Play-offs Non-league

Gisteren zijn de laatste wedstrijden in het reguliere seizoen van de non-league gespeeld. De kampioenen en degradanten zijn bekend, maar het toetje moet nog komen: de play-offs! Om de laatste promovendus te bepalen gaan er de komende weken overal wedstrijden worden gespeeld. Ik heb me beperkt tot de vier hoogste niveaus in de non-league, omdat het daaronder aardig obscuur gaat worden. In sommige competities hebben ze al een wat potten gespeeld. Die uitslagen zijn al ingevoerd. Tenslotte heb ik tussen haakjes de plaats in de ranglijst gezet. Vooral belangrijk onder de Conference, want daar wordt de finale niet op neutraal terrein gespeeld, maar bij de als hoogste geëindigde club.

Conference Premier

Wrexham (4) v Luton Town (3) 0-3

Fleetwood Town (5) v AFC Wimbledon (2) 0-2

Luton Town v Wrexham 2-1

AFC Wimbledon v Fleetwood Town 6-1

Finale AFC Wimbledon (2) v Luton Town (3) 0-0 (4-3 na penalty’s)

Conference North

Guiseley (4) v Boston United (3) 1-0

Nuneaton (5) v AFC Telford (2) 1-1

Boston United v Guiseley 3-2 (2-3 na penalty’s)

AFC Telford v Nuneaton 2-1

Finale: AFC Telford (2) v Guiseley (4) 3-2

Conference South

Chelmsford United (4) v Ebbsfleet United (3) 1-4

Woking (5) v Farnborough (2) 0-1

Ebbsfleet United v Chelmsford United 2-1

Farnborough v Woking 1-1

Finale: Farnborough (2) v Ebbsfleet United (3) 2-4

Northern Premier League

Premier Division

Bradford Park Avenue (3) v FC United of Manchester (4) 0-2

Colwyn Bay (2) v North Ferriby Town (5) 2-0

Finale: Colwyn Bay (2) v FC United of Manchester (4) 1-0

First Division North

Chorley (3) v Curzon Ashton (4) 2-1

Skelmersdale United (2) v AFC Fylde (5) 0-1

Finale: Chorley (3) v AFC Fylde (5) 2-0

First Division South

Newcastle Town (2) v Grantham Town (5) 0-3

Rushall Olympic (3) v Brigg Town (4) 3-0

Finale: Rushall Olympic (3) v Grantham Town (5) 2-0

Isthmian League

Premier Division

Tonbridge Angels (2) v Harrow Borough (5) 3-2

Bury Town (3) v Lowesoft Town (4) 1-2

Finale: Tonbridge Angels (2) v Lowesoft Town (4) 4-3

Division One North

Needham Market (2) v Brentwood Town (5) 1-3

Wingate & Finchley (3) v Harlow Town (4) 4-2

Finale: Wingate & Finchley (3) v Brentwood Town (5) 3-2

Division One South

Bognor Regis Town (2) v Dulwich Hamlet (5) 1-3

Whitehawk (3) v Leatherhead (4) 1-1 (3-4 na penalty’s)

Finale: Leatherhead (4) v Dulwich Hamlet (5) 4-3

Southern League

Premier Division

Hednesford Town (2) v Leamington (5) 3-1

Salisbury City (3) v Cambridge City (4) 1-0

Finale: Hednesford Town (2) v Salisbury City (3) 2-3

Division One Central

Hitchin Town (2) v Slough Town (5) 4-1

Daventry Town (3) v Biggleswade Town (4) 2-0

Finale: Hitchin Town (2) v Daventry Town (3) 2-0

Division One South & West

Sholing (2) v Thatcham Town (5) 2-0

Mangotsfield United (3) v Frome Town (4) 1-3

Sholing (2) v Frome Town (4) 0-1

11 Reacties op “Play-offs Non-league

  1. Wie zie je het liefst de Conference Premier play-offs winnen? Ik denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar Luton maar zou eigenlijk alle vier graag (weer) in de Football League zien…

    • Ik heb weinig met Fleetwood, dus die het minst. Als ik mag kiezen, ga ik voor Wrexham. Maar Luton vind ik ook geweldig. Voor AFC Wimbledon is het denk ik te vroeg. Ik baal wel dat de finale niet op Wembley is, want dan was het met Luton v Wimbledon zowat uitverkocht geweest.

