Britse clubs in Nederland

Ieder jaar komen er altijd een hele hoop clubs vanaf het eiland naar Nederland. De accomodaties zijn hier goed en er zijn ook volop fatsoenlijke tegenstanders te vinden. Dit jaar valt de oogst nog wat tegen, want er komen slechts vier clubs op dit moment naar Nederland. Hopelijk volgen er nog meer. Uit Schotland komt zelfs helemaal niets, terwijl we de afgelopen seizoen Aberdeen, Falkirk en Hibernian op bezoek kregen. Maar we wachten nog even af. De trip van Hartlepool United naar Nederland zal extra aandacht krijgen, maar daarvoor later deze week meer. Hieronder de wedstrijd tot nu toe. Komen er nieuwe potten bij, dan vul ik dat hieronder aan.

9 juli: Vitesse v Chelsea (Gelredome, Arnhem)
9 juli: AGOVV v Hartlepool (Sportpark het Maalwater, Heiloo)
11 juli: SDC Putten v Colchester United (Sportpark Puttereng, Putten)
11 juli: Den Bosch v Hartlepool United ( GGZ, Heiloo)
12 juli: FC Eindhoven v Ipswich Town (Jan Louwers Stadion, Eindhoven)
14 juli: FC Den Bosch v Ipswich Town (De Vliert, Den Bosch)

15 juli: FC Utrecht v Colchester United (Trainingscomplex Zoudenbalch)

7 Reacties op “Britse clubs in Nederland

  1. Vooral die van Ipswich lijken leuk. Gespeeld in een aardig stadion (geen gewoon sportpark) en Ipswich is toch een club met een zekere historie. De echtegenoot van mijn therapeute toen ik in Belfast woonde was een Ipswich fan, zo nu en dan kijk ik nog eens naar hoe ze het doen en welke resultaten ze halen.

    Maar dat FC Eindhoven, is dat als tegenstander wel ietwat boeiend? Eindhoven is toch een PSV gebied, terwijl dat FC Eindhoven weinig volk lokt (een stadion met meer Ipswich-volgers dan lokale fans doemt al voor ogen op), of vergis ik me daarin?

  2. FC Eindhoven trekt maar weinig volk, maar ik denk dat Ipswich niet met meer man zal komen. Toen die een paar jaar geleden bij Willem II waren, hadden ze een mannetje of 50-60 bij. Ik zit eraan te denken om naar beide duels te gaan. Heiloo is veel te ver weg voor mij, net zoals Putten. Vitesse v Chelsea spreekt me dan weer voor geen meter aan.

  3. Het eerste duel in Heiloo zal trouwens gespeeld worden bij Sportpark het Maalwater, en het tweede duel op het terrein van de GGZ in Heiloo

  4. Volgens de Inverness Reds komt Aberdeen wel degelijk naar Nederland maar spelen ze net over de grens…

    http://www.invernessreds.co.uk/pre-season-tour-in-holland

  5. Aberdeen tegen Gladbach zou erg mooi zijn🙂.

  6. Gladbach speelt 9 juli tegen Aberdeen en 23 juli tegen Sunderland. Ik heb het stadion van Gladbach inmiddels te vaak gezien om daar voor een vriendschappelijke pot naar toe te rijden al schijnt het vorig jaar tegen Liverpool wel erg leuk geweest te zijn.

  7. Pingback: Lazy saturdays Doordebenen

Geef een reactie

