New Faces

Gisteren heb ik al geschreven dat we op de transfermarkt een flinke slag hebben geslagen. Er gaan namelijk meerdere mensen schrijven voor DT116. De ene gaat voorbeschouwingen schrijven, de tweede deelt met jullie zijn passie voor de stad Londen en de derde gaat columns schrijven. Al met al een mooi team waarmee we volgend jaar mee kunnen doen voor een plekje in de subtop van de voetbalblogs. Hieronder een kleine introductie van de drie aankopen en ik zal mezelf ook eens voorstellen, dat is wel zo beleefd en goed voor mijn enorme ego.

De eerste nieuwkomer is Paul de Vries (20) uit Heiloo. Hij zal het komende seizoen iedere vrijdag een voorbeschouwing gaan schrijven voor het voetbal van dat weekend. Daarnaast zal hij als Heilooënaar natuurlijk aanwezig zijn bij de wedstrijden van Hartlepool United in zijn dorp en er wat over schrijven. De liefde voor het Engelse voetbal is Paul met de paplepel ingegoten en zolang hij zich kan heugen kijkt hij met zijn pa elke zondagochtend naar “Match of the Day”. Dankzij de klassieker “Football Manager” begon hij ook steeds meer interesse te ontwikkelen voor het voetbal in de lagere divisies en drie jaar geleden ging hij voor het eerst naar het beloofde land. Samen met zijn vader bezocht hij Charlton v Wolves en sindsdien is hij verslaafd. Afgelopen seizoen maakte hij opnieuw de oversteek en bezocht hij Fulham v Man City. Ondanks dat hij Ajax uit en thuis volgt, wil hij zich komend seizoen meer gaan richten op Engeland en wat vaker de plas oversteken. Dat is misschien wat lastig als student zijnde, maar het zal hem wel gaan lukken. Zodra hij uit het gips is, kunnen de eerste tripjes worden gepland.

Britse club: Stoke City

Nederlandse club: Ajax

Eerste Engelse wedstrijd: Charlton Athletic v Wolverhampton Wanderers

John van Arkelen (36) uit Eindhoven zal bij de meeste mensen beter bekend zijn als “SJ”. Hij is iemand met wie ik vaak de reis over de grote visbak maak. Hij is niet alleen een fan van Charlton, maar heeft ook een groot zwak voor de stad Londen. Vandaar dat hij maandelijks een stuk gaat schrijven over zijn liefde voor die stad in de rubriek “Passion for London”. Zijn liefde voor Londen is zelfs ouder dan zijn liefde voor Charlton. Hij ging namelijk al vaak naar de stad voor een normale stedentrip, totdat hij in december 2002 besloot om eens een voetbalwedstrijd te bezoeken. Dat werd Charlton v West Brom en sindsdien hebben The Addicks een plekje in zijn hart veroverd. Een aantal jaren heeft hij een seizoenkaart van de club gehad en tegenwoordig gaat hij nog altijd met enige regelmaat naar zijn clubje op The Valley. Hij heeft echt al van alles langs zien komen daar, van Man United en Chelsea in de PL tot Dag & Red in League One. Behalve Charlton is hij gek van het gehele Engelse voetbal en dan met name van clubs met oude stadions. Zijn teller staat momenteel op 145 wedstrijden in de UK en Ierland. Hij heeft sinds kort ook een site over Engels voetbal: “The Daily Footy”.

Britse club: Charlton Athletic

Nederlandse club: PSV

Eerste Engelse wedstrijd: Charlton Athletic v West Bromwich Albion

Niels van Burik (24) uit Alphen aan den Rijn is vanaf komende maand vaste columnist op DT116. Met zijn “View from the Main Stand” belicht hij bekende en onbekendere zaken in het Engelse voetbal. Hij heeft al ervaring als columnist, want hij heeft in het verleden een aantal lezerscolumns voor de VI geschreven. Daarnaast is het natuurlijk goed dat jullie eens een andere visie op het Engelse voetbal horen, dan mijn propaganda. Zijn liefde voor het Engelse voetbal komt doordat in 1994 Southampton een vriendschappelijk potje speelde tegen zijn amateurclub ARC. Daaruit is een vriendschap ontstaan tussen beide supportersgroepen, die tot op de dag van vandaag bestaat. Er zijn al veel bezoekjes over en weer geweest en zes jaar geleden kwam Niels in het seniorenteam terecht waar de Nederlandse Southamptonfans in speelden. Het kon dan ook niet lang duren voordat hij zelf ook een keertje meeging naar Engeland. Zijn eerste pot was Southampton v Burnley in 2009. Daar zag hij The Saints live degraderen naar League One. Nadien heeft hij nog een aantal wedstrijden van The Saints bezocht, zowel uit als thuis. Hoogtepunten waren de winst op Wembley, waardoor Southampton de Johnstone’s Paint Trophy binnenhaalde en de uitwedstrijd tegen Sheffield Wednesday. Voor dit jaar ligt een tripje naar Southampton v Middlesbrough al vast.

Britse club: Southampton

Nederlandse club: Ajax

Eerste Engelse wedstrijd: Southampton v Burnley

Helaas ontkom ik er niet aan om mezelf ook eens voor te stellen. Ik ben Joris van de Wier (32) en kom uit de (objectief gezien) mooiste stad van Nederland: Tilburg! Nadat ik in 1989 de FA Cup finale tussen Liverpool en Everton zag, ben ik verslaafd aan Engels voetbal. Na jaren verlangend te hebben gekeken naar Ceefax en me helemaal gek te hebben gespeeld met Engelse lagere divisieclubs in “Championship/Football Manager”, maakte ik in januari 2004 voor het eerst de oversteek naar Engeland om een wedstrijd te zien. Uiteraard was het een wedstrijd in de FA Cup en ondanks dat Portsmouth v Scunthorpe geen klassieker was, ben ik sindsdien nog gekker van het spelletje op het eiland als voorheen. In Engeland heb ik niet echt een favoriete club, hoewel ik veel sympathie heb voor een gevallen grootheid als Sheffield Wednesday. Mijn favorieten spelen in Schotland in groen-witte hoops. Ik bezocht tot nu toe 191 wedstrijden in de UK en Ierland en ben nog lang niet van plan om ermee te stoppen. Omdat ik niet iedere week kan gaan, heb ik DT116 in het leven geroepen om toch aan mijn Engels voetbal fix te komen en daaruit is dit blog ontstaan.

Britse club: Celtic

Nederlandse club: Willem II

Eerste Engelse wedstrijd: Portsmouth v Scunthorpe United

4 Reacties op “New Faces

  1. Leuk…… ben benieuwd naar de columns en verslagen

  2. Pingback: Lazy saturday Doordebenen

  3. Ik als trouw volger en fan van deze fantastische blog heet de nieuwkomers van harte welkom en kijk uit naar hun bijdrage. Goed ook om te lezen dat er in iedergeval twee Ajacieden bij zijn zodat er ook serieus voetbalverstand aanwezig is.

  4. Dat laatste vind ik dan weer stukken minder

Geef een reactie