  2. de winnaar van Wrexham-Luton mag wat mij betreft ook de finale naar de League Two winnen. Beiden erg leuke clubs.
    In Conference North geen echte band met geen van die clubs, in Conference South hoop ik op Woking (altijd al een aardige club gevonden).
    Northern Premier League is een pest-v-cholera finale want ik vind niet dat die Welshe clubs in de Engelse competitie thuishoren. Desondanks is zo een club nog steeds leuker dan die kunstmatige hype FC United. Colwyn dus maar bij gebrek aan betere alternatieven.
    Voorts hoop ik eigenlijk vooral op Wingate & F.; de rest kan me niet zo boeien. Maar als Israel-liefhebber gun ik de joodse clubs in andere delen van de wereld graag hun succes, en het logo van deze club met die Davidster er in is ook heel leuk. Mazel tov dus (FYI is dit Hebreeuws voor “good luck!”) voor Wingate!

    • Helemaal eens met je mening over FC United. Als die promoveren is dat een nekslag voor de normale non-league clubs.

      • Anderzijds is AFC Wimbledon niet zó gek verschillend van dat FC United (al vind ik dat FC United nog enger – misschien omdat ik ook ManUre zelf absoluut naar vind). Ik ben geen liefhebber van relocaties, maar MK Dons met alle zonden van Israel verwijten en intussen AFC Wimbledon verheerlijken (terwijl Wimbledon zelf een grijze muis met weinig fans was) is ook ietwat absurd vind ik.

        Liefst zie ik Wrexham of Luton promoveren. Traditieclubs met een leuk stadion en behoorlijke aanhang. Dan nog Woking en Wingate en ik ben tevreden. In de andere divisies zit er niet meteen wat bij dat me aanspreekt, dus ik hoop op een drieluik met Wingate, Woking en Wrexham of Luton (de 3x W is louter toeval en niet te wijten aan een fetish voor die letter)

        Gek trouwens dat de Conference finale niet op Wembley is. De Britten houden doorgaans nogal van traditie. En het stadion van Man City is als moderne ground niet bepaald traditie.

  3. FC United en AFC Wimbledon zijn totaal verschillend. Ik snap ook niet dat die twee altijd zo geforceerd aan elkaar worden gelinkt.

    De Conference finale is niet op Wembley vanwege de CL-finale. Helaas, want anders was ik gegaan.

    Uitslagen van vandaag:

    Colwyn Bay (2) v FC United of Manchester (4) 1-0 (Hell yeah)
    Chorley (3) v Curzon Ashton (4) 2-1
    Skelmersdale United (2) v AFC Fylde (5) 0-1
    Rushall Olympic (3) v Grantham Town (5) 2-0
    Hednesford Town (2) v Salisbury City (3) 2-3
    Hitchin Town (2) v Daventry Town (3) 2-0
    Sholing (2) v Frome Town (4) 0-1

  4. FC United werd bij haar oprichting bijgestaan door AFC Wimbledon die met advies en hulp op de proppen kwamen. Beide clubs zijn een soort revolt van fans die zich tegenover een bestaande club afzetten. De link is dus wel gerechtvaardigd lijkt me, en beide clubs zijn in mijn mening overhyped. AFC Wimbledon heeft tal van sympathisanten die vroeger geen zak om Wimbledon FC gaven. MK Dons is de enige echte opvolger van Wimbledon FC, al de rest is emotioneel gedoe dat de feiten tracht te ontkennen onder het mom van “traditie”. Zowel AFCW als United of Manchester zie ik liever NIET promoveren.

    Heb je ergens een link met de uitslagen tot en met het allerlaagste niveau? In sommige counties is dat divisie 21 of zo, vaak zitten er erg leuke clubnamen in die erg obscure leagues.

