The End of The Vetch?

We blijven in Wales, want ik ben een erg triest bericht tegen gekomen op internet. Een van mijn favoriete stadion – The Vetch Field in Swansea – schijnt na jaren van leegstand, toch plat te gaan. Erg jammer, want ik had nog altijd het plan in mijn achterhoofd om dat stadion nog een keer te gaan bezoeken als ik dat nieuwe ding van Swansea City zou gaan bezoeken. Aan The Vetch bewaar ik geweldige herinneringen. Natuurlijk allereerst door die docu van Tom Egbers. Het is eigenlijk vanaf toen, dat ik verliefd ben geworden op het stadion. Na een bezoek aan Swansea City v Bristol Rovers, werd die liefde alleen maar heviger. Helaas verliet de club aan het eind van het seizoen het stadion om in het dodelijke saaie Liberty Stadium te gaan spelen. De gedachte dat The Vetch er nog altijd stond, stelde me gerust. Ik zou er nog wel een keer komen. Maar die zekerheid is nu snel aan het afbrokkelen. Iemand zin om begin feburari naar Swansea v Cardiff te gaan om een laatste tribute te brengen aan dit stadion?

15 Reacties op “The End of The Vetch?

  1. Wat kost zo’n reisje ongeveer? Ik wil er wel eens over na denken….

  2. Als je nog een plekje overhebt wil ik wel mee.
    Denk dat je met jouw oproep zomaar half Nederland met je mee wil.

  3. Het ligt eraan naar welke dag de wedstrijd wordt verschoven. Ik zag dat je al van Amsterdam naar Bristol kunt vliegen voor 64 euro. Daar komen nog de kaartjes voor de wedstrijd bij, dus ik schat zo’n 100 euro. Maak je er een weekend van, dan zal het rond de 150 euro worden.

    • Valt me mee. En ga je in 1 dag of een overnachting? Ik wil wel mee denk ik.

      Vr. gr. Kees.

      • Ik heb zelf nog geen idee of ik ga. De wedstrijd is nog niet verschoven, maar als die naar de zondagvoormiddag gaat, is het wel heel aantrekkelijk om te gaan. Dan maak ik er een weekendje van, waarschijnlijk in combinatie met Newport County v Darlington.

  4. Amai, dat zijn dan wel erg zuinige weekendjes als je vergelijkt met de onze…😉

    Vorig weekend op vrijdagavond vanuit Aalst vertrokken naar Noord-Brabant voor Den Bosch – Volendam, erna overnachting in Aalsmeer, zaterdagmorgen vroeg van Schiphol naar Liverpool, opgepikt door onze maat Graham uit Barnsley, zaterdagmiddag 1 helft van Macclesfield Town v Aldershot Town, zaterdagavond Stoke City v Liverpool en dan gaan pitten bij onze maat.

    Die zette ons zondagmorgen af aan het station van Huddersfield, van daar naar Liverpool voor Everton v Arsenal, na de wedstrijd te voet naar het stadscentrum, taxi naar de luchthaven, terugvlucht naar Amsterdam en van daar met de auto terug naar Vlaanderen.

    Onze tripjes heeft ons toch een kleine 350 euro gekost, moet ik zeggen (wat nog altijd aannemelijk is voor een lang weekend met 4 wedstrijden).

    Tot op heden staan op mijn blog nog maar 6 verslagen (van 1997 tot 2002 met RSC Anderlecht), maar ik ben volop bezig met nieuwe verslagen en aanpassingen en ik denk dat tegen het eind van het jaar er alles van RSCA moet opstaan (een 35tal trips) en een aantal “andere” (vnl. Chelsea, maar ook een paar weekends Glasgow met matchen van Celtic, UK footy trips en stadions/matchen in Ierland, Zuid-Europa en Nederland voor een totaal van meer dan 80 buitenlandse wedstrijden en 106 bezochte stadions).

    • Ja Anthony, wij zijn Nederlanders en die zijn zuinig😉

      Ik moet zeggen dat we vaak weinig/geen kosten aan de auto hebben en als we daar zijn vermijden we het OV, want dat is schreeuwend duur.

