd in 1912). Dit jaar doen ze het goed in de Conference North en met een beetje mazzel kunnen we ze over een jaartje in de Conference zien.  Overigens begint de Brian James-manier steeds interessanter te worden. Leek Town blijft maar winnen en die had ik nu al voor de vierde keer aan het werk kunnen zien en dan ook nog eens in verschillende stadions.  Hopelijk winnen ze dit keer weer.

 De Brian James manier:

Hinckley United (6) v Leek Town (8) 3-3

Leek Town v Hinckley United 1-2

Fourth Qualifying Round (29/10):

Sutton United (6) v Leatherhead (7) 3-3

Leatherhead v Sutton United 2-3

De mooiste rondes breken aan. De vierde ronde van de kwalificaties (wanneer de clubs uit de Conference erbij komen) en de eerste (met League One en League Two erbij) en derde ronde (wanneer de rest instroomt), zijn vaak de mooiste. Het zijn ook de rondes met de meeste stunts. Ik kies daarom in deze ronde ook voor twee befaamde stuntclubs. Vandaar de pot tussen Sutton United en Leatherhead. Over Sutton United hoef ik niets uit te leggen. Dat is hier allemaal te lezen. Het is de laatste non-league club die won van een club uit de hoogste divisie. Leatherhead is behalve een vieze naam, een befaamde non-league club uit de jaren zeventig. In 1974-1975 kwamen The Tanners tot de vierde ronde, na eerder Colchester en Brighton uitgeschakeld hebben. In de vierde ronde moesten ze tegen Leicester, op dat moment een goede ploeg in de hoogste divisie. De wedstrijd werd live uitgezonden op de BBC en Filbert Street zat ramvol met 32.000 man. Leatherhead stool de harten van de neutrale kijkers, door met 0-2 voor te komen. Na negentig minuten was het 3-2, maar Leatherhead was de weken erop de lieveling van het Engelse publiek.

 De Brian James manier:

Darlington (5) v Hinckley United (6) 1-1

Hinckley United v Darlington 3-0

FA Cup First Round Proper (12/11):

Blyth Spartans (6) v Gateshead (5) 0-2

Natuurlijk is Maidenhead v Aldershot dé wedstrijd van deze ronde, maar daarover heb ik al genoeg geschreven. Ik kies dus in deze ronde voor Blyth Spartans v Gateshead. Wederom een derby in Noord-Oost Engeland. Gateshead versloeg in de vorige ronde de stuntploeg uit Hebburn, maar krijgt nu een stuntploeg van een heel ander formaat voor de kiezen. Blyth Spartans is de enige non-league club die na WO II in meedeed aan de loting voor de kwartfinale. Dit omdat ze nog een replay moesten spelen tegen Wrexham. De Spartans hadden Burscough, Chesterfield en Enfield al verslagen, toen in de vierde ronde een uitpot tegen Stoke op het programma. Einde oefening, denk je dan. Maar Blyth Spartans stuntte en won met 2-3. Gevolg was dat ze in de laatste zestien Wrexham tegenkwamen. Die werden op 1-1 gehouden op de Racecourse Ground, waarna Blyth in eigen huis het af mocht maken. Dat eigen huis lukte niet, want het stadionnetje in Blyth was veel te klein. Er werd uitgeweken naar St. James’ Park in Newcastle waar 42000 man op af kwamen (en zo’n 10000 mensen buiten moesten staan). Blyth verloor met 1-2 en werd op die manier een kwartfinale tegen Arsenal door de neus geboord, maar nog altijd is het de enige non-league club die in de pluche zak zat voor de loting van de kwartfinale.

De Brian James manier:

Hinckley United (6) v Tamworth (5) 2-2

Tamworth v Hinckley United 1-0

FA Cup Second Round Proper (03/12):

AFC Totton (7) v Bristol Rovers (4) 1-6

De tweede ronde is misschien wel de vreemdste ronde van de FA Cup. Er komen deze ronde namelijk geen nieuwe teams bij. De ronde is puur bedoeld om het aantal clubs uit de lagere regionen te halveren naar twintig. De legendarische manager Alec Stock, inderdaad de man waarop het karakter van Ron Manager is gebaseerd, zei ooit over deze ronde: “I always think the Second Round is like swimming ashore from a ship-wreck, then finding out the beach is mined. To be a non-league club and fight your way through, then come unstuck, perhaps against a side no bigger or better than yourself, when you are perhaps one match away from Arsenal or Manchester United, is very cruel.” Toch zijn er ook nu wel wat aardige potjes, zoals Sutton v Notts County en Stourbridge v Stevenage. Toch zou ik AFC Totton v Bristol Rovers kiezen. Totton is nog nooit zo ver gekomen, ze wonnen de laatste wedstrijd met 8-1, het zal stijf uitverkocht zijn en er is een kans op een stunt. Totton speelt drie divisies lager dan de Rovers uit Bristol, maar toch. Als ik de Brian James manier had gedaan had ik nu naar Gateshead v Tamworth gemoeten. Brrrr.

