Play-offs Football League

Het reguliere seizoen zit erop. Altijd jammer, maar gelukkig hebben ze sinds 1987 in Engeland play-offs. Natuurlijk hoor je daar op tegen te zijn, maar zelf vind ik het wel mooi. Waren ze er niet geweest, dan had ik 3,5 maand zonder Engels voetbal moeten doorbrengen. Bijna onmenselijk. Gelukkig gaat het vanaf donderdag starten met Nottingham Forest v Swansea City, waarna er iedere wel een of twee potjes te zien zijn. Mijn hoop voor promotie: een Welshe club, Huddersfield en Accrington Stanley. Wat ik denk: Reading, MK Dons en Shrewsbury.

The Championship

Nottingham Forest v Swansea City 0-0

Reading v Cardiff City 0-0

Swansea City v Nottingham Forest 3-1

Cardiff City v Reading 0-3

Finale: Swansea City v Reading (Wembley) 30 mei

League One

Bournemouth v Huddersfield Town 1-1

MK Dons v Peterborough United 3-2

Huddersfield Town v Bournemouth 3-3

Peterborough United v MK Dons 2-0

Finale: Huddersfield Town v Peterborough United 0-3

League Two

Torquay United v Shrewsbury Town 2-0

Stevenage v Accrington Stanley 2-0

Shrewsbury Town v Torquay United 0-0

Accrington Stanley v Stevenage 0-1

Finale: Stevenage v Torquay United 1-0

En voor degene die wil gaan en een overzicht van dag tot dag. Als er geen tijd achter staat, is de wedstrijd om 19:45. Finales zijn om 15:00.

Nottingham Forest v Swansea City (12 mei)

Reading v Cardiff City (13 mei)

Bournemouth v Huddersfield Town (14 mei) -> 12:45

Torquay United v Shrewsbury Town (14 mei) -> 17:45

MK Dons v Peterborough United (15 mei) -> 12:15

Stevenage v Accrington Stanley (15 mei) -> 18:30

Swansea City v Nottingham Forest (16 mei)

Cardiff City v Reading (17 mei)

Huddersfield Town v Bournemouth (18 mei)

Peterborough United v MK Dons (19 mei)

Shrewsbury Town v Torquay United (20 mei)

Accrington Stanley v Stevenage (20 mei)

Finale League Two (28 mei)

Finale League One (29 mei)

Finale Championship (30 mei)

13 Reacties op “Play-offs Football League

  1. Mijn hoop: Nottingham Forest (al zou Swansea ook niet verkeerd – in principe geen voorstander van Welshe clubs in het Engels voetbal maar Swansea spreekt me dan wel meer aan dan Reading of Cardiff) ; MK Dons ; en Accrington (en als die het niet halen: Torquay)

  2. C’mon Bluebirds!

  3. Vraagje: waarom Old Trafford voor de finales van League One en Two playoffs? Horen dit soort wedstrijden niet op Wembley volgens de traditie? Ik weet dat de Champions League finale een stoorzender is dit jaar, maar dat is toch maar 1 dag en verklaart dan toch niet waarom ook de finales op andere dagen elders plaatsvinden?

    Nu ben ik niet zo aan tradities als dit gehecht en maakt het niet zo uit in welk stadion gespeeld wordt (als het maar neutral ground is, kwestie van gelijke kansen voor beide teams) maar de Britten hechten doorgans wel veel belang aan het traditionele aspect van dergelijke wedstrijden. Op de jaren van de verbouwing van Wembley na speelt men zulke finales al sinds mensenheugnis op Wembley.

    • De CL finale is op een zaterdag dit jaar (28 mei) en die dag en de dag erop is het stadion daarom niet bruikbaar. Van de Uefa mag er ook twee weken voor de finale niet op het veld gevoetbald worden, vandaar dat ook de Conference finale niet op Wembley gespeeld wordt.

      • De UEFA dictator dus. Dat men vooraf niet op het veld mag spelen om een goede staat van terrein te garanderen kan ik nog ergens inkomen, maar waarom men de dag erna niet op Wembley mag spelen is me een raadsel. Eens die finale gespeeld maakt het toch niet meer uit voor UEFA, en van een enkele partij zal die grasmat toch ook niet meteen aan flarden gespeeld zijn? Organisatorisch twee wedstrijden op twee dagen is allicht te lastig? Een andere reden lijkt me niet meteen voor de hand liggend …

  4. Die finale is ’s avonds, dus het gaat nooit lukken om dat stadion weer op tijd schoon op te leveren. Dat snap ik nog wel. Kwalijker vind ik dat Luton en Wimbledon de week ervoor niet op Wembley mogen spelen.

