Doingthe116 update

De fixtures zijn uit, dus ik kan weer plannen gaan maken voor tripjes. Helaas zal de eerste pas ergens eind augustus zijn, dus het is nog even op een houtje bijten. Wel zullen er komende maand veel verhalen op de site verschijnen en zal DT116 worden uitgebreid met enkele aankopen, maar daarover morgen meer. Eerst even een vooruitblik op juli.

Doing the 116

Op de oersite zullen komende maand weinig tot geen verslagen komen. Ik kom er maar niet toe om mijn niet-Britse verslagen bij te werken. Misschien vind ik er de komende maand toch de kracht voor en misschien ook niet. We zullen zien. Ondertussen ben ik wel bezig met het toevoegen van de stats bij de oude verslagen. Ik ben op dit moment bijgewerkt tot het einde van seizoen 2005/2006. Verder zijn alle statistieken van de Schotse, Ierse en Noord-Ierse wedstrijden wel toegevoegd. Wordt vervolgd.

Blogging FC

Het was een drukke maand juni. Ik heb het schrijven gebruikt om het gemis van het voetbal te compenseren, vandaar zoveel artikelen afgelopen maand. Komende maand zal het niet veel minder worden. Stukken over Rushden & Diamonds, Kettering Town, Scarborough en Guersney FC staan op de rol. Verder kom ik natuurlijk met de uitslag van de zomerquiz op 10 juli en zal de vriendschappelijke tour van Hartlepool naar Nederland worden gevolgd. Ik hoop ook nog een nieuwe “Foreign Fans” te plaatsen en er komen nog wat verrassingen, maar daarover morgen meer.

Naar het beloofde land

Ook komende maand ga ik geen voetbaltripjes naar het beloofde land maken. Wel kan ik eindelijk gaan plannen, want een dezer dagen zal Sky de verschuivingen bekend maken. Voor een trip is alles al geboekt en dat is de jaarlijkse Ierlandtrip. Hij leek er dit jaar niet in te zitten, maar dankzij een goedkope vlucht van Easyjet op Belfast gaat het toch lukken. Vrijdag bezoek ik Derry v Bohemians en de dag erop hopen we de dubbel Portadown v Cliftonville en Shelbourne v Cork City te maken. Op papier een heerlijke trip langs drie mooie stadion met speciale wedstrijden. Kan het beter? Verder ga ik 21 augustus naar Swindon v Oxford en is het even afwachten welke pot we op zaterdag pakken. Voorkeur gaat uit naar Bath City of Weymouth, maar dat is nog even afwachten, want die fixtures zijn nog niet bekend. Ongetwijfeld spelen ze allebei een uitwedstrijd. Helaas valt Sunderland v Newcastle bizar genoeg in hetzelfde weekend, want die had ik ook graag bezocht. Voor de rest staan Southampton v Portsmouth met Pasen al zo goed als vast en verder is het even afwachten op de verschuivingen. Volgende maand meer nieuws.

4 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Ik ben nu al jaloers op je Ierland trip en benieuwd naar de verslagen tzt! Het zijn iig vijf prachtige clubs die je gaat zien en twee prachtige stadions, die van Portadown ken ik minder goed.

    • Portadown teert vooral op die oude Main Stand. Het was leuker, maar nu staan er twee moderne tribunes. Maakt me niet zoveel uit, want nu zie ik Cliftonville weer en dat is toch wel mijn favoriete club op het eiland.

      • Portadown heb ik met Shelbourne bezocht in de Setanta Cup, was toen een erg aardig stadion met helaas een wat vijandige sfeer. Cliftonville is ook een club die me niet echt aanspreekt, dat is de Iers-nationalistische tegenhanger van Linfield en in recente tijden (toen ik er woonde) voelde ik me meer op mijn gemak op Windsor dan op Solitude (dat ik desondanks meermaals bezocht vanwege die geweldige tribune, maar een sympathieke club zal ik het vermoed ik nooit echt vinden)

        Derry is een heerlijke stad, heerlijke muziekscene en uitgangsleven, en een enorm leuk voetbalpubliek met naar Ierse normen grote getalen. Shelbourne zou ik amper kunnen binnenwandelen zonder er een hele hoop oude vrienden tegen te komen en herinneringen in stortvloed te voelen opkomen. Zo een trip zou voor mij moeilijk te doen zijn zonder toch nu en dan een traantje te moeten wegpinken ; hoewel 3 jaar Ierland genoeg was voor mij heb ik er wel uitstekende herinneringen aan.

        Ik kijk uit naar dat stukje over Guernsey FC. Ik vond het altijd al wat oneerlijk dat de Kanaaleilanden en het Isle of Man geen clubs in competitie mochten afvaardigen, eindelijk is die barrière doorbroken en hopelijk volgen er weldra nog enkele clubs van de eilanden die de gewone leagues vervolledigen. Ik kon gek genoeg enkel een BBC artikel over Guernsey FC vinden (zelfs wikipedia gaf amper info, en op de Combined Counties League site stond ook al geen info) dus ik kijk erg uit naar dat artikel. Het is een club waarvan ik de uitslagen zeker wat ga opvolgen, en zoals gezegd, hopelijk is dit het begin van nog een paar clubs uit de Kanaaleilanden en Man in de gewone leagues. Idem met Schotland, waar hopelijk de Hebriden en de Shetlands vroeg of laat in de leagues mogen een club afvaardigen. Wil men geen aparte door UEFA erkende league, dan moet men maar consequent zijn en de eilandploegen gewoon in de Britse leagues toelaten. Guernsey FC is hopelijk de pionier die een kettingreactie teweegbrengt.

        Voorts heel knap om al die opstellingen op de site te zetten. Ik weet niet hoe je die statistieken van wedstrijden uit de League Two of Conference van drie jaar geleden nog terugvindt, maar dit is heel knap werk. Je site zou eigenlijk meer en meer moeten opgenomen worden in magazines en programma’s over Engels voetbal want het is toch stilaan een enorm referentiewerk aan het worden.

  2. PS: ben je van plan ook een Europese trip met Celtic away te maken? Ze zitten in de allerlaatste voorronde van de Europa League (handig want die ene ronde overleven en je zit in de groepsfase met minstens 6 Europese wedstrijden verzekerd) en dan zijn de echt obscure teams er doorgaans uit en zitten er doorgaans leuke potten bij. En vermoedelijk zal Celtic een reekshoofd zijn en een dus op papier haalbare tegenstander loten.

Geef een reactie

