De Woensdagfoto: Goldstone Ground (P-P), Brighton & Hove Albion

4 Reacties op “De Woensdagfoto: Goldstone Ground (P-P), Brighton & Hove Albion

  1. Een mooie klassieker dit. Ik ben nog in de oude Goldstone Ground geweest in ’91. Kreeg een spontane rondleiding van de big boss. In die barakken die je op de foto ziet zaten de bestuurderskamers. Ik kreeg nog een oud programmaboekje mee, dat volgens hem heel bijzonder was omdat het een wedstrijd tegen Leicester was waar Lineker toen nog speelde. Ik heb dat programmaboekje uiteraard bewaard. De kant waarvandaan de foto is genomen is trouwens nog mooier, geweldige terracing daar. Zonde dat je het een paar jaar na mijn bezoek hebben gesloopt. Net als The Dell waar ik een dag later was. Fratton Park, dat ik ook meteen maar even meepikte, staat er nog, maar lijkt ook in bijna niets meer op het stadion dat ik toen aantrof.
    Geweldige site heb je trouwens. Een klein beetje jaloers wordt ik er wel van..

  2. De tribune achter het doel met die schuine kant (waar die weg achterlangs loopt) waren ze toen ik er was net aan het verbouwen. Ik denk dus dat dat de voormalige chocolate boxes stand was die je bedoeld. Daar was ik dus net te laat voor.. Door die verbouwing kon ik trouwens wel het stadion in, dus dat was weer een gelukje.

    Ik heb toen foto’s gemaakt, maar op een foto van mezelf in de dug out van de Goldstone Ground na liggen ze al 20 jaar ergens bij m’n moeder in de garagebox waarschijnlijk. Onvindbaar dus… Niet dat ik er veel had gemaakt trouwens, terracing met crash barriers maakte toen nog niet zoveel indruk op een of andere manier.. En het hielp ook niet dat ik een voetbalhater als vakantiegenoot had..
    Ik ben die vakantie ook nog in Ninnian Park geweest en in Gay Meadow van Shrewsbury, dus ik heb er nog het beste van weten te maken. Een jaar eerder was ik nog in Victoria Park van Stoke City, Valley Parade (met een shed waar de tribune een paar jaar eerder was verbrand) en Vale Park, toen daar nog terracing aan de lange zijde was (sta nog op de foto met good-old Robin van der Laan!).
    Sindsdien probeer ik elke britse vakantie een paar stadions te zien, maar tegenwoordig krijg ik ‘the missus’ lang niet altijd zo gek (én niet om naar de UK te gaan, én niet om in elke stad het stadion te bezoeken). Zo heb ik er al een paar mooie gemist helaas… Maar ook een paar mooie gezien, een stuk of 20 moet ik wel aankomen zo onderhand. Nog lang geen 116…😉

    In nederland kwam ik begin jaren 90 een heel eind om alle stadions te zien door met de ov-jaarkaart Telstar een paar seizoenen achterna te reizen. Zou voor jou een vinck-makkie moeten zijn om in één weekend alle nederlandse betaalde clubs te bezoeken. Of een jaartje jupiler met Willem II?😉

Geef een reactie

