Take it on the chin

“Take it up the chin”,  een uitdrukking die in de UK vaak gebruikt wordt als je tegenslag hebt. Dat is ook wat we het afgelopen seizoen vaak hebben gedaan, maar dit weekend moesten we dat zoveel doen dat we geen kin meer over hebben. Niet alleen vloog Cowdenbeath v Dunfermline eruit door de scheidsrechtersstaking, ook Dundee United v Rangers en de Challenge Cup gingen niet door. Ditmaal door de sneeuw. Het alternatief Motherwell v Hearts werd ons door de neus geboord door de health & safety maffia, wiens doel is om mensen het leven zo zuur mogelijk te maken. Helaas bleek dit alles nog maar de voorbode te zijn van nog grotere ellende, want op maandagmorgen werd besloten om Edinburgh Airport dicht te gooien. De eerstvolgende vlucht naar huis zouden we zes dagen later kunnen nemen. Een horrorreis naar Londen door een poollandschap volgde. Even leken we nog Droylsden v Leyton te kunnen vincken, maar door de gigantische sneeuwval zaten we nog niet eens voorbij Newcastle, toen die wedstrijd startte. Even leken de volgende ochtend, na een horrornacht op het vliegveld, ook de vluchten van Stansted niet te vertrekken. Gelukkig bleef dat ons nog bespaard, maar alles bij elkaar was het een gruwel die z’n weerga niet kent in mijn vinckgeschiedenis. Voor mij dan ook geen trips naar Schotland of het hoge noorden meer van november tot maart en de misselijkmakende Al Gore mag zijn stemmingmakerij over de zogenaamde “globalwarming” in een plek steken waar de zon niet schijnt.

5 Reacties op “Take it on the chin

  1. Klote voor je maar dat is het risico van het vak….
    Zelf ooit een volkomen mislukte trip naar Londen gemaakt: twee afgelaste wedstrijden en een die stijf uitverkocht was dus alleen de pub van binnen gezien….Hopelijk heb je de volgende keer meer succes, zelf had ik dit weekend plannen om in Antwerpen ergens te gaan kijken maar ik denk dat ik de Berg maar ga beklimmen hier om een sneeuwreportage van onze oude trots te maken.

  2. “en de misselijkmakende Al Gore mag zijn stemmingmakerij over de zogenaamde “globalwarming” in een plek steken waar de zon niet schijnt.”

    Schotland dus?😉

    Ik had al veel medelijden met mezelf dat ik in plaats van Hibs – St Mirren sneeuw kan bekijken op Easter Road dit weekend, maar hierbij verbleekt mijn voetballeed toch wel een beetje.

  3. Een Celtic fan die naar Dundee United – Rangers wil, het resultaat heb je gemerkt… God straft onmiddelijk😉

    Tiocfaidh ár lá!

  4. Ik leef met je mee Joris… Dit is horror in het kwadraat. En toen ik gistermorgen op mn fietsje zat vervloekte ik die Al Gore ook. Wat een lulkoek allemaal. Ik hoop dat Willem II met een knallende overwinning as zondag het een beetje goedmaakt😉

Geef een reactie