      Ik zal je blog eens in de gaten gaan houden. Ben je ook een fan van KV Oostende of puur en alleen van Anderlecht?

  5. Ik heb zelf van mijn 6de tot mijn 16de (van ’81 tot ’91) bij KV Oostende gespeeld en het Albertpark ligt hier op 500m afstand (we kunnen de lichten zien vanuit onze living), maar ik ben niet echt een fan te noemen.

    Vroeger ging ik heel vaak naar de thuiswedstrijden van KVO kijken, omdat we als jeugdspelers gratis toegang kregen door de aansluitingskaart (ook nog de paar seizoenen erna, toen ik uitgeleend werd aan een lokaal team), en van ’91 tot ’95 ging ik ook een keer of 5 à 10 per seizoen naar uitwedstrijden (meer voor de sfeer en omdat ik kon meerijden met vrienden dan voor het voetbal), toen we zelfs in 3de klasse makkelijk 500 tot 1000 fans meebrachten.

    Toen ging ik niet zo vaak naar Anderlecht wegens geen auto en te omslachtig via trein & metro, maar sinds ’95 heb ik er samen met mijn broers en vrienden een abonnement en gaan we samen.

    Wat KVO betreft, waren vooral de titelwedstrijd in 1992 in Lembeek (1500 van de 1700 fans waren Oostendenaars) en het jaar erop het winnen van de eindronde in Aalst top, net als de meegemaakt uitzeges bij Germinal Ekeren, Gent & Lommel, in het 1ste seizoen in 1ste klasse.

    De eerste 10 seizoen dat ik een abonnement had op RSCA ging al mijn aandacht die richting uit (ik kon eindelijk mijn geliefde Mauves live aan het werk zien), maar de afgelopen 5 seizoenen ga ik een keer of 3 à 5 per jaar naar KVO: voor zowat elke wedstrijd kan ik aan gratis tickets geraken, want het stadhuis deelt er 1000 uit per thuiswedstrijd.

    Ik heb begrepen dat je KVO een warm hart toedraagt: als je nog eens wil gaan kijken, laat je maar iets weten via e-mail. 95% kans dat ik 2 of meer gratis tickets kan scoren.

    • Vroeger ging ik vaak met mijn vrienden op vakantie in de buurt van Oostende, vandaar dat ik het stadion vaak heb gezien. Ik zie ze het ook graag goed doen.

      Als KVO dit jaar eindronde gaat spelen kom ik nog wel een keertje gloryhunten😉

  6. Wij hebben bij Den Haag een vriendschap met de Jacks Army. Heb beetje lopen netwerken met ze toen we vriendschappelijk speelden tegen ze voor dit seizoen. Tegen cardiff is het toch wel een wedstrijd om mee te maken. Is het via bristol het makkelijkst en goedkoopst om in swansea te komen?

    • Ik denk dat rijden het goedkoopste is (als je een leasebak hebt), maar vliegen naar Bristol is het relaxte. Vooral de tijden zijn ideaal. Swansea v Cardiff gaat naar de zondag en je kunt daarna nog op het gemak bij Bristol Airport komen.

  7. Ja rijden vind ik nix ik wil er zo snel mogelijk komen. Hoe lang is het van bristol naar swansea dan? moet dan zeker een trein pakken. Ik zat laatst beetje op easyjet te kijken, zag dat tickets naar bristol wel wat duurder zijn dan naar liverpool bv.

  8. Er gaat een groot groep via supportersvereniging LSU(Long Side United) maar die gaan vanaf woensdag en pakken dan ook Bristol Rovers tegen MKD op die dag. Ik wil zelf wel een tripje regelen voor mijn eigen maten alleen voor dat weekend. Dus zaterdag heen en maandag terug denk ik. Ik denk dat we met minstens 6 man zijn. Moet ook even kijken hoe aan kaarten te komen. Heb wel paar nummers van die gasten of ik bel de club even op.

    • Kaartjes is altijd wel lastig, hoewel de wedstrijd vorig jaar in de general sale ging. Ik wil zelf zaterdag eerste Exeter City meepakken en dan zondag deze pot. Nu maar hopen dat het weer een beetje meewerkt.

Geef een reactie