    • Dat begrijp ik dan weer ergens wel, als je de CL finale wilt organiseren kan je geen risico’s nemen met de grasmat. Wil je de traditie van playoff finales in Wembley intact houden, dan simpelweg geen CL finale willen organiseren. Maar dat de dag nadien geen match kan (desnoods ’s avonds) vind ik vreemd. Er zijn wel vaker twee belangrijke matchen op korte tijd, dus vreemd dat men op een 3/4 dag tijd een stadion niet speelklaar en netjes kan krijgen.

      Old Trafford is nu wel geen slechte keuze als alternatief, al is het een beetje vreemd dat bv Swansea-Cardiff en Luton-Wimbledon (beiden derby’s) gespeeld zouden worden op behoorlijke afstan van beide clubs.

  5. Je gewenste Welshe finale komt dichterbij. Ofwel wint Cardiff hun halve finale en heb je sowieso je wens, ofwel weet je meteen duidelijk voor wie te supporteren in de finale🙂

    Ik ben op zich niet zo voor Welshe teams in de Engelse league, maar Swansea vind ik op zich wel een leuke club dus die zou ik het nog best gunnen. Die lijken ook iets minder nationalistisch, terwijl Cardiff een wat hypocriet iets heeft met hun verbranden van Engelse vlaggen maar wel niet in de Welshe league willen spelen. Als het tot een Welshe finale komt, gaat mijn steun naar Swansea.

    PS: staat die Belgische keeper Ma-Kalambay nog altijd in doel bij Swansea? Ik weet dat ie daar is terechtgekomen nadat ie het bij Hibs niet zo goed deed, maar sindsdien besteedt de Belgische pers amper aandacht aan hem. E

    • Vervolledigen van mijn eerdere post: en zeggen dat die Ma-Kalambay voorheen nog door Anderlecht werd gepolst en sommigen hem als toekomstig doelman van de Belgische nationale elf zagen. Is tot nu toe in het UK toch behoorlijk door de mand gevallen dus ik hoop voor Swansea dat, mits promotie, ze een andere doelman halen.

  6. Ik heb die Ma-Kalambay bij Hibs een keer zien keepen en die was zó slecht. Ik verbaas me erover dat die bij Swansea nog een contract heeft gekregen.

    • Ma-Kalambay (van Congolese origine maar opgegroeid in België) was een grote belofte in België. Hij zat op een gegeven moment bij Chelsea en Anderlecht wilde hem halen, maar hij weigerde omdat hij liever bij Chelsea wilde doorbreken. Intussen denk ik dat hij maar beter zijn lat wat lager legt, hij is in België in de anonimiteit verzeild geraakt en de interesse van grote clubs uit de Premiership zal ook allicht op een laag pitje staan. De Belgische nationale ploeg kan ie ook vergeten, voor de plek in doel wordt dat een tweestrijd tussen toptalenten Simon Mignolet (die in Sunderland er in slaagde Craig Gordon uit de ploeg te spelen) en Thibaut Courtois (toptalent bij Genk en met lengtes voorsprong de beste doelman uit de Belgische liga)

      Ma-Kalambay speelde nooit een A interland voor België (enkel jeugd interlands) dus misschien wil Congo hem nog wel.

  7. Intussen comfortabele 0-3 voor Reading bij Cardiff. Finale Swansea-Reading voor de laatste promotieticket richting Premier League.

  8. Had ik niet voorspeld dat MK Dons het niet ging halen? Ik hoopte er wel op, maar ik voelde na die 3-2 thuis al dat die marge te klein was en ze het weer gingen verknallen, net als de vorige seizoenen. Het seizoen lijkt altijd net ietsje te lang te duren voor MK. Ik heb slechts flarden van de wedstrijd op Peterborough gezien maar het leek me daar wel een alleraardigst stadion, de terracing achter doel leek niet dermate bijzonder maar de main stand leek me wel erg leuk.

Geef een reactie

