Jimmy Johnstone (30/09/1944-13/03/2006)

3 Reacties op “Jimmy Johnstone (30/09/1944-13/03/2006)

  1. William van Holsteijn

    Een mooi eerbetoon aan een legendarische voetballer, alweer 5 jr geleden dat ik enorm schrok van zijn overlijden. Het was mijn favoriete voetballer en door hem voel ik me enorm aangetrokken tot het Engelse en Schotse voetbal. Ik ben ook voornemens om zijn graf te bezoeken.

    Ik heb het geluk gehad dat ik hem heb zien voetballen en wil hem eren voor wat hij bij mij teweeg heeft gebracht . Het ontstond in een tijd dat het Schotse voetbal internationaal nog iets voorstelde. Ik zag vorige week de Rangers en ben in nov. bij Celtic zelf wezen kijken en dan weet je genoeg.

    De bovenstaande foto ken ik, een volgepakt Ibrox en als je die tribunes ziet weet ik weer waarom ik een liefhebber ben om oude Engelse en Schotse stadions te bezoeken en op Internet af te struinen.

    Dank voor deze hommage, een volkomen terecht idee om Jinky nog eenmaal te eren. The Greatest ever Celt!

    • Het is ook mijn held. Helaas heb ik nooit het genoegen gehad om hem in het echt te zien.

      Er komt ergens in de toekomst (ik verwacht 2012, 45 jaar na de winst in Lissabon) een grote special op deze site over de Lisbon Lions. Vandaar dit keer alleen een foto, want ik kon dit trieste feit natuurlijk niet onvermeld voorbij laten gaan.

  2. Hier in Barcelona is er Celtic Barcelona (een amateurclub op het laagste Catalaanse niveau, oftewel niveau 10 in totaal) ; geen Ierse inwijkelingen of zo, maar opgericht halverwege de jaren 60 en zo genoemd als eerbetoon aan de Lisbon Lions die toen furore maakten. Ze spelen ook in hoops maar ik denk niet dat er enige Ier meespeelt ; hun “stadion” is gewoon een veld met twee doelen en een kleedhok. Een echte amateurclub maar een mooi eerbetoon aan het legendarische elftal dat Celtic toen had.

Geef een reactie

