Doingthe116 update

Eindelijk is het lange wachten over. Afgelopen vrijdag is het seizoen officieel van start gegaan met de pot tussen Crawley Town en AFC Wimbledon. Ook al is het “maar” de League Cup, het balletje rolt weer. De afgelopen maanden heb ik me vooral bezig gehouden met achtergrondverhalen en meer van dat. De komende maand gaan er dan weer echt wedstrijden worden bezocht. Ik heb er verschrikkelijk veel zin in. Het is toch een soort drugs, waar je zo nu en dan een shotje van nodig hebt.

 Doing the 116

Ik ga deze maand weer naar Engeland, dus als het mee zit zullen de eerste verslagen misschien nog deze maand verschijnen. Ik kom echter pas de 29ste weer terug, dus ik verwacht van niet. Vooral het uitzoeken van de foto’s is altijd een heel karwei. Ik zal daarom proberen om deze maand de verslagen van Lyra v Meldert, Berchem v D’n Racing en de wedstrijd van afgelopen weekend, Diest v Beringen, online te gooien. Dan zijn er in ieder geval weer wat foto’s om naar te kijken en het zijn alle drie ook nog eens aardige stadions.

Blogging FC

Ik heb van vandaag tot aan 19 augustus, de dag dat ik weer naar het Beloofde Land ga, iedere dag wel iets op de rol staan. Verwacht deze maand voorbeschouwingen op alle divisies t/m de Conference, een stuk over de vreemde vriendschap tussen Brighton & Doncaster, wat over Non-League Day, de laatste Nottingham derby en, als we het toch over derby’s hebben, een vooruitblik op Swindon v Oxford, die voor het eerst in tien haar gespeeld gaat worden. Verder komt er weer een column, een “Passion for London” en vooruitblikken op de tweede en de derde speelronde. Er zal dus genoeg leesvoer komen.

Naar het beloofde land

Jaja, eindelijk zijn de fixtures bekend en weet ik al een beetje welke potten ik ga bezoeken. Samen met SJ ga ik een ruime week naar Engeland. We beginnen met Bath v Barrow op zaterdag om de volgende dag de derby Swindon v Oxford te bezoeken. Op maandag staat Bradford Park Avenue in de planning, waarna we voor drie dagen naar Schotland gaan. Het is daar dan League Cup, dus hopen op leuke wedstrijden. Vrijdag zijn we weer in Engeland en vincken we Fleetwood Town, om de dag erna naar mijn soft spot Barrow te reizen. Zondag is er weinig keuze, maar een bezoekje aan Watford is altijd leuk. Maandag sluiten we af met de dubbel Windsor & Aveley, waarna we voldaan op de boot weer naar huis komen. Ik heb er zoveel zin in, dat kan ik amper met een pen beschrijven. Op papier is dit misschien wel de mooiste trip die ik ooit naar de UK gemaakt heb.

6 Reacties op “Doingthe116 update

    • Ik las het ook, maar er zitten veel mitsen en maren aan. Sommige clubs hebben hun allergoedkoopste ticketprijs opgegeven (zoals Watford) en zo komen die zo laag uit, terwijl ze die actie maar twee keer per seizoen hebben.

      Ik hoorde trouwens in de wandelgangen dat je misschien wel mee gaat naar Hitchin Town in maart?

  1. Gaaf man…. je begint gelijk goed met een aantal wedstrijden…. have fun

Geef een reactie

