Voorbeschouwing League Two

Aankomend weekend gaat de Football League weer van start. Eindelijk is het lange wachten voorbij en kunnen we ons vanaf dit weekend laven aan Engels competitievoetbal. Speciaal voor Doingthe116 schreef Paul de Vries een korte vooruitblik op het nieuwe seizoen in de League Two.

Een nieuw seizoen in League Two betekent weer een aantal nieuwe namen ten opzichte van vorig jaar. Crawley Town en AFC Wimbledon zijn gepromoveerd vanuit de Conference en uit de League One kunnen we Dag & Red, Bristol Rovers, Plymouth en Swindon Town verwelkomen in de League Two.

De beste plek om een voorbeschouwing te beginnen is natuurlijk met de titelkandidaten. Volgens de bookies is Crawley Town de grote favoriet. Na vorig seizoen kampioen te zijn geworden in de Conference met een recordaantal van 98 punten is het niet zo’n gekke gedachte. Zeker nadat er dit seizoen weer het nodige is ingekocht zie ik zo ook als de grote favoriet voor de titel. Andere favorieten voor de titel zijn onder andere: Swindon Town die met nieuwbakken manager Paolo di Canio weer gaan strijden om terugkeer naar League One waar ze afgelopen seizoen vanuit zijn gedegradeerd. Er is goed ingekocht en na een goede voorbereiding zie ik ze een mooi seizoen tegemoet gaan. De laatste twee teams die er voor mij uitspringen als je kijkt naar titelkansen zijn dat Bristol Rovers en Port Vale. Bij The Pirates zijn er dit seizoen veel nieuwe gezichten te bewonderen maar de meeste zijn echt een aanwinst. Waar er bij Port Vale dan niet zo spectaculair is aangekocht qua spelers is er wel een andere manager. Micky Adams is na een half jaar Sheffield United terug op het oude nest en onder zijn leiding zie ik ze tot op het laatste moment meestrijden om de titel.

Voor een plek in de play-offs komen een hele rits ploegen in aanmerking. Waar afgelopen seizoen het verschil tussen de nummer 7 en de nummer 14 maar 7 punten was. Ik kan daarom ook niet zomaar even vier teams noemen die ik in de play-offs zie verschijnen omdat het er simpelweg gewoon te veel zijn.

Waar er veel teams kunnen strijden voor de play-offs, zijn er ook veel teams die zullen moeten oppassen voor degradatie. Maar voor mij springen er een aantal teams uit die echt moeten gaan oppassen. Burton Albion zal het dit seizoen zwaar gaan krijgen naar het vertrek van sluitpost Legzdins. Macclesfield zal het ook lastig krijgen. Er zijn niet veel nieuwe spelers bij gekomen en wat er bij gekomen is heeft niet bijzonder veel kwaliteit. En als laatste Plymouth. De in financiële nood verkerende club heeft via stages naar nieuwe spelers moeten zoeken en het is dan maar afwachten of ze de kwaliteit hebben er een draaiend team van de maken.

Het is dus nog een hoop gissen. Omdat het traditioneel erg dicht bij elkaar ligt en de transfermarkt is nog open is kan nog een hoop veranderen. De eerste speelronde is in ieder geval als volgt:

AFC Wimbledon v Bristol Rovers

Bradford v Aldershot

Gillingham v Cheltenham

Macclesfield v Dag & Red

Morecambe v Barnet

Northampton v Accrington Stanley

Port Vale v Crawley Town

Rotherham v Oxford Utd

Shrewsbury v Plymouth

Southend v Hereford

Swindon v Crewe

Torquay v Burton Albion

6 Reacties op “Voorbeschouwing League Two

  1. Plymouth rotherham en Swindon gaan hoog eindigen
    Denk nummer 1 t/m 3
    Swindon 1
    Rotherham 2
    Plymouth 3

  2. Ik hoop dat wimbledon afc hoge ogen gaat gooien! Volgens mij wordt Crawley de kampioen met Swindon Town als tweede en Gillingham als derde.

  3. Ik zie Barnet toch wel als een grote kandidaat voor degradatie helaas. Het kan niet elk seizoen kantjeboord goed gaan daar.

  4. Het is niet te hopen dat Plymouth uit de Football League. Dat zou toch behoorlijk treurig zijn.

  5. Ik hoop dat Port Vale bovenin hoge ogen gaat gooien. Verder hoop ik dat Bradford weer eens naar boven kan kijken. Veel te grote club voor
    league 2.

  6. Iedereen razend enthousiast over Crawley maar ik wil dat toch eerst nog zien. Met geld koop je goede spelers maar daarmee nog geen team. Moest het zo eenvoudig zijn dan werden Real Madrid en Chelsea elk jaar kampioen. De chemie tussen de spelers, het goed aanvoelen op het veld, kan je niet zomaar kopen. Ik heb niets voor of tegen Crawley en het maakt me dus niet meteen uit waar ze eindigen, maar om van een pas gepromoveerd team een titelfavoriet te maken puur omdat ze veel geld kunnen uitgeven aan nieuwe spelers?

    Ik heb in deze reeks vooral een zwak voor Barnet. maar ik vrees inderdaad weer dat het tegen de degradatie bikkelen wordt en je kan niet blijven geluk hebben elk jaar om er nipt in te blijven. Hopelijk speelt Barnet zich reeds veilig voor die laatste speelrondes er aankomen.

Geef een reactie