De Brian James manier:

Gateshead (5) v Tamworth (5) 1-2

FA Cup Third Round Proper (07/01):

Fleetwood Town (5) v Blackpool (2) 1-5

De derde ronde in de FA Cup is de hoogmis van het Engelse voetbal, samen met Boxing Day. In deze ronde zijn veel legendes geboren. Dit jaar viel de loting wat tegen. Natuurlijk staan er voor Tamworth, Cheltenham en Oldham geweldige uitwedstrijden op het programma, maar het is natuurlijk veel mooier als het kleintje het in eigen huis mag opnemen tegen de grote jongen. Helaas zijn er dat niet veel, maar een van de weinige die het wel is, is meteen een kraker van jewelste: Fleetwood Town v Blackpool. Deze pot is namelijk ook een derby tussen twee teams die elkaar pas een keer eerder (in 1980, eerste ronde FA Cup met Blackpool als winnaar, 4-0) is gespeeld. Vooral aan de zijde van Fleetwood leeft de pot erg. De club werd in het verleden vaak belachelijk gemaakt met het spreekkoor “you’re just a busstop in Blackpool” en kan nu de headlines halen door datzelfde Blackpool uit te schakelen. Overigens had de Brian James-manier me ook een leuke pot opgeleverd: Everton v Tamworth. Met duizenden Tamworth-fans naar Goodison had me heel leuk geleken.

De Brian James manier:

Everton (1) v Tamworth (5) 2-0

FA Cup Fourth Round Proper (28/01):

Liverpool (1) v Manchester United (1) 2-1

Het valt wat tegen, deze ronde. Even leek het erop dat Wrexham door zou gaan en dan zou Wrexham v Newcastle natuurlijk de wedstrijd van de ronde zijn. Nu is het moeilijk kiezen. Sunderland v Middlesbrough en QPR v Chelsea zijn aardig vanwege het derby-element, terwijl Watford v Spurs ook wel wat heeft. Maar ik kies voor Liverpool v Manchester United, toch de twee grootste clubs van Engeland en het is tevens de Engelse versie van De Klassieker. The Red Devils reizen met 5000 man af naar hun grote rivaal, dus dat moet sfeertechnisch wel goed zitten. Als ik in de voetsporen van Brian James zou treden, had ik nu op vrijdagavond naar Everton kunnen gaan. Niet dat er iets tegen Goodison Park is, in tegendeel zelfs, maar Fulham is een wat saaie tegenstander en zal veel minder man meenemen dan de 6000 die er vanuit Tamworth kwamen.

De Brian James manier:

Everton (1) v Fulham (1) 2-1

FA Cup Fifth Round Proper (18/02):

Stevenage (3) v Tottenham Hotspur (1) 0-0

Tottenham Hotspur v Stevenage 3-1

We zijn alweer bij de laatste zestien aangeland in de FA Cup. In deze ronde beste veel leuke potjes. Crawley v Stoke is niets mis mee, terwijl Liverpool v Brighton en Everton v Blackpool me ook leuke wedstrijden lijken. Toch is er één wedstrijd die er ver bovenuit steekt en dat is Stevenage v Spurs. Stevenage is een club die al een aantal jaren de weg naar boven heeft ingeslagen. Het ligt in een van de New Towns en het doel van de club is om de lokale bevolking voor zich te winnen. Vaak zijn die nog voor hun Londense club en dan met name de twee uit Noord-Londen. Daarom is het fantastisch dat Stevenage uitgerekend tegen een van die twee mag spelen. Een stunt wordt lastig, maar wie weet. Tottenham zal zich vooral op de competitie richten en vorig jaar nog verloor Newcastle in Stevenage. Het zal hoe dan ook een leuke partij worden. Ik zit in ieder geval voor de illegale internet stream. Ondertussen ben ik er van overtuigd dat, als ik dit ooit in het echt ga doen, het niet op de manier van Brian James zal zijn. Hoe leuk ik Goodison ook vind, driemaal op rij daar naartoe is toch wat teveel van het goede.

