Doingthe116 update

Het seizoen begint langzaam zijn einde te naderen. Altijd een mooie tijd, want er gaan al wat beslissingen vallen. Tijd dus om nog eens naar Engeland te gaan en mijn blog vol te plempen met nieuwe artikelen. Hieronder een wat er allemaal jullie in april allemaal kunnen verwachten op doingthe116.

 Doing the 116

Ik had de afgelopen week wat problemen met het uploaden van mijn foto’s, dus mijn verslagen hebben wat vertraging opgelopen. Gisteren heb ik mijn tripje naar Kilmarnock online gezet en de verslagen over Irvine Meadow XI en de League Cup finale zullen snel volgen. Ook het verhaal over Marlow v Barton Rovers hoop ik ergens eind volgende week online te zetten. Daarnaast ben ik bij Berchem Sport v Racing Mechelen geweest en die hoop ik samen met het Lyra verhaal ook nog deze maand nog af te hebben.

Blogging FC

Sinds afgelopen week heb ik een nieuwe categorie aan mijn blog toegevoegd “The Library”. Nee, dat is geen serie over het voormalige stadion van Arsenal, maar daar kan ik alles kwijt over boeken, films en muziek. De aftrap vindt over een paar dagen plaats met een artikel over “Blue Moon”, het lijflied van Man City. Daarnaast komen er stukjes over Frank Barson, de hardste
Engelse voetballer ooit, en de Sir Thomas Lipton Trophy. Verder heb ik plannen om een stuk over Exeter in Brazilië te schrijven en een reisgids voor de Paasdagen. Afhankelijk van welke wedstrijd ik op 16 april ga bezoeken, komt er nog een stuk over of Braintree Town of Sutton United. De maand hoop ik af te sluiten met een nieuwe “Derby Fever”. Ditmaal wil ik de Devon derby tussen Exeter en Plymouth gaan behandelen.

Naar het beloofde land

Het weer begint beter te worden en de beslissingen gaan vallen, dus tijd om nog een paar keer te gaan. Vast staat in ieder geval de dubbel in Devon met Torquay v Chesterfield op vrijdagavond 29 april. Een heerlijke pot, want Torquay kan nog de play-offs halen. Het uitvak is ondertussen al uitverkocht, want The Spireites zijn tegen die tijd waarschijnlijk al kampioen. De dag erop trappen om 12:00 Exeter en Plymouth. Voor het eerst sinds 1999 een echte Devon derby in Exeter. Als het meezit, kunnen we live getuige zijn van het feit dat Exeter de aartsrivaal naar League Two trapt. Verder heb ik met potlood al Southend v Bradford op 15 april in de agenda gezet. SJ wil graag naar Roots Hall en dat stadion zie ik graag nog een keer. De dag erop willen we ergens eens non-league pot meepakken. Momenteel zijn Braintree Town en Sutton United daarvoor de belangrijkste kandidaten.

6 Reacties op “Doingthe116 update

  1. Roots Hall gaat toch nog wel een seizoen mee? Onze beoogde trip naar Southend dit seizoen hebben we moeten annuleren omdat er geen treinen reden. I.pv. daarvan zijn we naar Underhill geweest.

  2. Als het om voetbal-gerelateerde boeken en films en muziek gaat, mag “The Game of their Lives” niet ontbreken. Dat is een docu-film over het Noord-Koreaanse team op het WK 1966 in Engeland, toen ze er Italië uittrapten en enkel door Eusebio’s one-man show konden gestuit worden. Middlesbrough omarmde het Noord Koreaanse team toen ook, een vriendschapsband die (hoewel vervaagd) enigzins overeind is gebleven. De film behandelt zowel Noord Korea als land, het WK dat toen in Engeland plaatsvond, als de relatie tussen het Noord Koreaanse team en de Engelse fans (Middlesbrough in het bijzonder)

    Voorts, nu Southend toch aan bod kwam… Alison Moyet, Brits zangeres die bekendheid verwierf met het synthpop-bandje Yazoo, is een die-hard fan van Southend en schreef en zong het lied “Blue”, een hommage aan haar favoriete club. The Undertones, bekende punkband uit Derry, hebben een Derry City schilderij gebruikt als hoes voor een single (ik meen “My Perfect Cousin”)

  3. Dit is de single-hoes. Undertones heb ik een paar jaar geleden nog gezien. Zonder Feargal Sharkey uiteraard.

  4. Ik ook. Waar heb je ze precies gezien? Ik zag ze in Berlijn toen ik daar woonde. December 2007, een ijskoude winteravond in Berlijn. The Undertones speelden toen in een zaaltje in de wijk Kreuzberg waar meer Turken dan Duitsers wonen en waar, met haar vele punks, een enorm alternatieve sfeer heerst. In feite de enige plek in Berlijn die echt past voor een punk-concert. Ik wist op voorhand niet goed wat te verwachten omdat ik Feargal’s stem gewend was, maar vermaakte me toch echt goed. De nieuwe zanger is ook best goed.

    En inderdaad, The Undertones zijn Derry City fans. En vice-versa. Ik herinner me een duel tussen Linfield en Derry toen ik in Noord Ierland woonde ; de Derry aanhang begon massaal Teenage Kicks in te zetten. De Linfield aanhang wist dat dermate te waarderen dat zij spontaan applaudisseerden voor de Derry fans. Mooi toch dat wat ooit een risicowedstrijd was nu in een sfeer van vriendschap kon doorgaan. Een dikke 500 Derry fans in koor Teenage Kicks horen zingen in een stadion, dat is echt leuk en zoveel origineler dan de klassieke songs die je in de stadions hoort.

    In de clip van My Perfect Cousin zie je de band een partijtje voetballen, en Feargal draagt een shirt van Derry City.

  5. Ik heb ze in wijlen Nighttown gezien in ons eigen Rotjeknor en in LVC in Leiden. Ik denk zo rond 2003.

    Ik krijg gelijk trek in een Mars bar😉

Geef een reactie

