Vincktips van DT116

Regelmatig krijg ik mailtjes met de vraag of ik advies heb over bepaalde trips. Vandaar dat het me wel een goed idee leek om maandelijks eens een overzicht neer te zetten van wat mij leuke tripjes lijken. Ik let daarbij op speciale wedstrijden, mooie stadions, potten waar ik een goede sfeer verwacht en of er leuke combi’s te maken zijn. Uiteraard is dit alles zuiver subjectief, maar misschien denken er mensen bij zichzelf : “Hé, die dubbel lijkt me wel wat”. Hier onder een overzicht van enkele goede mogelijkheden voor een weekendje Engeland in de maand augustus. Tijden die erachter staan zijn de lokale tijden. Staat er niets achter, dan is de wedstrijd om 15:00.

06/08: AFC Wimbledon v Bristol Rovers (12:45) en Southampton v Leeds United (17:20)

07/08: West Ham United v Cardiff City (13:00)

Al meteen in het openingsweekend doet zich een uitstekende mogelijkheid voor om een mooi uitstapje te maken. Dankzij de verschuiving van West Ham v Cardiff naar zondag is er van alles mogelijk. Die pot op Upton Park zelf is er natuurlijk al eentje die je niet mag missen. De gedegradeerde Hammers tegen de rauwe Welshmen. Vocaal zal het er stevig aan toe gaan verwacht ik en ook op het veld verwacht ik wel wat. West Ham is een van dé titelfavorieten en ook Cardiff schaal ik wel in voor een plekje in de play-offs. De dag ervoor is het perfect mogelijk om het debuut van AFC Wimbledon in de League te zijn. Daarna kun je als je wil, zelfs zonder te haasten, op het gemak naar de zuidkust rijden voor Southampton v Leeds. Een paar jaar geleden een echte PL-pot, maar tegenwoordig eentje op het tweede niveau. Zeker de moeite waard.

13/08: Blackburn Rovers v Wolves of Southport v Lincoln City of Liverpool v Sunderland

14/08: Blackpool v Peterborough United

Augustus is een perfecte maand om naar de kust te gaan. Zelfs in Engeland kan het dan nog aangenaam zijn. Wie Engelse kust zegt, denkt natuurlijk meteen aan Blackpool. Die spelen op zondag de 14de thuis tegen Peterborough. Ideaal dus voor een dubbel. Er zijn genoeg mogelijkheden in de buurt. Blackburn v Wolves is een confrontatie tussen twee van de “founder members” van de Football League en alleen al daarom een bezoekje waard. Daarnaast is Ewood Park een van de aangenamere stadions van de PL en is het relatief goedkoop daar. Wil je een van de grootste clubs van Engeland zien, kies dan voor Liverpool v Sunderland. Misschien dat Anfield over een paar jaar verdwijnt, dus gaan nu je nog gaan kan. Andere mogelijkheid is Southport v Lincoln, twee ex-Leagueclubs die nu in de Conference spelen. Ideaal om dat vakantiegevoel te houden, want Southport is ook een kustplaatsje. Ik deed de dubbel Southport-Blackpool vorig jaar november en dat was mijn mooiste trip van het seizoen. Ook mooi om het contrast te zien tussen het chique Southport en het volkse Blackpool.

13/08: Portsmouth v Brighton & Hove Albion

14/08: Cardiff City v Bristol City

Heb je geen zin omdat weekend op Liverpool te vliegen, pak dan de auto naar Engeland en Wales. Op 13 augustus is het namelijk Portsmouth v Brighton. Niet alleen een derby, maar ook nog eens gespeeld in een van de mooiste stadions van Engeland. Voor mij begon het ooit allemaal in Portsmouth en dankzij Fratton Park was ik meteen verliefd geworden op Pompey. Voorlopig zijn de plannen om te verhuizen in de koelkast gezet, maar nu met die vage Russische eigenaren weet je maar nooit. Ik zou Fratton Park nooit te lang laten liggen. Nadat je een hopelijk leuke pot voetbal hebt gezien, rijd je door richting Wales voor een avondje stappen in Bristol of Cardiff. Voor de liefhebber van kortgerokte slettenbakken ideale steden. De dag erop staat er namelijk wéér een derby op het programma: de interland tussen Cardiff en Bristol City. Het is een van de weinige wedstrijden in de Engelse competitie waarbij de combi van kracht is. Misschien wel logisch, want anders zou het schroot elkaar te lijf gaan. Ik bezocht deze wedstrijd in de zomer van 2009 en dat was toch wel genieten. In mijn ogen een onderschatte derby.

