Annus horribilis

Het was me het jaartje wel, afgelopen seizoen. Tot dan toe had ik alleen een P-P’tje meegemaakt bij Lewes v Kettering, maar in 2010 vond er een perverse orgie van P-P’s plaats. Maar liefst 13 van mijn 39 wedstrijden in de UK werden afgelast. Het begon met Stalybridge Celtic v Hyde United op 1 januari en eindigde met Lincoln City v Shrewsbury Town op 28 december. Voor het eerst in mijn leven brak ik ook een trip vooraf af, omdat de horror niet meer te verdragen was (oké, dit is misschien wat overdreven, maar jullie snappen het idee). Het is te hopen dat het in 2011 allemaal wat beter gaat en we geen P-P’s meer gaan meemaken. Anders ga ik een andere hobby zoeken. Postzegels verzamelen klinkt met dit weer een stuk aantrekkelijker.

Aan de andere kant moet ik niet nuilen, want ik heb ook zat leuke dingen gezien afgelopen jaar. Wat in 2009 niet lukte, lukte in 2010 wel: ik zag Celtic weer een keertje winnen. Daarnaast waren de goalfesten bij Aberdeen v Celtic (4-4) en Burnley v Man City (1-6) erg leuk. Verder was het in Dundalk ook topvermaak en was de sfeer bij Nottingham Forest v Leeds United er eentje om kippenvel van te krijgen. Briljante stadions bezocht ik ook, tijdens bezoeken aan Queen of the South, Crystal Palace, Silsden en Hayes & Yeading. Ik zag een van de laatste wedstrijden van Ilkeston Town en Barnet zich handhaven op de laatste speeldag. Persoonlijk hoogtepunt van Southport v Sheffield Wednesday. Die pot had echt alles en staat in mijn eeuwige top 5.

Voor het komende jaar heb ik al een paar potjes in de agenda staan. Het jaar trappen we af op Stamford Bridge met de wedstrijd Chelsea v Ipswich Town. Daarna een weekendje in begin februari, waar Exeter City v Huddersfield Town en Swansea City v Cardiff City op de rol staan. In maart de South Coast derby tussen Bournemouth en Southampton. Iets later die maand gaan we weer een club sponsoren. Marlow FC is de (on)gelukkige en de wedstrijd die we gaan zien is Marlow v Barton Rovers. Voor de rest zie ik wel op mijn pad komt. Hopelijk nog wat leuke potjes in de play-offs en dan ben ik een tevreden vincker. Rest mij niets anders dan alle lezers en lezerinnetjes een gelukkig nieuwjaar te wensen met hopelijk veel voetbal en weinig P-P’s.

Geef een reactie

