Stranraer of Irvine?

Het leven is een  zware worsteling en bestaat vooral uit moeilijke keuze’s. Zo ga ik deze zondag naar Celtic v Rangers, maar moet ik kiezen waar ik zaterdag naartoe wil. De keuze bestaat tot nu toe uit twee wedstrijd. Het gaat of Stranraer v Elgin City worden of Irvine Meadow XI v Auchinleck Talbot. Welke pot zal ik kiezen? Graag jullie advies.

Stranraer v Elgin City

Stranraer is een club die al lang op mijn lijstje staat. Het is de meest zuidelijke club in de Schotse League. Mooi is dat Elgin City dan weer de meest noordelijke is. Fans die gaan moeten zeven uur in de bus zitten. Stranraer ligt ook dicht bij de zee en dat waardeer ik altijd wel. De club doet het ook erg goed en staat op de tweede plek. Arbroath lijkt wel kampioen te gaan worden, maar met nog drie andere clubs strijdt Stranraer om de drie play off plekken.

Irvine Meadow XI v Auchinleck Talbot

Irvine Meadow XI is een gekke naam, maar ze hebben een geweldige hoofdtribune. Daarnaast is de pot tegen Auchinleck Talbot een klassieker. Beide Junior Clubs komen uit Ayrshire en het is de kwartfinale van de Junior Cup, de hoogmis van het Junior Football. Junior Leagues zijn overigens geen jonge knulletjes, maar dat is het Schotse amateur/semi-profvoetbal. Voordeel van deze pot is dat ik het kan combineren met Kilmarnock v Motherwell om 12:00.

9 Reacties op “Stranraer of Irvine?

  1. Irvine XI – Auchinleck Talbot, het wordt nu wel eens tijd dat jij het Schotse Junior Football gaat ontdekken!

  2. Irvine XI – Auchinleck Talbot, zeker omdat je nadien met de Saturday Service in het uitvak kan gaan staan.

  3. Ik heb Stranraer een keer vriendschappelijk zien spelen tegen Cliftonville. Wel een leuk stadion maar het leukst waren de supporters uit Noord ierland met wie ik na de wedstrijd in de pub ben beland en die nog met de boot terug naar huis moesten en mij probeerden over te halen mee te gaan voor nog meer drank….
    Als ik die foto zie van Irvine ziet dat er ook wel goed uit en derbys zijn ook nooit verkeerd. Kilmarnock ben ik ook geweest ook mooi maar wel een beetje saai net als de stad zelf.
    In elk geval veel plezier gewenst. Zelf ga ik zondag een kijkje nemen bij je favoriete Duitse club, RWE.

  4. Ik zou ook gaan voor Medda v Talbot, als de wedstrijd doorgaat tenminste, een paar regendruppels en zo’n junior-wedstrijd wordt afgelast, liefst zo laat mogelijk. Afgelopen weekend was ook bijna alles weer afgelast vanwege sneeuw:-/

  5. Ik zou voor Stranraer gaan. De zuidelijkste club versus de noordelijkste club (benieuwd hoeveel man er van Elgin meereist), stadion dichtbij de zee, en al lang op je verlanglijst. Wat wil je nog meer?🙂 Kan je niet dat andere stadion er bij nemen zonder match? Gewoon stadion vincken en dan op naar Stranraer? Voordeel van die junior league club is dat je er Kilmarnock bijnemen kan, maar die heb je toch al gevinckt? Ik zou voor Stranraer gaan vanwege het nabij-de-zee gevoel (altijd heerlijk als een stadion tegen het water aanligt) en voor het zuidelijkst-noordelijkst curiosum. Extremen spreken altijd aan.

    Wat je ook kiest, have fun! Mocht je voor Stranraer gaan: toen ik in Noord Ierland woonde, was er een Stranraer fanclub in Belfast. Een 5-tal mensen die in een tweewekelijkse boottocht naar Stranraer een excuus zagen om er een dagje zonder de vrouwen op uit te trekken en zich in Schotland te gaan vullen met (te)veel bier. Ik weet niet of die fanclub nog bestaat maar als je in Stranraer een Noord Ierse vlag zou zien, doe ze de groeten van me. Ik dronk vaak in het lokaal in Belfast waar die gasten ook hun stamkroeg hadden. Northern Ireland Stranraer Supporters Club, gekker dan dat is denk ik onmogelijk (hoewel? In Omagh, ook Noord Ierland, is een Accrington Stanley fanclub gevestigd)

  6. Mocht je dit seizoen nog weekend in de buurt van londen zijn dan kan je ook Fulham nog een keer bezoeken. Vrienden van mij hebben 3 seizoenskaarten maar bezoeken bij lange na niet iedere wedstrijd.

  7. Geen discussie, stranrear!!!!

    Je weet waarom..

  8. Ik sluit niet uit dat de supporters van Elgin – als die er al zijn – vanaf Inverness naar Belfast vliegen en dan de boot naar Stranraer pakken. Bij Gretna ben ik ooit wat Ross Couny supporters tegengekomen die op deze wijze naar Stranraer en Gretna (nu Annan neem ik aan) reisden. Toch zou ik ook Irvine Meadow doen, lijkt me specialer. De ground van Stranraer stelt niet zo veel bijzonders voor.

  9. even gevraagd aan een collega van me die Celtic fan is en uit Glasgow komt: niveau van de Junior Leagues is volgens hem zeer laag. Hij adviseert ook Stranraer. (en ik heb ‘m allerminst beïnvloed of zo…). In feite is dit de keuze tussen de betere pot voetbal en de rariteit. Ik zou in dit geval voor Stranraer gaan maar wie ben ik om obscure wedstrijden te veroordelen wanneer FC Andorra bij mij op de vinck-verlanglijst staat?

    Kan je niet beiden doen? Ik bedoel: 1 van beide wedstrijden, en dan de ground van de andere club fotograferen ookal is de wedstrijd al voorbij. Zo heb je beide grounds op foto, hetgeen de keuze tussen de wedstrijden misschien minder moeilijk maakt?

    PS: via Inverness naar Belfast vliegen en de boot naar Stranraer nemen is allicht goedkoper maar ik betwijfel of dit niet erg lang duurt. Zeker als je een low budget maatschappij neemt voor de vlucht, want die reizen vaak naar die tweede luchthaven van Belfast die de facto een half uurtje buiten de stad ligt. Een lange busreis doorheen het toch erg fraaie Schotse landschap lijkt me een leuker optie.

Geef een reactie