20/08: Brentford v Leyton Orient

21/08: West Ham United v Leeds United (13:15)

Londen is natuurlijk het walhalla voor de vincker. Je hebt er gigantisch veel keuze en daarnaast is het ideaal om de vrouw mee naartoe te nemen. Zij gaat shoppen en jij gaat naar het voetbal. Wat kan de wereld toch mooi zijn. Een ideaal weekend daarvoor is dat van 20 en 21 augustus. Op de 20ste kun je rustig starten bij misschien wel de leukste club van Londen: Brentford. Alsof de voetbalgoden het zo gewild hebben, spelen die op die dag de derby tegen Leyton Orient. Een klassieke strijd tussen West- en Oost-Londen. Griffin Park is een heerlijk stadion met volop staanplaatsen. Daarnaast is het stadion uniek in de wereld doordat er op iedere hoek van het stadion een pub zit. In iedere pub een pint drinken hoort er eigenlijk wel bij. De dag erop kun je naar West Ham. Sky heeft er namelijk voor gekozen om de wedstrijd tegen Leeds uit te gaan zenden. Heel begrijpelijk, want beide clubs behoren toch wel tot de grootste van Engeland. Ik verwacht voor deze wedstrijd flink wat decibellen van de tribunes afrollen. De wedstrijd is ook lekker vroeg, dus ideaal om naderhand nog eens de stad in te duiken.

27/08: Aston Villa v Wolves (12:05) en Liverpool v Bolton Wanderers (17:30)

28/08: Nottingham Forest v West Ham United (13:15)

September is altijd een weemoedige maand. De vakanties zijn over en de herfst staat weer voor de deur. Wat is er dan beter om augustus af te sluiten met een knal? Niets natuurlijk. Vandaar dat ik op 27 en 28 augustus drie heerlijke hoofdgerechten in de aanbieding heb. Te beginnen met Aston tegen de buurtjes uit Wolverhampton. Villa Park is, samen met Goodison Park en Craven Cottage, het mooiste stadion van de PL. Alleen al daarom is het een bezoekje waard, maar als de luidruchtige buren uit Wolverhampton langskomen is het helemaal genieten. De wedstrijd is al heel vroeg en met de trein of auto ben je nog ruim op tijd in Liverpool om de pot tegen Bolton mee te pakken. Zoals ik eerder al schreef staat Anfield op de gevarenlijst, dus zaak om die snel te bezoeken. Doordat deze pot op tv is, verwacht ik ook geen moeilijkheden om aan kaartjes te komen. Na al dit PL-geweld is het de volgende dag tijd om wat ploegen met een groot verleden te bezoeken. Nottingham Forest v West Ham is daarvoor de ideale wedstrijd. De City Ground ligt mooi aan de rivier de Trent en je hebt uitzicht op het stadion van Notts County. Alleen daarom al de moeite waard, maar met West Ham op bezoek is het helemaal speciaal. In 2004 mochten The Hammers voor het laatst op bezoek in Nottingham, dus ik verwacht veel uitfans en een goede sfeer.

3 Reacties op “Vincktips van DT116

  1. Ha, goede tips hoor……………het eerste weekend heb ik al geregeld. Voor Wimbledon en Westham heb ik on-line kaarten gekocht. Voor Southampton was dat helaas niet mogelijk. Maar na een telefoontje waren de kaarten eenvoudig geregeld. Foto’s zet ik zoals gebruikelijk op mijn Picasa-webalbum: https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard
    Groeten, Stephan

  2. Dit seizoen zeker een bezoekje brengen aan The Saints, prachtige club..
    Saints – Pompey op Paaszaterdag wordt een knaller🙂

  3. Weekend 1 (3 westrijden in 2 dagen) is niet meer te maken ……… AFC Wimbledon is inmiddels uitverkocht. Eerste thuiswedstrijd van AFC Wimbledon in het betaalde voetbal.

    Tuesday 26 July 2011
    club news
    Ticket update

    Bristol Rovers
    This game has now sold out.

    Season Tickets
    Season Tickets that were not collected before the game on Saturday have been sent out in the post today. We have held back any concessionary price tickets that still need appropriate proof provided.

    Geukkig heb ik m’n tickets al🙂

    Groeten, Stephan
    https://picasaweb.google.com/stephanhoogerwaard

Geef een reactie