De Brian James manier:

Everton (1) v Blackpool (2) 2-0

FA Cup Sixth Round Proper (17/03):

Everton (1) v Sunderland (1) 1-1

Sunderland v Everton 0-2

Voor het eerst kies ik dezelfde wedstrijd als waar ik op de Brian James manier zou zijn gekomen: Everton v Sunderland. Waar ik op die manier nu mijn buik vol zou hebben van Goodison Park (al vier keer op rij spelen die nu thuis en ze winnen ook iedere keer), ben ik daar op mijn eigen manier nog niet geweest. De potten van Tottenham en Chelsea spreken me niet aan, terwijl ik al een keer op Anfield geweest zou zijn. Liverpool v Stoke is het dus ook niet (hoewel ik in het echt een weekendje zou blijven deze pot op zondag ook zou vincken). Maar als hoofdpot zou ik voor het mooie Goodison kiezen om Everton v Sunderland te vincken. Het ziet er ook naar uit dat de pot tegen Sunderland uitverkocht gaat zijn, dus dat is helemaal mooi. The Mackems nemen zelf altijd veel luidruchtige mannetjes mee, dus qua sfeer zit dat wel goed. Tel daarbij op dat Sunderland mijn favoriete manager Martin O’Neill op de bank heeft zitten. Eigenlijk kan het niet mislopen in deze kwartfinale.

De Brian James manier:

Everton (1) v Sunderland (1) 1-1

Sunderland v Everton 0-2

FA Cup Semi Final (14/04):

Liverpool (1) v Everton (1)

Eindelijk weer eens twee heerlijke halve finale’s in de FA Cup. Twee derby’s ook. De Londense tussen Chelsea en Spurs is al heerlijk, maar een Merseyside derby op Wembley overtreft dat. Weer terug naar de jaren tachtig, toen beide clubs elkaar vijf keer troffen op Wembley. Met mannen als Ian Rush, Kenny Dalgish en John Barnes en Neville Southall. Gary Lineker en Pat Van Den Hauwe in het blauw. De FA Cup finale van 1989 is de eerste Engelse wedstrijd die ik op tv zag en sindsdien ben ik helemaal gek van het land. Die pot had echt alles en eindigde na verleningen in 3-2. Eigenlijk hadden ze, en er gingen stemmen op om het te doen, de beker aan beide clubs moeten geven. Dit na die ramp op Hillsborough, waardoor er in de hele stad een rouwstemming hing. Qua entertainmentwaarde mag deze eerste Merseyside derby op Wembley sinds 1989, wel weer van hetzelfde niveau zijn. Ik kijk er in ieder geval naar uit.

De Brian James manier:

Liverpool (1) v Everton (1)

FA Cup Final (05/05):

16 Reacties op “The FA Cup Quest

  1. Leuk idee. Dat geeft weer een extra tintje aan de FA cup!

    Ja de stadions van vooral Newport en Gateshead hebben echt niks met voetbal van doen. Dat geldt nu trouwens ook voor dat sfeerloze ding waar Rotherham tijdelijk speelt. Bij Darlington vind ik vooral de locatie een leegte en sfeerloosheid uitstralen.

    Ik gok op één overwinning voor Tow Law (lijkt wel een indianenstam :))

    • Tow Law Town klinkt inderdaad wel wat exotisch, hoewel ik denk dat er allemaal mensen met dezelfde achternaam wonen.

      Rotherham gaat gelukkig verhuizen en ook Gateshead heeft wilde plannen. Zelfs bij Darlington willen ze graag naar een ander stadion toe, alleen Newport wil in dat horrording blijven.

  2. Ben niet zo een liefhebber van bekertoernooien omdat de factor geluk bij de loting gewoon een veel te grote rol speelt. Het soort heiligdom dat aan dit soort toernooien wordt toegekend ontgaat me dus enigzins , maar tegelijk is het wel hét excuus om obscure stadions te bezoeken die je anders allicht niet bezoeken zou. Ik zou het met meer enthousiasme gaan volgen moest men de regel van Frankrijk toepassen waar ook de kolonies elk een team mogen inschrijven. Dit seizoen moest –ik geloof– Caen naar Frans Guyana en ik herinner me nog dat Nimes eens naar Nieuw Caledonië moest. De halve wereld rond om tegen een exotisch team te spelen en een wedstrijd waar de kolonie nog jaren over spreekt… Zou geweldig zijn als men dit in Engeland ook zou doen en bv Man U of Chelsea naar St Helena of de Falklands moeten. Dat zou genieten zijn. In de huidige context zijn de eerste rondes erg leuk vanwege de obscure namen maar eens de wat professioneler teams er bij komen verliest de FA Cup voor mij wel zijn aantrekkingskracht. Bekertoernooien zijn en blijven folklore, maar an sich in strijd met de regel van de sport waar geluk niet over winst mag beslissen. In die zin zou ik gerust stellen dat de nationale bekertoernooien overbodig zijn.

