Crystal Palace Ale

Voetbal en bier horen bij elkaar. Veel voetballiefhebbers drinken graag flink wat gerstenat, terwijl ze naar een wedstrijd kijken. In veel stadions schenken ze de bekende biermultinationals, maar bij Crystal Palace wilden ze meer variatie. Dit jaar experimenteerde de club met zogenaamde “Real Ales”, dat zijn vaak lokale biersoorten die in kleinere oplage en op authentieke wijze zijn gebrouwen. Vanaf komend seizoen wil Palace zelfs nog verder gaan. Dan heeft de club namelijk een eigen biersoort en zal in Selhurst Park het biertje “Crystal Palace Ale” te verkrijgen zijn. Een lokaal drankje gebrouwen door fan Neil Morrisey. Het zal op 14 mei, wanneer in het stadion het “Crystal Palace Beer Festival” zal plaatsvinden, worden geïntroduceerd. Het etiket ziet er al veelbelovend uit. Komend seizoen toch maar eens een revisit Selhurst Park doen om dit ter gaan proeven.

4 Reacties op “Crystal Palace Ale

  1. Nu moet ik zeker naar Selhurst Park toe.

  2. Ik hou absoluut niet van bier. Ik drink überhaupt geen alcohol, maar herinner me van vroeger dat een glas bier leegdrinken horror was, veel te bitter. Als gevolg was ik dus een heel onervaren drinker die ook geen hoeveelheden gewend was. Een luttele 3 pintjes op de bus naar Geel (Verbroedering Geel – KVO) was dus voldoende om me dronken te voeren en ik heb me –naar ik hoorde– de hele wedstrijd raar staan gedragen op de tribunes, al herinner ik me bitter weinig van wat er na dat derde pintje gebeurde🙂 Sindsdien houd ik het wijselijk bij cola.

  3. Ik hou persoonlijk wel van een glaasje bier. De afgelopen weken een paar keer in Duitsland geweest, bij MSV Duisburg en RWE en dan kom je als bierliefhebber echt aan je trekken en het is ook nog erg goedkoop.
    Je kunt er ook gewoon op straat een fles kopen of drinken bij het stadion. Als ik dat bij Feyenoord doe heb ik gelijk een stadionverbod van een jaar en een fikse geldboete te pakken.
    Joris ik snap waarom RWE je favoriete club in Duitsland is. Ben geweest tegen Vfb Huls echt fantastische sfeer in het stadion. Ga volgend seizoen zeker nog een keer als ze in de Regionalliga spelen.

  4. Mijn favoriete clubs in Duitsland zijn Union Berlin en Türkiyemspor Berlin (die laatsten doen het helaas vreselijk slecht dit seizoen). Duitsland is mijns insziens ook misschien wel het boeiendste groundhoppingland van West Europa. In de lagere reeksen zitten echt enkele pareltjes. Enkel in het voormalige Oostblok vind je nog oudere en nog authentieker stadions. Een groundhoppingtrip naar Minsk en Oekraïne is een beetje een natte droom van me (in combo met een bezoekje aan Lukashenko natuurlijk)

Geef een reactie

