Derelict Saltergate

Slecht nieuws uit Engeland afgelopen donderdag. Heel slecht nieuws, want Saltergate gaat plat en er komen huizen op die eens sacrale plek. De gemeente heeft namelijk toestemming gegeven. Jammer, want ik had het graag willen behouden als een bedevaartsoord. Het is niet voor niets dat de makers van “The Damned United” perse Saltergate als decor wilden, want dat oude stadion van Chesterfield kwam het meest dicht in de buurt bij hoe het ooit was in Engeland. Ik heb het geluk gehad er afgelopen februari nog binnen te dringen en er wat foto’s te maken van het verlaten en vervallen stadion. Ik heb zelfs geprobeerd om een oude crash barrier mee te nemen, maar die zaten. Foto’s heb ik wel gemaakt en die zijn hier te zien. Een jaar geleden schreef ik een heel stuk over de geschiedenis van Saltergate en dat is hier te lezen. Een laatste groet aan dit geweldige stadion.

3 Reacties op “Derelict Saltergate

  1. Zondagavond was the Damned United weer eens op tv (BBC 1) en wat een geweldige film. Ook Saltergate kwam verkleed als Baseball ground prominent naar voren.

  2. Dat is echt genieten. Zo zonde dat ze die handel gaan afbreken. Hopelijk valt de Steel City derby dit jaar vroeg, zodat ik er nog een keertje naartoe kan.

  3. mijn verlanglijst is zojuist wat langer geworden. Welk een feyne fotoreeks!

Geef een reactie