    • MK Dons is helemaal niet de opvolger. Ze hebben zelfs de FA Cup terug gegeven aan Merton. En het is totaal anders wanneer je club verdwijnt (Wimbledon had niet veel fans, maar nog altijd een paar duizend. Mogen van jou dan alleen topclubs met grote aantallen fans bestaan?) naar een stad meer dan 100 km verderop, dan wanneer je club wordt overgenomen en je bang bent dat er geen prijzen meer komen. Daarnaast zijn alle FC United -fans fan van Man United, maar zal er geen AFC Wimbledon-fan nog fan zijn van MK Dons.

      • wat mij betreft heeft zelfs een club zonder fans bestaansrecht. Als de spelers op het veld het goed doen, doet het er mij betreft niet toe of er nu 500 of 50000 fans langs de zijlijn staan.

        MK Dons had de cup nooit aan Merton mogen teruggeven want daarmee gaven ze toe aan fake sentimenten en aan de hele hype rond dat al even kunstmatig gehypete AFC Wimbledon. Dat fans niet blij waren met die verhuis is 1 zaak, maar dat maakt van een verhuis nog altijd geen strafbaar feit. De club is en blijft een verderzetting van het originele Wimbledon FC, of de fans die verhuis nu leuk vonden of niet. AFC Wimbledon is een nieuwe club. MK Dons is een verderzetting van Wimbledon FC. Dat die verderzetting een andere locatie heeft dan de originele club verandert dat feit niet. Ze hadden gewoon die beker nooit mogen teruggeven want die kwam Wimbledon FC toe. En Wimbledon FC bestaat heden ten dage met een nieuwe naam en nieuw logo (MK Dons), het is en blijft gewoon die club die toen destijds onder de originele naam de FA Cup won. Ik vind de hele anti-MKD emoties enorm opgeklopt. Gelukkig begint dat stilaan te verdwijnen. Indien het ooit tot een MK Dons-AFC Wimbledon komt zou ik spontaan voor MK supporteren. Zij hebben al zoveel verwijten over zich heen gekregen (mijns insziens onterechte verwijten) en het is mooi dat de club op het veld het ongelijk bewijst van allen die hen bekogelden met verwijten.

        Met toeschouwersaantallen heeft mijn opinie niets te maken. Wat mij betreft heeft een club met 50 fans evenveel bestaansrecht als een club met 50000 fans. Het gaat hem simpelweg om logica. Het is niet omdat een club verhuist dat het daarmee plots haar geschiedenis verliest. Het is niet omdat een club haar naam verandert dat het daarmee plots een andere club is geworden. Als we elke club die ooit verhuisde en/of naam aanpaste gaan behandelen als MK Dons zitten we in een straatje zonder einde. De verhuis van MK Dons was volkomen legitiem en die beker teruggeven was toegeven aan het lobbyen van mensen die –in mijn mening– geen poot hebben om op te staan. AFC Wimbledon is een nieuwe club die nooit enige FA Cup heeft gewonnen en in de jaren 80 simpelweg nog niet bestond.

  5. Uitslagen van vandaag:

    Guiseley (4) v Boston United (3) 1-0
    Nuneaton (5) v AFC Telford (2) 1-1
    Chelmsford United (4) v Ebbsfleet United (3) 1-4

    Tonbridge Angels (2) v Harrow Borough (5) 3-2
    Bury Town (3) v Lowesoft Town (4) 1-2
    Needham Market (2) v Brentwood Town (5) 1-3
    Wingate & Finchley (3) v Harlow Town (4) 4-2
    Bognor Regis Town (2) v Dulwich Hamlet (5) 1-3
    Whitehawk (3) v Leatherhead (4) 1-1 (3-4 na penalty’s)

  6. Luton-Wimbledon in de finale van de Conference play-offs. Heb een voorkeur voor Luton vanwege de historie van die club, maar ik heb een voorgevoel dat het Wimbledon wordt. Die Mohamed scoort de laatste weken wel erg vlotjes, en na die ruime zege in de halve finale zitten die qua moraal op een wolk. Ik gok op winst voor Wimbledon.

Geef een reactie

