De Woensdagfoto: Stamford Bridge (1945)

Als de vinckgoden het willen, is het zondag zo ver; dan ga ik mijn laatste Londense ground van de 116 vincken. Stamford Bridge is de gelukkige. Eerlijk gezegd kijk ik er best naar uit. Ik ken geen stadion waar de meningen zo over verdeeld zijn als Stamford Bridge. De ene vindt het geweldig, terwijl de andere het een drama vindt. Zo indrukwekkend als vroeger op de foto hierboven, is het niet meer. Maar toch heeft het tegenwoordig ook wel iets. De vreselijke renbaan rondom het veld is weg en het ziet er lekker compact uit. Aan de buitenkant is het een verschrikking met dat hotel enzo, maar ik hoop dat de binnenkant dat helemaal goed gaat maken. Met een beetje mazzel geeft Ipswich flink wat tegengas, zodat het ook op de tribunes gaat spoken. Dat laatste gebeurt veel te weinig en dat voor een club die ooit bekend stond om zijn fanatieke aanhang. Binnenkort dus genieten van foto’s van het huidige Stamford Bridge en tot die tijd is het wegdromen bij deze foto.

12 Reacties op “De Woensdagfoto: Stamford Bridge (1945)

  1. Wat mooi is dat ze de muren van the shed hebben laten staan en daar foto’s van allemaal legendes hebben opgehangen. Ook het clublied van Chelsea (Blue is the Colour) vind ik briljant en vooral als het hele stadion het meezingt.

  2. Hoop het zo voor je na al die P-P’s. Net zoals ik hoop dat de huidige vorm van Chelsea en de Tractor Boys van Keano er een spektakel van maken.

  3. Hmm… lopen twee zinnen door elkaar maar de strekking is duidelijk. Moet ineens denken aan wat Leeds twee jaar geleden op Old Trafford flikte..

  4. William van Holsteijn

    Ik ben nog in het oude Stamford Bridge stadion geweest; ik moet zeggen dat ik -terwijl ik een geweldige liefhebber ben van die “oude bakken”- het huidige stadion toch meer uitstraling vind hebben. Toendertijd (1979) viel het me behoorlijk tegen, kan ik me herinneren. Die uitstraling betreft uitsluitend de binnenzijde, de buitenkant doet je denken aan een of ander winkelcentrum!
    Overigens, die Main Stand was één van de eerste in Engeland en die dateert alweer van eind jaren ’70! Toen hadden ze al een vooruitziende blik!

    Verder zegt en doet heel Chelsea me helemaal niets, net zo min als het huidige Man. City. Zal wel met de poenerige uitstraling te maken hebben!

    • Heel typisch, want die reactie heb ik al meer gehoord van mensen die het “oude” Stamford Bridge hebben bezocht. Eigenlijk zijn ze allemaal meer te spreken over het huidige stadion.’

      Van Chelsea ben ik ook geen fan, maar dat heeft meer met die extreemrechtse aanhang te maken die ze vroeger hadden. Sowieso ben ik – op Fulham na – geen liefhebber van de Londense PL-clubs. Het doet me allemaal erg weinig. Zo’n Brentford spreekt me dan veel meer aan.

  5. William van Holsteijn

    Qua Londense clubs is het wachten op QPR, dat zal eens tijd worden, ook al zal het maar voor één jaar zijn! Klein als club met een tof, compact stadion.

  6. Ga binnenkort naar Londen maar die staat dan ook genoteerd. Wat is jullie ervaringen met Crystal Palace?

  7. Brentford, Crystal Palace, CAHC, Spurs en Watford ben ik ook geweest.
    Van deze stadions vond ik Selhurst Park de mooiste. Wij zaten zelf op de Holmsdale stand dus tijdens de wedstrijdn heb ik deze niet kunnen aanschouwen. Na de wedstrijd zijn we het stadion een keer rond gelopen en dan zie je pas hoe indrukwekkend deze tribune is.

  8. Dankje, alleen die stand rechtvaardigt al een bezoek.

  9. Ik kwam per ongeluk op deze blog
    Wat hebben jullie toch allemaal tegen Chelsea
    Moet bekennen dat ik met het huidige Chelsea ook minder heb
    Maar kom al sinds 1968 met enige regelmaat bij Chelsea
    Ken ook het mooie oude stadion
    En het beste Elftal wat Chelsea ooit gehad heeft
    Met O.A Osgood ,Hutchinson,Houseman,Cook,Hudson,Hollins,Bonetti
    Zijn er helaas al enkele van overleden
    Voor mij is het nog steeds de Londense club

Geef een reactie