  3. Korte sidenote: het was niet Caen maar Martigues dat dit seizoen voor de Franse beker naar Zuid Amerika moest om de kampioen van Frans Guyana te bekampen. Zou men in Engeland ook moeten doen, de kolonies bij het bekervoetbal betrekken. Zou geweldig zijn om zo een topclub helemaal naar de andere kant vd wereld te zien reizen om er in de Falklands tegen de lokale amateurclub te spelen. Dat soort wedstrijd zou voor die eilandbewoners na 10 jaar nog altijd hét gespreksonderwerp zijn. En in Schotland zou men de clubs uit de Hebriden en Shetlands kunnen laten meedoen aan de Scottish Cup. Dat soort rariteiten maakt een bekertoernooi echt boeiend. Het huidige FA Cup toernooi heeft toch een stuk charme ingeboet gezien er zoveel van geluk met de loting afhangt en je zelden een echt obscuur team ver ziet komen (Crawley vorig jaar was de eerste non-league club bij de laatste 16 in meer dan 15 jaar…). Elk initiatief om een exotisch tintje aan die Cup te geven zou het leuker maken.

  4. Ik snap iets niet helemaal. Als je op de link klikt met “extra preliminary round” dan zie ik in de fixtures lijst deze pot niet terug. Als ik verder zoek op de FA site dan zie ik dat deze wedstrijd in de FA Vase is gespeeld. Dat is volgens mij een ander toernooi dan de werkelijke FA cup. Of zie ik dat verkeerd?

  5. Tja, als Israel liefhebber kan ik hier moeilijk anders dan voor Wingate & Finchley supporteren in deze ronde. Er zit trouwens ook een davidster in hun logo geloof ik, de club kan gerust als joods beschouwd worden (ook bij de Maccabi clubs in andere Europese steden spelen niet-joden mee, maar zolang de meerderheid joods is zou ik het als joodse club bestempelen)

    Komaan Wingate! El el Israel!

  6. Ha, dat verhaal over Frickley kende ik niet. Ik zie de club altijd voorbij komen in de uitslagen van de Unibond League, maar nu heeft die club ook een gezicht voor me.

    • Chumbawamba zong zelfs ooit een lied over de club en de mijnstakingen:

      Frickley in South Yorkshire, a small mining town
      Where once the riot coppers beat the pickets to the ground
      Has a football team, and a stand full of fans
      Who love their game and who love revenge

      If a cop comes near the ground
      On a Saturday afternoon
      He’ll be heading the bricks
      Until he’s over the moon

  7. Rotherham gaat verhuizen??? ben tegen verhuizingen van stadions, maar in het geval van Rotherham…. Grounds maken vaak een club, Rotherham in een ander stadion maakt het toch meer een leuke club.

    Zondag is weer de loting. Sorry jongens dat ik weer over Villa begin, maar ik verheug me op de loting. Enige manier om het seizoen nog een beetje glans te kunnen geven.

    ps. Heb verhalen over The Football Leagueshow gehoord dat deze wel volgend seizoen bij de BBC blijft??? Weet iemand hier meer van?

  8. Ja inderdaad, dat is steevast vaste prik. En zaterdag sws voor de PL.

  9. Gelukkig, hier mag ik FA cup-onderwerpen starten.

    Ik ben erg blij met Bristol Rovers-uit en zou deze graag inpassen in mijn toch al drukke schema.

    Manchester City v Manchester United is ook lekker zo vroeg vind ik.

    Altijd leuk te volgen die loting op de officièle FA site.

    Dan nog even mijn frustratie uiten van dit weekend. Verliezen van Man.United mag, maar de manier waarop was echt weer schandalig. Het zijn geen leuke tijden om Villafan te zijn. Tim zou ook teleurgesteld zijn, maar zag in ieder geval nog een Everton dat oppotunistisch van alles probeerde.

  10. Ja zaterdag zal een zeer emotionele wedstrijd worden, Voor het eerst sinds n favoriet GEHetEmotionEmE.g.eleden. Ook dit jaar zullen er verschillende “justice” campaigns plaatsvinden rondom Wembley en zullen er veel doeken verwijzen naar deze ramp (JFT96) Er is ook geen favoriet te noemen, Liverpool op voorhand het beter team maar totaal niet in vorm, en Everton juist het omgekeerde.

  11. Pingback: The Road to Wembley | Doing the 116 Blog

  12. Pingback: The Road to Wembley: Tividale v Stratford Town | Doing the 116 Blog

Geef een reactie

